Xbox LIVE Vragen [Deel 6] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Melbuuln, 20 apr 2010.

1. Snicky

Snicky Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kabel had ik al vervangen, van cat 5e naar 6. Maar dat hielp niet..

- Router terug naar fabrieksinstelling gezet
    - ook de computers in huis van statische IP gehaald
    - Xbox netwerk instellingen ook op automatisch gelaten

In de router onder WAN had ik bij MAC Cloning het MAC addres van me Xbox ingevoerd. Weet niet of dit zou helpen?

Maar tot nu toe ben ik nog steeds online. Snap er geen reet van...
    Ook voor de zekerheid nu even de Xbox kabel ingeplugd in ingang 1 van de router ipv ingang 3

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nee Mac cloning deed je vroeger als je ISP vereiste dat je het Mac adress van je PC registreerde.

Dat hoeft niet meer en zou geen invloed mogen hebben

Dus alles staat nu op automatisch en de router staat alleen op Upnp zonder aparte portforwarding of DMZ instellingen?

Zou op zich goed moeten werken, even afwachten maar

3. Snicky

Snicky Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aha okeej..

Ja alles automatisch Upnp aan idd zonder portforward enz..

Misschien dat het probleem was dat alles een statisch ip had? Maar dat zou juist toch geen probleem moeten zijn? Helemaal met deze router!

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het mag geen probleem zijn maar misschien had je ergens een IP conflict?

Weet je zeker dat het Statisch IP wat je aan de xbox had gegeven wel buiten je DHCP scope lag?

DNS probleem zou ook nog de oorzaak kunnen zijn, kan zijn dat je daar een foutje in had gemaakt bij het handmatig instellen?

5. Snicky

Snicky Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voorheen had ik alles handmatig ingesteld met ieder een ander IP.
    In de router bij ''Add DHCP Reservation'' voegde ik alle IP toe + MAC addres van alle apparaten. Ook gebruikte ik port forward terwijl Upnp ook aan was..
    (misschien dat dit het probleem was) Maar als ik 1 van de uitschakelde was het probleem er nog steeds.

Kreeg nooit een melding over een IP conflict. Heel af en toe als ik me iPhone of een gast zijn laptop aan het wireless netwerk toevoegde. Maar het probleem deed zich ook voor als alle apparaten uit stonden behalve de xbox.

Het automatische IP wat aan me xbox wordt gegeven was vaak 192.168.0.199 iedegeval tussen de 100 en 199. DNS is automatisch altijd 192.168.0.1 - Als ik het IP en DNS handmatig in zou stellen, dan stel ik het geen in wat hij me automatisch ook zou geven.. Maar het probleem bleef

Iedegeval werkt het nu. In de router Add DHCP Reservation is nu alles leeg, doordat ik de router terug naar fabriekinst. had gezet

Alles in huis staat nu op automatisch, opzich geen probleem de NAT van me xbox staat nog gewoon open..

Maar wat nou de oorzaak was blijft voor mij nog onbekend, of ik had stomweg gewoon iets niet goed ingesteld. Maar op de site van xbox onder compatible routers staat sitecom er niet tussen, misschien doordat ik iets had ingesteld wat geen probleem hoort te zijn zou de xbox er niet mee overweg kunnen?!

Iedegeval bedank voor de hulp:thumbs:

6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik heb sinds een poosje een nieuwe router van UPC gekregen (Router/Modem in 1), en het is me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe ik nu mijn poorten moet openzetten.

In mijn oude modem/router was het een eitje, maar hier is het wat onoverzichtelijk in dat scherm.

Ik begrijp dat ik mijn 360 eerst een static IP moet geven in mijn connection settings in mijn 360, maar hoe vul ik dan de gegevens in in de modem op deze page!?

Wat is dat 'internal' en 'external'!?

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Vul gewoon het statisch IP adress van je xbox bij DMZ host in, ben je ook klaar

8. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Dat zou ik graag doen, alleen staat mijn modem maar 1 DMZ-apparaat toe, en daar heb ik mijn PS3 dus al voor gebruikt omdat ik daarmee veel connectieproblemen heb/had met Battlefield 3 en PSN.

Tenzij ik beide apparaten hetzelfde static IP adres geef, maar dan kan ik ze niet tegelijkertijd gebruiken, wat ook geen ideale oplossing is natuurlijk.

9. stefp

stefp Member

Leuk Bevonden:
    0
    connectie problemen

hallo ik heb voordurend connectie problemen hoe verbeter of verhelp ik dit ik krijg deze fout code
    w:0000-0021
    x: 0000-f001
    y:20a8-4840
    z:0000-0000
    id:ffff-ffff
    l:0015-10f0
    q:8007-0435
    alvast bedankt
    groeten stef

10. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is Xbox Live down ? Via twitter kom ik berichten dat ik niet de enige ben..

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  12. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Daar staat dat hij het gewoon doet, daar had ik als eerst gekeken.

Ik heb ook al een paar keer mijn xbox van het stroom afgehaald en mijn router. Een andere kabel heb ik ook al geprobeerd. Niks helpt.

Hij blijft op het punt vast steken dat hij wel verbinding heb met het internet maar niet met de servers. Geen idee wat er aan de hand is . Alle benodigde poorten staan ook open.

13. Muamba123

Muamba123 FC TWENTE

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een probleem met het internetsignaal. Boven, waar mijn xbox en pc staan, is het signaal heel erg slecht terwijl er beneden wel gewoon goeie verbinding is. We hebben draadloos internet van Ziggo(:mad:) en een netgear router. De router is verder prima.
    Wat is de beste manier om goed internet boven te krijgen?
    Een vriend van mij heeft een eigen netwerkje op zolder, maar wat kost zoiets? Heb je dan alleen een router+modem nodig of ook een nieuw internetabonement?

14. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Neem aan dat je draadloos internet hebt op je xbox? Als het mogelijk is zou ik gewoon een netwerk kabel trekken naar je xbox !

Anders een wifi versterker zetten op punt waar je goed signaal hebt en die dat dan weer door stuurt naar je xbox :)

Een extra internet verbinding zou kunnen maar dan nog heb je geen aansluiting boven... zul je met zelfde probleem zitten.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Kabel naar boven trekken , switch of acces point er aan en klaar.

Als dat kabel trekken een beetje makkelijk gaat hoeft het niet veel te kosten, goeie switch heb je al voor 3 tientjes

16. Muamba123

Muamba123 FC TWENTE

Leuk Bevonden:
    7
    Laatst bewerkt: 20 apr 2012
  17. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zou het beter kunnen maken inderdaad gewoon proberen werkt het niet gewoon weer terug brengen. Maar in theorie zou het moeten werken.

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  19. Muamba123

Muamba123 FC TWENTE

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb het dus exact zo gedaan, maar bij mij werkt het nog niet. De extender maakt wel gewoon verbinding en het signaal is ook top, maar ik heb alleen geen internettoegang. Ik heb geen idee hoe ik dat op kan lossen...

Op internet vond ik wel wat dingen met een statisch IP en DHCP maar geen idee hoe dat allemaal werkt:eek:

20. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoe kan het dat steeds als ik sommige games opstart (Gears 3 bijv) ik steeds opnieuw een update moet downloaden :confused:

Deel Deze Pagina