Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Geheugen van de 6950 is 900mhz sneller maar de gpu van de 560gtx is 100mhz sneller.
    Toch zou ik voor de 6950 gaan, die heeft 2gb ram ipv 1gb.
    http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/275945;276285
    Wat je ook kunt doen is de i5 2500k nemen, daar zit een onboard video chip in dus dan kun je m wel zonder videokaart bij de alternate bestellen omdat die videochip er al in zit, en daarna een aparte 6950 erbij kopen, scheelt je 20,- (en je krijgt er ook nog Dirt 3 bij)
    Videokaart is heel makkelijk te monteren, kwestie van een klemmetje loshalen, videokaart erin drukken en 2 kabeltjes vastmaken.

2. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik kan dus een andere i5 processor nemen waar er al een video chip in zit, en dan hoef ik geen videokaart te kopen.

En daarna alsnog een 6950 kopen en hem in m'n pc zetten?

3. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Stel, je stelt bij Alternate je pc samen
    Een van de onderdelen die in je pc MOET zitten, is een videokaart of chip
    Als je er voor kiest om een i5 2500k processor er in te doen, kun je gewoon je pc bestellen omdat er een videochip bij zit.
    De i5 2500k (dus met videochip) is 5 euro duurder dan de i5 2500 (dus zonder videochip).
    Als je dus voor de i5 2500k gaat en er deze videokaart zelf inzet, scheelt je dat 15,- en krijg je er ook nog DiRT 3 bij

4. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Bedankt voor de tip, will do.

5. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Is het zo dat er sommige games zijn die het gewoon niet doen met een AMD videokaart?

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    De 6950 kan je nog overclocken en extra shaders unlocken waardoor de prestaties de 650gtx ruimschoots overtreffen.

7. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Zoals?
    Lijkt me onzin, ik heb in iedergeval nog nergens problemen mee gehad (ik heb een MSI HD 5830 Twin Frozr II, ook een chip van AMD dus).
    Je kunt er trouwens ook voor een videokaart kiezen die standaard is overclocked, is die van mij ook.

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Je gaat het verschil niet merken tussen een AMD en Nvidia kaart, er is voor jou als gebruiker geen verschil, behalve dat je je driver van de site van AMD moet downloaden en dat je driver suite er iets anders uitziet.

Dus om je vraag te beantwoorden: nee. Als ik zou moeten gokken loop je over een jaar of 3 tegen de limitaties van je kaart aan en over een jaar of ~4 zal je wellicht de allernieuwste games niet meer kunnen spelen op 1080p. Maar dat is volledig afhankelijk van hoe lang ze nog de huidige generatie consoles in leven houden, aangezien veel PC spellen tegenwoordig ports zijn en dus gewoon gemaakt zijn met de kracht van de consoles in gedachten.

Laatst bewerkt: 6 apr 2012
  9. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177

Dit had ik zelf 'gemaakt'. Nog tips?

Edit: Wel met die kaart van Remco erbij, die is volgens mij net iets beter dan de 7850.

Laatst bewerkt: 7 apr 2012
  10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    ipv een i5 2500 een i5 2500K nemen ;)

En een SSD, ik heb er sinds december 1 en ik wil niet meer zonder.

11. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Wat is het grote verschil tussen die twee i5's? En waarom een SSD? Wat doet het?

12. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    De i5 2500K kan je overlocken, normaal heb je 3,3Mhz maar "mijn" i5 2500K heb ik naar 4,7Mhz gezet. Haal er wel een andere CPU koeler bij aangezien de standaard koeler crap is.

Een SSD staat voor solid state disc, wat je kan vergelijken met een grote USB stick, schrijven en lezen gaat zoveel sneller. Mijn Windows 7 Installatie staat binnen 12 seconden op het bureaublad met alle background processen draaiend. Een normale HD doet daar al snel 30 tot 50 seconden over.

Wanneer jij een game op je SSD installeerd zullen de laattijden ook veel korter worden. Zo waren de laattijden bij SWTOR 3-5 seconden terwijl de PC van mijn broertje vaak 15-20 seconden over hetzelfde laatscherm deed.

EDIT: Ook zou ik ipv kingston Corsair Vengeance geheugen nemen, presteerd net even wat beter.

EDIT 2:

Vond nog wat crappy telefoonpics van mijn PC toen die net in elkaar zat

Stock koeler vs CoolerMaster Hyper EVO 2

Let er ook op dat je een kast koopt waarbij je de bedrading achterlangs kan laten lopen zodat de CPU en GPU een goede airflow hebben.

Laatst bewerkt: 7 apr 2012
  13. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177

Zo. :)

Volgens mij zag ik 2 verschillende Vengeance geheugen, alleen was de timing anders. SSD kan later wel, is meer luxe vind ik.

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Vergeet de CPU koeler niet ;p

15. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Cooler Master Hyper TX3 EVO

Cooler Master Hyper212 Evo

Welke?

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Heb zelf de 212, geen idee of de TX3 beter/nieuwer is.

17. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Heb de 212 erin gezet. Totaal van 880 euro nu.

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  19. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik zou trouwens ook voor de HDD gaan die ik heb uitgekozen, die is namelijk net iets goedkoper en 7200rpm ipv 5200rpm, wat dus voor een betere performance zorgt.

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    5200rpm kan wel maar dan moet je een SSD ernaast hebben als bootdisc voor je OS. Anders heb je een supersnelle PC met laadtijden van een halve minuut :')

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina