Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Phoubus

    Phoubus Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb besloten de N53Sv te gaan kopen zoals jullie mij aanraden. Thanks!
     
  2. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 6 apr 2012
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Hoe groot wil jij zelf? Dat is het verschil...
    15,6 is zat en lekker mobiel (i.e. past in je tas). Voor 17 inch heb je een redelijke grote tas nodig.
     
  4. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik het vooral met school, voetbal kijken (Sport1 en EL) en daarbij wil ik gamen. Nou, dat kan bij deze laptop zo te zien. Maar is games en voetbal kijken op 17 inch echt veel beter?
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Dat kan ook makkelijk op een 15.6
     
  6. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima, dan weet ik dat ook! Scheelt me niet alleen 30 euro aan de laptop, maar ook een aantal tientjes voor een goede tas. Verder wel een goede laptop om ook op te gamen?
     
  7. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
  8. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
  9. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Laatst bewerkt: 6 apr 2012
  10. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Het word nog flink uitzoeken :cool:. Naja, ´gamen´ is een groot woord, want ik denk niet aan spellen zoals Fifa, Battlefield en MW3. Ik denk meer aan minecraft, Anno 2070 & Football Manager.
     
  11. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Laatst bewerkt: 6 apr 2012
  12. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Met i5's kom je ook aardig ver. Ik ben geen hardcore gamer, dus ik denk dat ik met 600 euro een prima laptop kan aanschaffen, lijkt mij. Maar je hebt wel gelijk dat als je een beetje wilt gamen op een laptop, dat je dan rond de 700 euro uitkomt.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Met i5 kun je redelijk gamen...
    Ikzelf heb ook een i5 maar game eigenlijk nooit.. Kan wel ff een Skyrim testje voor je doen?
     
  14. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Het ging niet zozeer om de i7 maar voor €600 euro zijn gewoon weinig laptops met een i5 en een redelijke GPU. Daarom raad ik aan als je daadwerkelijk wilt gaan gamen door te sparen tot €700 en dan een laptop met I7 en een goede GPU

    Zelf heb ik een Asus X53sv kunnen kopen bij campusshop voor €700,-
    I7 2630QM
    Nvidia GT540M
    6GB Ram -1333Mhz

    Ik kan Skyrim vloeien draaien op high en BF3 op low-medium.
     
  15. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het zou willen testen, zou ik dat zeer op prijs stellen!

    Ja, het is wel duidelijk wat je bedoelt. 700 euro is een beter budget dan 600 euro om te gamen. Ik ga verder zoeken, maar dank voor alle hulp!
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De games die je noemt zijn niet erg zwaar, met uitzondering van Anno. Dat is gewoon een vrij recent spel dat nogal wat van je PC eist, dat ga je op een laptop van een euro of 600 met intel HD graphics of een HD7450M ook niet redden.

    Of je laptop goed games kan draaien is niet afhankelijk van of je een i5 of een i7 hebt, maar bijna volledig van je videokaart. De processor zelf is van ondergeschikt belang, hoewel een i5 toch eigenlijk wel het minimum is.
     
  17. TruthLies

    TruthLies Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    De laatste tijd gaan de hardware veranderingen zo onwijs snel, ik volg het allemaal niet meer.
    Ik ben opzoek naar een laptop die de volledige Adobe collection moeiteloos kan draaien. Gamen op deze laptop is niet van toepassing.

    Mijn budget is ongeveer €1000.
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ben je op zoek naar een 13, 15 of 17 inch laptop?
    Als je op zoek bent naar een wat kleinere laptop die dun en licht is met een SSD, maar willend bent om daarvoor iets in te leveren op rauwe kracht, dan zou je de serie ultrabooks eens kunnen bekijken. Een probleem daarbij is dus wel dat de CPU en vooral de videokaart minder kracht hebben dan wanneer je een 'normale' 15" of 17" laptop koopt.
    Dit is bijvoorbeeld een erg mooi voorbeeld:
    http://tweakers.net/pricewatch/292626/asus-zenbook-ux31e-ry009v-(zilver).html#tab:info

    Mocht je op zoek zijn naar een wat conventionelere form-factor is dit een prima laptop:
    http://tweakers.net/pricewatch/302669/asus-n53sm-s1052v.html#tab:info
    Groter dan 15" is eigenlijk niet nodig, omdat je op dat formaat ook al 1920x1080 schermen krijgt. Wanneer je voor 17" gaat krijg je dus alleen een lompere laptop, het enige verschil is dat 17" laptops vaak plaats hebben voor meerdere HDD's.
    Ook dit is een prima model qua specs:
    http://tweakers.net/pricewatch/296178/hp-pavilion-dv6-6b41ed.html#tab:info

    Binnen nu en 2 maanden tijd zal Intel zijn nieuwe serie processoren introduceren. Wanneer je nog wilt/kan wachten is dat wel verstandig. Je krijgt dan simpelweg meer waar voor je geld. Tegen die tijd zullen de oudere modellen ook wel weer wat in prijs zakken, hoewel je nu voor 900 euro ook echt een mooie laptop koopt.
     
  19. TruthLies

    TruthLies Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    Het liefst een 15".
    Inleveren op de CPU en GPU liever niet, aangezien de laptop wel een aantal jaar mee moet gaan ( futureproof ). Maar ik heb nu wel een breder beeld van de mogelijkheden.

    De laptop heb ik niet direct nodig, dus die 2 maanden kan ik nog wel wachten.
    Bedankt voor de hulp!
     
  20. Douvve

    Douvve Driwe

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    @RobinhoNL
    Ik heb de ASUS K53SV-SX706V en hij bevalt zeer goed. Ook een i5 dus. Skyrim heb ik vandaag geïnstalleerd maar nog niet getest, ik kan morgen misschien wel posten hoe dat gaat. Wel draait bijvoorbeeld Assasins Creed Revelations vloeiend met alles max. Het viel mij nog mee hoe goede de nieuwere games draaien.
     

Deel Deze Pagina