Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Heb 'm erin gezet. 930 euro, wel iets meer dan ik had gedacht. Kan er niet op iets bezuinigd worden?

Edit: Oke Remco, zet ik die erin.

2. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zou ik niet doen, ik wou eerst ook low budget gaan door een groot aantal onderdelen te herbruiken maar toen ik ermee bezig was moest er een andere voeding komen, kast en SSD. Week later had ik een ander toetsenbord en muis. En afgelopen week een 27inch monitor gekocht :') Achja ik doe dan ook 5jaar met een PC.

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Bezuinigen kan wel, dat is gewoon afhankelijk van welke games je van plan bent er mee te gaan spelen. Als je bijv. alleen minecraft speelt is dit zware overkill.

4. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Inderdaad, maar alleen MineCraft kan ik ook gewoon op m'n laptop spelen. Ik ben gewoon van plan er grote games op te gaan spelen, alleen doe ik dat nu ook niet op m'n Xbox.

5. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Is die case echt nodig by the way? Vind 90 euro toch vrij duur ervoor.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die casefan kan je weglaten gezien deze al in je case zal zitten.
    Verder is het wel belangrijk een degelijke case te nemen. Voor de airflow, ruimte, bouwkwaliteit etc.
    Ikzelf had eerst een case van Antec en de bouwkwaliteit van deze was gewoon belabberd.
    Als m'n fan wat meer toeren moest maken hoorde je alles kraken en schudden.
    Önlangs heb ik deze case gehaald.
    Echt stukkken, stukken beter!
    Super stevige case met veel ruimte waar zelfs de grootste GPU's in kunnen en uitstekende airflow mede dankzij de 200mm fan aan de voorzijde.
    Daarnaast ziet ie er echt badass uit

Verder zou ik niet voor die voeding gaan, maar een nemen van een a-merk als Corsair, XFX, Coolmaster of OCZ.
    Goedkopere kunnen nog wel eens vermogen verliezen of het beloofde wattage niet redden.
    Ik zou bv voor deze gaan.
    http://tweakers.net/pricewatch/222251/ocz-modxstream-pro-600w.html

Even duur, 80+ certificatie en modulair(wat inhoudt dat je kabels die je niet gebruikt er uit kan halen).

Verder, als je de kosten nu uit de hand vindt lopen kan je ervoor kiezen nu nog geen SSD te nemen en ook een cpu koeler kan je nog achterwegen laten als je nog niet van plan bent te gaan overclocken. Bespaar je je toch al snel 200 euro nu.
    Je kunt deze er altijd later nog bijdoen.

Laatst bewerkt: 7 apr 2012
  7. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Haha, welke case is nu beter dan? Die jij nu post Flix, of die van Sjorrit?

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Doen niet onder voor elkaar.

Ik heb ook naar de CM 690 gekeken alleen ik vindt dat gaas aan de voorzijde niet mooi dus ben daarom voor de Enforcer gegaan.
    Ook heeft de Enforcer een mooi systeem waardoor je een bracket van de HDD's eruit kan halen zodat je ruimte kan creeren voor het geval je GPU langer is.

9. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Lijkt mij dat hij nu klaar is?

10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Gaas heeft hele kleine gaatjes en zorgt voor een goede airflow (zit ook een fan in de voorkant, incl ledje dus ziet er in het donker best tof uit)

De brackets van de 690 kan je er ook uithalen al is dat niet nodig aangezien er meer dan genoeg ruimte voor een videokaart is. Ook is de videokaart bracket handig om grote/zware videokaarten te ondersteunen.

De kast heeft al 3 grote fans dus fans erbij kopen hoeft niet.

11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Zoals ik al zei, ik zou voor de HDD gaan die ik had uitgekozen omdat die goedkoper en sneller is.
    Voor de rest een prima setup, ik ben er jaloers op :9.

12. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Haha, ben verdomme al 4 keer die klote setup kwijtgeraakt waardoor ik hem opnieuw moet maken en dat ben ik dus vergeten...

En bedankt! Dus nu gewoon bestellen en dan komen ze hem gewoon in elkaar gezet leveren? Ik moet die optie wel aanvinken neem ik aan.

13. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Inderdaad, kost volgensmij alleen 20 of 30 euro extra en iets van 2 week totdat ie er is.
    Je kunt je setup trouwens ook opslaan als je een account aan maakt, wat toch moet als je een bestelling plaatst.

14. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Is het slim om nog een RAID 1 of 5 configuratie te nemen voor mijn (aankomende) gaming pc?
    Of voegt het niet heel veel waarde toe. Ik weet dat het bij RAID 1 niet sneller word, maar dat ik wel altijd een kopie heb van mijn harde schijf. Het lijkt mij namelijk nog wel handig.

15. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Je kan ook elke week een online backup van de C schijf maken of een extra HD erbij in zetten waar je elke week een backup op zet? Voor thuis PC's vind ik een raid setup zo overbodig.

16. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Je moet de laadtijden eens zien met mijn RAID0 SSD setup ;)
    Ook mijn 2 F3's staan in RAID0, alles voor de snelheid.

Auto-backup naar Dropbox voor safety.

17. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was ook al van plan een SSD erin te stoppen. Dus RAID 1 heeft volgens mij dan niet eens echt heel veel nut. Op de bestanden na die op de Harde schijf staan dan. Of dan gewoon één harde schijf of heel misschien dan RAID 0.

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    SSD van 128gig en een gewone HD van 1,5tb en een backup naar dropbox moet genoeg zijn idd :) Stuk goedkoper dan een Raid 0 of 5

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Iemand tips voor een goede headset? :9

20. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Hoeveel wil je besteden?
    Ik heb zelf de Logitech G35, geweldige headset.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina