[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Deze zomerfilms (beginnende met Battleship die ook vroeger uitkomt) zijn bedoeld om doorlopende zaken te doen gedurende 1/2 maanden. Hoe dichter de release bij 't EK staat, hoe sneller de interesse te vervallen zal komen.

Iron Man 2 bijv. werd op 28 april uitgebracht in de EU ondanks dat 't WK nog één maand weg stond. Van Wiki:

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Sunshine

Had weer even zin in een goede Bluray. Dus maar weer eens Sunshine gekeken.
    Het blijft een toffe film vinden maar logisch iets minder als je hem voor de 2e keer ziet. Door de plot twist natuurlijk die de eerste ervaring zo tof maakt. Nu bij deze kijk beurt wist ik wat er ging komen en dan is juist de plot twist meer negatief dan positief. En had ik bij deze kijk beurt meer gehoopt dat het 3e gedeelte van de film meer hetzelfde was gebleven als de eerste twee delen van de film. Maar alsnog blijft het best een goede film en is de Bluray versie een pareltje.

6.8/10

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Geef je dan niet een laag cijfer? :9

Ik weet dat cijfers heel subjectief zijn. Máár....

Sunshine heeft echt hele mooie beelden en muziek. De decors en kostuums zijn echt gaaf. Het heeft een heel bijzondere sfeer. De verslaving aan de zon vind ik een heel cool thema. Het verhaal is goed, het is best spannend. De plottwist is inderdaad een tegenvaller, maar ik vind het wel heel bijzonder in beeld gebracht. De climax vind ik ook erg mooi, echt heel fraai om te zien.

Audiovisueel meer bijzonder dan qua verhaal, maar toch. Echt een gave film vind ik het! Samen met The Fountain wel één van mijn favoriete films.

[yt]TBzVPXr8SNY[/yt]

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee toch? Gaf de film 4 jaar geleden een 8 dacht ik. 2e kijk beurt is altijd wat minder samen het plot twist dingetje als je hem voor de 2e keer ziet. :)

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ah, je beoordeelt het ook echt naar de tweede ervaring? Dat zou ik nooit doen denk ik. Wel als ik een paar jaar later kijk en de film niet meer zo goed ken.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja vond 4 jaar wel genoeg tijd eigenlijk. En het is ook meer voor me eigen lijstje. :)
    Kende film verder ook niet echt goed meer. Alleen natuurlijk de plot twist want die vergeet je niet snel. :)

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ok, cool!

Ik ben wel benieuwd naar wat mensen intense scènes vinden. Deze vind ik bijvoorbeeld geniaal:

[yt]Rd9PWvrkbO0[/yt]

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Uit me hoofd. Omaha Beach uit Saving Private Ryan.
    28 weeks later is idd ook bizar. Je wilt dat die ze opoffert gewoon omdat het dan een keer niet zo typisch filmachtig is maar als die het dan doet heb je een grofhekel aan hem. :D

Vergeet bijna de scene uit Children of Men. Misschien wel de beste film qua camerawerk imo.

Laatst bewerkt: 6 apr 2012
  9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Sunshine is idd een hele goede film. Hadden ze echter dat stuk met die bad guy eruit gelaten, dan had ik misschien wel overwogen de film een 9+ ofzo te geven. 7 hou ik het op, ergerde me kapot aan die bad guy, zo onnodig.

Dit soort dingen kunnen wel een hoop verpesten. Je herinnert je inderdaad de hele film door dit soort momenten, maar niet te goede.

De film was imo zoveel beter af zonder dat gezeik op het einde.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik heb deze maand al veel trailer langs zien komen, maar niemand heeft nog deze gepost? :eek:

[yt]5UEv03g51kU[/yt]

11. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Ik zag 'm laatst op Willem z'n Facebook (:+), en die trailer deed me vooral enorm aan Alien 2.0 denken :lol:

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Dat is de bedoeling toch ook? :+

13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Rear Window

Fotograaf zit met gebroken been thuis niets te doen en gaat dus maar zijn buren bespioneren vanuit zijn appartement, waarna hij er van overtuigd raakt dat één daarvan een moord heeft gepleegd.

Echt een geweldige film. De dialogen tussen het cynische hoofdpersonage Jefferies, die heel goed wordt neergezet, en zijn vriendin Lisa Fremont zijn echt sterk gedaan. Het klopt precies en de problemen in hun relatie blijken subtiel uit hun gesprekken en worden mooi geïntegreerd in het hoofdplot. Naast de sterke dialogen voel je je ook echt betrokken bij de levens van de buren die hij bespioneert, ook al zie je die eigenlijk alleen maar. Het hoofdplot (de vermoedelijke moord) heeft een meesterlijke suspense en werd echt razend spannend op het einde. De setting, de appartementen (waar de complete film zich afspeelt), is ook echt perfect gedaan.

Het blijkt misschien niet zo goed uit mijn review en ik weet zelf ook niet precies waarom, maar de film heeft echt een diepe indruk op me achtergelaten.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja. Het is een soort prequel, hoewel Ridley Scott daar nogal vaag over doet.

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    wordt de film van het jaar.

Scott is meesterlijk!

<- hence my avatar.....

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Wat is er met je avatar? Dat is toch gewoon zo'n productiebureau (Legendary?).

17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ben ik nou de enige die Captain America geen fuck aan vind? Deel 1 was ook tenenkrommend slecht.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond hem ook tegenvallen. Zeker na al de hype eromheen.

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, van Ridley Scott/waar hij altijd mee samenwerkt.

20. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Misschien komt het dan ook dat ik Captain America (samen met Superman 8) ) ook zo'n superslechte superheld vind, dus had me van te voren nooit kunnen boeien denk ik. Maar man, beter dan Thor? Thor was geniaal. :D
    edit: iemand al naar American Reunion geweest?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina