FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. arnaud unltd

    arnaud unltd yay

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Die met die bloemetjesbox op het dak is van jou?
    Haha.
     
  2. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Bijan Arnaud. Wel die achterste....witte :D
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De Fiat 500 Cabrio in het hoekje, of toch de Grande Punto?

    Zie ik trouwens goed dat die Ferrari daarvoor geen 'gewone' Ferrari is, maar een 360 Challenge Stradale (lange tijd mijn lievelignsauto geweest)??
     
  4. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Schaam je Tender, da's een Bravo :D
    En idd, het is een 360 Challenge Stradale, zeer zeldzaam dus... daarachter de 360 Spider.
    Heb ff in de CS mogen zitten.... SWING!!
    Zaterdag komt er nog een 3e snoepje bij. Verder komen er nog zo'n 10 Ferrari's bij die meerijden met de toertocht (waaronder een Mondial en Testarossa)

    www.grotezeelandmeeting.nl (ik zit in de organisatie)
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2012
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Apres race report.

    Blij dat ik eindelijk op mijn minst favoriete circuit redelijk heb gescoord. Ik heb vaak diverse soorten onheil op deze baan.
    Erg opgelucht dat ik in de hoofdrace een redelijke start had en clean de eerste bocht door kwam.
    Ik kon het niet veroorloven om weer een DNF achter mijn naam te krijgen en geen punten te verdienen.
    De hoofdsponsor Koni had mij al in een persoonlijk gesprek vemanend toegesproken dat ik mij beter moest voorbereiden en minder tijd aan de recreatieve maandelijkse Rivals moest spenderen.
    Bedremmeld ja geknikt en ingestemd.

    Kon de dagen vooraf aan de race weinig oefenen. Op de racedag kwam ik pas om 18.00 uur thuis en daarna om 19.15 uur de oefenlobby gejoined en blijven steken op een 1:53.XXX.
    Gelukkig kwam het juiste tempo net op tijd in de sprintraces en hoofdrace en haalde ik 1;51.XXX.
    Door dit tempo kon ik gelukkig aanhaken bij de kopgroep en ontsnappen aan de roofdieren uit het peleton.

    Beide sprintraces gingen redelijk, omdat ik mijn tempo goed kon vasthouden en kon profiteren van kleine foutjes van voorliggers in de 2e sprintrace.
    Leuk gevecht gehad met BIGGA84 waardoor een handige coureur achter ons kon profiteren en ons beiden inhaalde met het bot tussen zijn ruitenwissers geklemd:+
    Na constant mijn grote Audi gril in de achteruitkijkspiegel van BIGGA84 te zetten maakte hij gelukkig voor mij een klein foutje waardoor ik toch nog kon passeren.
    Dit was voor mij het leukste gevecht van de drie races.

    In de hoofdrace ging de start en de 1e bocht dus goed. Punten pakken was voor mij hoofdzaak dus ik heb geprobeerd om zonder al te veel risico mijn positie vast te houden en te verdedigen.
    Ik maakte ik op 2/3 van de race een klein remfoutje waardoor ik de aansluiting met de kopgroep verloor.
    Aan het einde van de race was ik wel helemaal uitgewoond, zowel fysiek als mentaal.
    Al met al ben ik dik tevreden.
    De lastige man van Koni ook!

    Volgende race op Silverstone zie ik met vertrouwen tegemoet omdat de baan mij beter ligt.

    Was getekend:
    Opgeluchte maar tevreden Audi coureur.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
  7. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Was een succesvolle avond gisteren.
    Eerste heat vanaf pole vertrokken en gelukkig mijn positie bij de start kunnen behouden. Daarna constant kunnen rijden waardoor het gat naar de nummer 2rond de 60 meter bleef steken.

    Tweede heat heel rustig gestart. Naarmate de race vorderde meerdere keren goed kunnen profiteren van foutjes van anderen. Ook meerdere plekken gewonnen doordat mensen voor mij in gevecht waren. Zie post Loyall:+
    Door sterk rijden van Asjemenou blijven steken op de 2e plek. Gefelciteerd Asjemenou!:thumbs:

    Derde heat weer van poleposition en ook nu de eerste plek vast kunnen houden. Elk rondje kon ik een beetje uitlopen.

    Ben benieuwd wat Silverstone gaat brengen, want het circuit ligt me niet zo.
     
