FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Vanavond staan de lobby settings iets anders, dus hopelijk biedt dat soulaas. De 30% regel blijft nog even staan. Mochten de liverys nog niet zichtbaar zijn, zal er na de hoofdrace een nieuwe lobby gecreerd worden zonder 30% vermogens reductie. Kijken of dat de oplossing biedt....

    Helaas nog geen info van Turn10 gekregen.
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik weet niet wat de meerderheid evt wil.
    De mensen die niet zo goed uit de voeten kunnen met deze bakken vol PK worden anders erg veel benadeeld waardoor het voor hun niet meer leuk is.
    Zelfs op de leaderboards gebruiken sommige topcoureurs vaak traction control bij deze auto's.

    En het is nog maar de vraag of het aan het 30% handicap ligt en of het uberhaupt wordt gewijzigd.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  3. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de meerderheid TCS wil dan zetten ze dat toch gewoon aan, daar heb ik geen problemen mee. Maar ik vind het niet leuk als het verplicht gesteld zou worden.

    Ook al zet ik mezelf achterstevoren zonder TCS, rijden met dat systeem aan ontneemt mij een behoorlijk stuk rijplezier.
     
  4. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry iedereen moet voor vanavond afzeggen kan niet meedoen
     
  5. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    is er nog een plaatsje vrij vanavond?
     
  6. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Jammer teamgenoot! Nou ja, we staan toch al onderaan in het teamklassement, vorige week waren we er allebei niet.

    Net wel grappig met oefenen, 1 van mijn problemen met racen is dat ik geen constante, foutloze rondes kan rijden, zit altijd een wereld van verschil in, los van dat mn rondes sowieso niet erg snel zijn. Nu reed ik vlak boven mn PR een rondje 1:54 nogwat, ik denk, dat is een snel rondje, kijken of ik het rondje erna dat kan reproduceren, rijd ik daarna precies 3 duizendste langzamer :p Dat noem ik constant ;) Helaas lukt dat lang niet altijd :D
     
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Nogmaals excuus aan Blauw Hok, vind het altijd erg lullig om iemand te benadelen, heb constant heel voorzichtig gereden, echt gewoon bewust te veel afgeremd steeds waardoor ik zelf heel veel nadeel had in de eerste 2 rondes om maar niemand anders te raken. Hierdoor heb ik veel plekken weggegeven.

    Nu moest ik Denvan ontwijken die een slinger maakte en toen kwamen we bij die bocht. Voor mijn gevoel remde ik op tijd, maar jij zat met 2 mensen naast je en je remde veel harder/eerder dan ik, mss schakelde je sneller terug, ik weet het niet, maar ik kwam hard op je af en omdat het druk was kon ik nergens meer heen, vind dat soort situaties echt vervelend, maar kon er niks meer aan veranderen.
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb geen info van heat 2. Ook weet ik de plekken 13 en 14 van alle heats niet. Iemand die kan helpen?
     
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb de herhalingen van alle heats online gezet.

    HEAT 3:
    13 Alpha NL
    14 Blauw Hok
     
  10. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Heat 1 : 13 asjemenou , 14 Bassiebaas
    Heat 2 weet ik niet

    Verder raakte Alpha mij niet bij de aktie met of via blauwhok, maar was geloof ik Rovaro, maar verder no hard feelings.

    grt A
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  11. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Heat 2
    1. Bergje

