Mooie avond gisteren weer, met dalen en 1 Piek(e).
De Q ging niet al te best kwam niet verder dan een 8e of 9e startplek. De rollende start ging goed, waarbij iedereen zich volgens mij netjes aan de regels heeft gehouden wat resulteerde in cleane starts en gevechten. Hulde aan allen. Ik kwam er in de eerste heat niet aan toe, moest waarschijnlijk nog een beetje warmdraaien. In een leuk gevecht met Bergje en Rovaro om de 9e positie werd ik in ronde 4 licht aangetikt door Rovaro waardoor mijn achterbumber voor 42% verdwenen was. Daarna was de auto niet meer te besturen, geen grip aan de achterkant en dus extreem veel overstuur. @ Rovaro no hard feelings, kan gebeuren en was geen roekeloosheid of opzet in het spel. Dit resulteerde in een 11e plek omdat Blauwhok voor de eerste keer door Turn10 uit de sessie gekicked werd.
Maar dan, met het mes tussen mijn ruitenwissers ^^, sprintrace 2. Starten vanaf plek 3 en zorgen dat ik niet door het veld naar achteren zak. Met team Bami (gesponsord door Bacardi? of op dinsdagavond te lang in de plaastelijke Disco van Mugello gebleven?, wat zwalkte die gasten over de weg, een blaastestje voorafgaand aan de wedstrijden zal op zijn plaats zijn * ) voor me was het voor mij in eerste instantie zorgen dat mijn auto heel blijft en niet teveel risico nemen. Bassie maakte in ronde 2 een foutje in bocht 5 (S. Lorenzo) komt net buiten de kerbs waardoor ik mijn auto naast hem kan zetten en er voorbij kan. Dan nog BlauwHok voor me, in ronde 3 komt hij in bocht 7 te wijdt en ik weet hem voorbij te gaan. Dan lig je in 1 keer eerste. Team Bami had vervolgens nog wat schermutselingen onderling wat resulteerde in de "uitschakeling" van elkaar
(ik denk dat er een interne strijd daar aan de gang is over wie de kopman is?). Hierdoor kon ik nog even wat voorsprong opbouwen tot de nummer 2. Menno kwam in de laatste ronde wel heel erg dichtbij en dan wordt je toch een beetje zenuwachtig, in bocht 11 (pallagio) maakte ik hierdoor nog een schakelfoutje, maar gelukkig kwam nr. 88 niet voorbij. Voor het eerst op het podium en meteen dan maar de eerste plek. Mijn sponsors wil ik bij deze bedanken, evenals mijn ouders, vrouw en kinderen, tante Cor en de hond en natuurlijk mijn steun en toeverlaat teamgenoot BERGJE. Zonder hun steun en vertrouwen was dit uiteindelijk nooit gelukt. P&P racing en Mercedes was uitzinnig van vreugde, eerste overwinning voor Mercedes in de DTM en eerste punten afgepakt van Team Total. Mercedes heeft vanochtend per brief meteen laten weten dat ze mijn Merc "Mighty Michelle" na de cup aan mijn garage zullen toevoegen. Dank ^^ voor alle felicitaties.
Na alle vreugde van Sprintrace 2 en nog onder de indruk van wat er allemaal op me afkomt verkloot ik volledig de start van de hoofdrace. DIt resulteerd uiteindelijk dat ik na de eerste ronde achteraan rijdt met voor mij het nog steeds zwalkende Bami team. Daarom in ronde 4 meteen de pit opgezocht en dan proberen om uiteindelijk wanneer zij pitten voor hun op de baan te komen. Dat lukte in het geval van Bassie, want Blauwhok was voor de 2e keer door Turn10 gekicked. Ik probeerde vervolgens nog naar het groepje (flavour, arnaud en Bergje) voor me te rijden, maar aan het einde van de race waren mijn bandjes echt op. Ik kwam dus niet meer dichterbij uiteindelijk 10e.
Een memorabele avond. Bigga is een mooie aanvulling, knap gereden!
* blijkt enorm veel lag te zijn waar niet alleen team Bami, maar meerdere mensen last van hadden.
Verder baal ik dat de liverys niet zichtbaar zijn, de lobby settings (wel/geen upgrades, standaard setup en tuning etc) zijn verschillend geweest maar dat had uiteindelijk geen effect, ga turn 10 maar eens aanschrijven of heeft iemand anders een diee?
Team Bami had wel erg veel pech....
Heb wel heel veel zin in zondag en natuurlijk volgende week Silverstone \o/.
Laatst bewerkt: 12 apr 2012