  8. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    De 3 heats zijn in ieder geval een prima uitkomst wat de diversiteit in resultaat ten goede komt. Helaas ligt Mugello mij niet zo goed met de Audi. Met weinig voorbereiding resulteerde dat in een kwalificatie vanaf slechts de 9e positie. In de eerste heat wel een mooi gevecht gehad met Bergje, Asjemenou en Arnaud. Bij de uit-acceleratie van de laatste bocht voor s/f raakte ik licht Asjemenou waarvoor excuus. Toont ook eens te meer aan hoe fragiel de wagens zijn. 2e heat vanaf de 5e plaats vertrokken en door wat foutjes uiteindelijk als 7e over de streep. 3e heat weer als 9e vertrokken en door een goede start op kunnen klimmen naar plaats 6. Daarna lange tijd achter Bigga aangereden en in de slotfase kon ik inlopen maar helaas niet ver genoeg. Concluderend na 2 races ligt de Audi mij beter over langere afstand. Nu hopen dat Silverstone wat meer resultaat brengt. De Audi's A4 van Team Koni, GoPro en 2Unltd zaten in de oefensessie iig dicht bij elkaar.
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Was benieuwd wat voor tijd er ongeveer werd gereden voor pole-position in de kwalificatie?
     
  10. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Mooie avond gisteren weer, met dalen en 1 Piek(e).

    De Q ging niet al te best kwam niet verder dan een 8e of 9e startplek. De rollende start ging goed, waarbij iedereen zich volgens mij netjes aan de regels heeft gehouden wat resulteerde in cleane starts en gevechten. Hulde aan allen. Ik kwam er in de eerste heat niet aan toe, moest waarschijnlijk nog een beetje warmdraaien. In een leuk gevecht met Bergje en Rovaro om de 9e positie werd ik in ronde 4 licht aangetikt door Rovaro waardoor mijn achterbumber voor 42% verdwenen was. Daarna was de auto niet meer te besturen, geen grip aan de achterkant en dus extreem veel overstuur. @ Rovaro no hard feelings, kan gebeuren en was geen roekeloosheid of opzet in het spel. Dit resulteerde in een 11e plek omdat Blauwhok voor de eerste keer door Turn10 uit de sessie gekicked werd.

    Maar dan, met het mes tussen mijn ruitenwissers ^^, sprintrace 2. Starten vanaf plek 3 en zorgen dat ik niet door het veld naar achteren zak. Met team Bami (gesponsord door Bacardi? of op dinsdagavond te lang in de plaastelijke Disco van Mugello gebleven?, wat zwalkte die gasten over de weg, een blaastestje voorafgaand aan de wedstrijden zal op zijn plaats zijn * ) voor me was het voor mij in eerste instantie zorgen dat mijn auto heel blijft en niet teveel risico nemen. Bassie maakte in ronde 2 een foutje in bocht 5 (S. Lorenzo) komt net buiten de kerbs waardoor ik mijn auto naast hem kan zetten en er voorbij kan. Dan nog BlauwHok voor me, in ronde 3 komt hij in bocht 7 te wijdt en ik weet hem voorbij te gaan. Dan lig je in 1 keer eerste. Team Bami had vervolgens nog wat schermutselingen onderling wat resulteerde in de "uitschakeling" van elkaar [​IMG]

    (ik denk dat er een interne strijd daar aan de gang is over wie de kopman is?). Hierdoor kon ik nog even wat voorsprong opbouwen tot de nummer 2. Menno kwam in de laatste ronde wel heel erg dichtbij en dan wordt je toch een beetje zenuwachtig, in bocht 11 (pallagio) maakte ik hierdoor nog een schakelfoutje, maar gelukkig kwam nr. 88 niet voorbij. Voor het eerst op het podium en meteen dan maar de eerste plek. Mijn sponsors wil ik bij deze bedanken, evenals mijn ouders, vrouw en kinderen, tante Cor en de hond en natuurlijk mijn steun en toeverlaat teamgenoot BERGJE. Zonder hun steun en vertrouwen was dit uiteindelijk nooit gelukt. P&P racing en Mercedes was uitzinnig van vreugde, eerste overwinning voor Mercedes in de DTM en eerste punten afgepakt van Team Total. Mercedes heeft vanochtend per brief meteen laten weten dat ze mijn Merc "Mighty Michelle" na de cup aan mijn garage zullen toevoegen. Dank ^^ voor alle felicitaties.

    Na alle vreugde van Sprintrace 2 en nog onder de indruk van wat er allemaal op me afkomt verkloot ik volledig de start van de hoofdrace. DIt resulteerd uiteindelijk dat ik na de eerste ronde achteraan rijdt met voor mij het nog steeds zwalkende Bami team. Daarom in ronde 4 meteen de pit opgezocht en dan proberen om uiteindelijk wanneer zij pitten voor hun op de baan te komen. Dat lukte in het geval van Bassie, want Blauwhok was voor de 2e keer door Turn10 gekicked. Ik probeerde vervolgens nog naar het groepje (flavour, arnaud en Bergje) voor me te rijden, maar aan het einde van de race waren mijn bandjes echt op. Ik kwam dus niet meer dichterbij uiteindelijk 10e.

