[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Haha ja dat ben ik maar kan me toch niet herinneren dat ik dit jaar uberhaupt een top 250 film heb gekeken.
    Zulke lijsten boeien me weinig eigenlijk.

PS leuk idee!

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    en misschien erbij vermelden

- land van herkomst
    - taal die gesproken wordt?

Ik weet dat sommige altijd kicken op scandinavische of franse films, zoals ik .... dat kan soms bepalend zijn of iemand een film daadwerkelijk een ''kans' geeft of niet.

Maak van de ''bekende films' en ''aanraders'' direct een hyperlink naar de imdb pagina van de film!

Zoals: Prometheus

Laatst bewerkt: 9 apr 2012
  3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
  4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    De Heineken Ontvoering

Viel me toch wel tegen. Positief punt is toch wel dat dit een van de weinige films was waar ik me niet aan irriteerde de het Nederlands was. Werd gewoon goed in geacteerd voor Nederlandse begrippen.
    Eerste 30/45 min was de film best goed. Maar na fucking een 1 van de totaal 2 uur is Heineken gewoon al bevrijd.. Ik snap dat ze het hele plaatje willen laten zien maar de ontvoering zelf is toch veel belangrijker dan vlucht de van de 4? Met als dieptepunt het gedeelte op Sint Maarten bijna verkrachting van het verhaal in mijn ogen. Daardoor lukt de chemie tussen Heineken en Holleeder (Hubrechts.....) totaal niet (wat ze op het einde willen laten zien). Omdat het te weing is opgebouwd in het begin van de film.
    Na een best goed begin slaan ze dus compleet de plank mis met de rest van de film. Gewoon jammer.

5/10

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Net Eurotrip gezien. Leuke film, moest een paar keer echt hardop lachen, maar soms was het wel wat voorspelbaar. De setting was wel erg tof. Met name dat Duitse kind, wat heb ik gelachen zeg. :lol:

7.5/10

6. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    iemand REC 3 al gezien hier :)?

7. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Nope, maar hij staat absoluut op de to watch list!

8. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Wie is die griet in je avatar btw?

9. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
  10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    The Girl With The Dragon Tattoo (David Fincher, 2011)

Ik weet niks van de voorgeschiedenis van de film, maar kon hem meer dan bovengemiddeld waarderen. Soms wel erg vlak aanvoelend door de vreemde karakters, maar het mysterie en de nieuwsgierigheid winnen het van de kleine mankementjes. Prima vermaakt.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Rec 3 :eek:.

Wist niet dat die er was.

12. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Awesome! _O_

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Pom Poko (1994)

Pompoko is een Ghibli dat wat voelt als een tussendoortje. De film van Takahata is daarnaast altijd voelbaar verschillend van Miyazaki’s. Takahata lijkt veel meer een boodschap te willen doorgeven, daar waar Miyazaki liever een mooi sprookje maakt en de kijker een beetje laat zweven in de motieven. De boodschap van Pompoko moge duidelijk zijn, de mens die de flora en fauna steeds meer terugdringt en de natuur (in de vorm van wasbeer-achtigen) keert zich tegen deze ontwikkeling.

Ik kan me goed voorstellen dat de meningen over deze film sterk verdeeld zijn op basis van Westerse POV’s en Japanse. De folkore van transformerende wasberen is mij totaal onbekend maar schijnbaar in Japan een welbekend sprookje. Dit komt ook weer terug in Operation Poltergeist, wat voor Japanners vast een feest van herkenning moet zijn. Het leverde iig een hoop mooie plaatjes op wat misschien na een tweede kijkbeurt wat duidelijker wordt.

Wat ik wel minder aan de film vind is de speelduur. Met 2 uur zit je voor animatiebegrippen toch aan de hoge kant, en dat zorgt ervoor dat de film (vooral in het midden) wat langdradig wordt. Dat had denk ik niet gehoeven. Wel is de manier van vertellen (een narrator) erg fijn en voelt een beetje alsof je naar een docu kijkt, waarschijnlijk precies waar Takahata op gemikt heeft.

Het stijltje zelf is trouwens erg prettig om naar te kijken. De natuur is leuk vormgegeven en de wasberen zien er erg kindvriendelijk uit. De animaties en kleurenpallet zijn van goed niveau dankzij de transformaties. Maar achteraf kan ik misschien wel concluderen dat het nooit echt een memorabele toevoeging zal zijn aan het repertoire van de studio.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je reviews blijven leuk om te lezen. Deze sla ik dus over

zelf

Ex Drummer

Een soort van Belgische Trainspotting is denk ik de meest treffende omschrijving. Lomp, expliciet, grappig, tenenkrommend, rauw met gave typetjes. Niet een film voor het hele gezin maar eentje die ik niet snel weer vergeet

8

Limitless
    Slechtste film die ik in jaren heb gezien. Kerel krijgt via een medicijn/drug beschikking over al zijn hersencapaciteit en wordt daardoor erg slim. Tenminste dat moet je als kijker geloven want het verhaal zit zo ongelooflijk vol met plotholes, fuck-ups en domme dingen dat je beter kan zeggen dat hij er alleen maar dommer van wordt. Als hij een beetje slim was geweest dan had hij direct de actie van de laatste scene uitgevoerd en was hij klaar geweest

3

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ha, eindelijk! :b:

"Dikke lul." :+

16. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    [yt]3Vl5q06UElM&list=FLkOss2udciX-YLl-fNyR4Kw&index=3&feature=plcp[/yt]
    Shit, deze film moet ik echt zien. _O_

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Uitgebreid al over gehad. ;)
    Je moet de Red Band versie kijken die is veel toffer. :)

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hehe, die postte ik vorige week (?) nog in het topic. :+
    Maar deze had weer andere fragmenten, vandaar dat ik hem postte.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah dat was jij idd. Maar ik poste toen daarna die 2e trailer. :+

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Oh, niet gezien. :p
    Maar toch, wordt echt een awesome film.

Topicstatus: