1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Gamecube] Is deze console nog de moeite waard?

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Kevf, 22 apr 2008.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Daarnaast zijn er nog altijd een aantal aanraders buiten de RE games en Eternal Darkness. ;)
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Je kunt ze ook op de Wii spelen als je die hebt. Remake van RE1 vond ik wel leuk. Niet zo goed (spannend) als het origineel, maar zeker de moeite waard. RE0 was eigenlijk maar slecht.

    Mijn mening: RE1 > RE CVX > RE1 remake > RE2 > RE3 > RE4 > RE0 > RE5.

    Daarnaast waren de RE Outbreak games online zeker vermakelijk. RE4 en RE5 zijn voor mij eigenlijk al geen RE games meer. Heb ze met plezier gespeeld, maar RE sfeer bestaat in de games niet meer. RE4 misschien nog een beetje...
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2012
  3. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Heb mijn GameCube vandaag binnen gekregen. Even een half uurtje RE0 gespeeld. En de graphics zien er toch wel vrij goed uit moet ik zeggen. Wel even wennen aan de controller.

    Als ik de games heb uitgespeeld ga ik misschien nog wat andere games halen. Ben sowieso nog wel geïnteresseerd in Mario Kart (blijft leuk), Metal Gear Solid, TimeSplitters 2 en Eternal Darkness.

    @GForce.. Ik ga eerst R0 en RE1 Remake spelen. Daarna begin ik met RE1 (gedownload via PSN). Ik las dat de Remake en RE1 niet exact hetzelfde zijn (weet niet of dat zo is). Dus ga RE1 sowieso wel spelen. Kan alleen niet zo goed wennen aan de graphics. We zijn tegenwoordig Mass Effect en Uncharted graphics gewend. Dus dan moet je wel even een knopje omdraaien als je vervolgens RE1 op de PS3 gaat spelen. :p
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2012
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Juist de RE Remake is spannender dan het origineel. Ik vind het origineel geen drol meer aan qua spanning, maar de remake is juist door het audiovisuele jasje enorm veel spannender geworden.

    EPMD, ik zie daar een klein lijstje, maar geen Metroid Prime staan? Dat is imo de beste game van de vorige generatie.
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hij is anders. Er zitten wat nieuwe aspecten in de game zoals een verdedigingsmes wat op raakt zodra je het gebruikt. Verder ook wat nieuwe items en camera aspecten. RE1 Director's Cut is trouwens ook leuk. Zelfde als RE1 maar ineens alle items op een andere locatie. Vijanden ook trouwens.
     
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Metroid Prime wordt door vele gezien als de beste game van de GameCube. Maar ik ben niet zo van de science-fiction settings. Ik heb al diverse youtube filmpjes bekeken. Maar op de een of andere manier trekt het me niet aan.

    Ik ga het spel misschien wel een keer uitproberen. Op Marktplaatst kan je Metroid Prime al voor €5 kopen. Metal Gear Solid daarentegen is vrij prijzig. Heb MGS 1 op de playstation helemaal kapot gespeeld. En wil die Remake ook wel een keer spelen.
     
  7. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    De mario party reeks is ook erg leuk, maar dan wel met een of meer vrienden erbij en extra controllers natuurlijk.
     
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik ben op zoek naar een paar leuke games.

    Vandaag al een bod geplaatst op MGS Twin Snakes (wat wordt er veel gevraagd voor dit spel).
    En net een mooi dealtje kunnen sluiten; The Legend of Zelda: The Wind Waker LE voor €17,50 incl. Die Zelda games worden normaal gesproken voor minimaal €30 verkocht. Dus ben er toch wel blij mee.

    Nu is mijn vraag of ik verhaal-wise gewoon met deze Zelda kan beginnen ?
    Of heeft elke Zelda gewoon een apart verhaal ?

    Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger erg verslaafd was aan "A Link to the Past (Die Theme Song is nog steeds _O_.)" maar daar is het ook een beetje bij gebleven.... shame !!!

    Daarna ging ik meer de Megadrive en Playstation kant op. Heb wel nog even een Nintendo 64 gehad, maar ik kan mij niet herinneren of ik daarop ooit een Zelda game heb gespeeld.

    Als The Wind Waker mij bevalt, ga ik de overige Zelda Games ook wel halen. Wordt wel een duur grapje zo, en ik had die GameCube in eerste instantie alleen gekocht voor RE0 en RE1 :{ .
     
  9. FreakinDell

    FreakinDell Reflex Prime

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb Ocarina of time nog liggen voor de gamecube!
    Is wel alleen de schijf op een plastic houdertje,kwam destijds volgens mij uit met de Mariokart voor de gamecube.
    Mag weg voor weinig!
     
  10. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909

    Ocarina of time staat als het goed is op de bonus disk van de Wind Waker LE.

    Als je Twilight Princess hebt kunnen we misschien zaken doen.

    Maar ik wil eerst kijken of die Zelda games van tegenwoordig mij wel bevallen.

    Het is meer een gok (misschien vind ik Link op de GameCube wel helemaal niks :p), maar de reviews van Wind Waker zijn echt belachelijk hoog. En daarnaast vond ik €17,50 incl. een heel mooi prijsje !! Kon het spel dus niet laten liggen.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  12. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Je hebt PM.
     
  13. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Hmmm, binnenkort ga ik misschien Twillight Princess nog een keer uitspelen. Er is eigenlijk weinig blijven hangen van dat spel. Misschien toch niet zo'n grote indruk achtergelaten.
     
  14. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Iemand die in de buurt van Alphen aan de Rhijn woont?
    Bij de GameMania daar is Fire Emblem maar 15 euro.

    Als iemand zo aardig wil zijn
     
  15. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Weet iemand of het mogelijk is de gamecube gameboyplayer ook aan te sluiten op de wii? Op zich niet zo'n probleem om de gamecube weer aan te sluiten, maar wil op den duur mss m'n gc verkopen
     
  16. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik neem aan dat je dit ding bedoelt?

    Game Boy Player is not compatible with the Wii directly. The Wii lacks the hi-speed port of the GameCube into which the Game Boy Player fits; in addition, the Game Boy Player matches the GameCube's footprint. The Wii has a substantially different footprint, making direct compatibility too complicated to be included.
     
  17. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik vraag het hier maar... Zijn er bepaalde plaatsen/shops waar je sommige games nog voor een normale prijs krijgen kan? Met name Fire Emblem, Zelda Twilight Princess en Tales of Symphonia. Vooral Fire Emblem, heb geen zin om daar 60 euro voor te betalen...
     
  18. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee die zijn er niet. De games die je noemt zijn verzamelobjecten en kennen dus een grotere waarde.
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hinderlijk is dat haha.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb hier nog wel ergens Twilight Princess bestoft en verrot liggen. Ik had die per ongeluk laten slingeren, wat de game niet goed heeft gedaan. Als ik wist dat die krengen nu zoveel zouden opleveren had ik er wat netter mee gedaan. :mad:
     

Deel Deze Pagina