    Een memorabele avond. Bigga is een mooie aanvulling, knap gereden!

    * blijkt enorm veel lag te zijn waar niet alleen team Bami, maar meerdere mensen last van hadden.

    Verder baal ik dat de liverys niet zichtbaar zijn, de lobby settings (wel/geen upgrades, standaard setup en tuning etc) zijn verschillend geweest maar dat had uiteindelijk geen effect, ga turn 10 maar eens aanschrijven of heeft iemand anders een diee?

    Team Bami had wel erg veel pech....

    Heb wel heel veel zin in zondag en natuurlijk volgende week Silverstone \o/.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
  11. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar aanleiding van de race op Mugello heeft Team BAMI Opel op het matje geroepen. Twee keer uitval tijdens een race-avond is onacceptabel, zeker wanneer bij geen uitval de wagens alsnog zeer schokkend rijden.

    Opel heeft onze wagens nagekeken en kan nog geen directe oorzaak vinden, mogelijk is er sabotage in het spel. Dat klinkt plausibel, want het kan natuurlijk nooit aan de twee topcoureurs liggen. Zoveel is duidelijk.

    :+

    Goed. Ik had vooral veel last van lag en, zoals eerder gezegd, werd ik zelfs tot twee keer toe uit de lobby geknikkerd.

    Op een gegeven moment zorgde de lag er zelfs voor dat ik en mijn teamgenoot bovenop elkaar knalden terwijl wel juist erg voorzichtig waren om elkaar ruimte te geven.
    Bassie stond op mijn scherm opeens voor mijn neus, en ik kon hem niet meer uitwijken. Ik reed achterop bij hem, dus ik neem de symbolische schuld op me.

    De replay's heb ik nog niet terug gekeken, daarvoor moet ik eerst alles dat gebeurt is nog verwerken.

    Van een interne strijd is geen sprake, BassieBaas en Blauw Hok zijn beiden eindbaas dan wel kopman van het kleurrijke Team BAMI!

    BAM!

    Mijn felicitaties voor de mensen die wel in de punten reden.

    Gelukkig hebben we de avond nog goed af kunnen sluiten met een paar rondjes in een exoot (geef een paar mensen veel vermogen en het gaat mis :+) en een gave driftsessie.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Quote:

    Verder baal ik dat de liverys niet zichtbaar zijn, de lobby settings (wel/geen upgrades, standaard setup en tuning etc) zijn verschillend geweest maar dat had uiteindelijk geen effect, ga turn 10 maar eens aanschrijven of heeft iemand anders een diee?

    *********************************************
    Was er niet ergens in de lobby-opties een keuze van verplichte teamkleuren: aan/uit?
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
  13. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    zijn er nog mensen die uit het noorden (boven utrecht) komen die geen vervoer hebben of moeite met vervoer regelen hebben?

    Ik kan altijd iemand oppikken etc?
    Als ik niks hoor dan knal ik vanuit Delfzijl richting Utrecht en zie ik jullie daar wel.
    ben te herkennen aan mijn rode roos en mijn witte schoenen!
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dan worden de auto's gewoon compleet rood en blauw enzo. Das helemaal lelijk :+
     
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Heb net Turn10 gemaild, ben benieuwd of ik uberhaupt een reactie krijg......tbc.
     
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Respect hoor Lircky, 2 uur 25 minuten heen......en dan waarschijnlijk dezelfde tijd weer nodig om terug te rijden. Held! \o/_O_\o/

    Hopelijk blijken we zondag niet allemaal etters te zijn en mensen die je helemaal niet leuk vindt.......!

    Heb er zin in, 52 sec is mijn snelste tijd!, grt A.

    grt A.
     
  17. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    Naast racen ben ik ook in de dojo te vinden dus als je me niet aanstaat dan ros ik je de baan over ;) 2,5 uur rijden voor even karten kon wel gek zijn, maar ja zitten roepen naar je beeldscherm dat iemand anders aan de kant moet en je controller door de muur gooien is ook niet echt normaal ;)

    Maare heb er wel zin aan, ik kart haast nooit. Laatste keer toevallig bij Blekermolen in Leiden in Januari geweest met werk. Daar wel 4 de geworden van de 30, maar dat was meer geluk dan wijsheid denk ik!
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wat is een dojo?
     
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Nooit the karate kid gezien? Da was Lircky......., we moeten dus oppassen zondag, maar gelukkig heb ik dan een helm op.
     
  20. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    ik zag alleen de livery van asjemenou ik weet niet of dat er wat te maken mee heeft maar hij is ook de enige die ik in me friendslist heb staan van jullie misschien dat je alleen de livery's ziet van vrienden?
     

Deel Deze Pagina