    5. Nori Ceramic
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb de herhaling bekeken en ik constateer het volgende. De afstand tussen mij en Blauw Hok is heel groot, Rovaro is degene die vlak voor mij zit. Ik rem met hem mee en rem op hetzelfde punt als Blauw Hok. Blauw Hok is in duel en heeft twee mensen aan de binnenkant waardoor hij niet naar binnen kan duiken en aan de buitenkant blijft. Daarnaast remt hij bijna tot aan stilstand, waarschijnlijk omdat hij niet de bocht in kan. Dat is de reden waardoor ik op hem bots, ondanks dat ik ongeveer op hetzelfde punt begon met remmen en daarna alleen maar vol doorgeremd heb. Ik zeg daarmee niet dat het je eigen schuld is, want ik botste op jou, maar ik probeer alleen de verklaring te zoeken, want ik vind niet dat ik roekeloos of met teveel risico heb gereden. Blijft wel staan dat ik het heel vervelend vind en dat ik deze bocht mss nog voorzichtiger voor had moeten bereiden. Misschien was ik even afgeleid door de slinger van Denvan die ik moest ontwijken vlak daarvoor. Want wat jij achteraf nog zei, Blauw Hok, klopt, maar wat ik al eerder schreef en wat je zult zien als je de andere replays ziet is dat ik juist altijd overdreven veel rem die eerste rondes om maar niemand te raken, terwijl ik daardoor veel vaart en zelfs meerdere plaatsen verlies. Dat doe ik puur en alleen omdat ik niemand anders wil raken. Maar leuk is dat natuurlijk ook niet, ik verlies daardoor gewoon soms een goede klassering, zeker in de kortere sprintraces, maar ik doe dat bewust, omdat ik zo net mogelijk wil racen.

    Wat ik wel vreemd vind is dat je in de oefening vervolgens vol achterop mij botst bij het remmen voor een bocht, maar dat is dan volgens jou ineens een compleet andere situatie, kan je dat toelichten?
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  13. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Grappig in mijn replay rem je 10/15 meter later dan iedereen.
    Je remde ongeveer hetzelfde als mij terwijl ik minder snelheid had en ik haalde hem ook maar net.
    Dat uitwijken is wel overdreven te noemen.

    En laten we het niet over oefenen hebben. Daar ram ik mijn teamgenoot ook vaak genoeg. :+

    Ik baal overigens wel van Heat 2. Misschien dat Loyall me niet zag en daardoor dehele baan gebruikte.
    Alpha had daar weer geluk door er net langs te gaan.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Als ik kijk wanneer de remlichten aangaan is dat bij mij, Blauw Hok en Rovaro ongeveer bij dat bordje. Ik had dus beter nog iets eerder kunnen remmen voor de zekerheid, maar omdat er zo'n groot gat tussen ons zat van tientallen meters had ik niet verwacht dat ik extreem vroeg zou moeten remmen.

    Ik vind het ook niet erg dat het met oefenen gebeurd, maar ik vroeg gewoon heel objectief of dat hetzelfde principe was en dan krijg ik een snauw terug dat dat totaal iets anders is, tja, dan denk ik ook, ok, whatever.
     
  15. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok.

    De replay heb ik niet gezien, dus ik reageer met hoe ik het mij herinner.

    Ten eerste klapte ik niet vol op jou, ik tikte jou aan op de linker kant van jou achterkant met een klein snelheidsverschil. De reden dat jij ging glijden was onbalans. Dat is iets anders dan van achteren op een groep auto's rijden met een groot snelheidsverschil.

    Daarnaast waren wij in gevecht en reed ik vlak achter jou, we kwamen net een flauwe bocht door waarna jij (vroeg) ging remmen. In zo'n situatie heb je snel dat je elkaar een tikje geeft. Dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling en daarom ben ik ook gestopt.

    EDIT:



    PARDON!? Ik heb absoluut niet gesnauwd.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Echt vriendelijk ging het anders ook niet, maar dat was dan mss the heat of the moment. jij klapte erg hard op mij, mn halve auto was kapot omdat ik remde en jij dicht op mij zat. Dat vind ik niet erg bij het oefenen, maar vond t een beetje vreemd dat dat dan ineens totaal anders was. Maar goed, laten we het alsjeblieft niet opblazen, shit happens en ik probeer alleen hetgeen gebeurd is te analyseren en te proberen het te voorkomen voor een volgende keer.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  17. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst vraag je het mij uit te leggen, wat ik doe. Dan zie ik zo'n reactie op de man. En nu blijkt dat je toch je mening al klaar hebt? Inderdaad, heerlijk objectief.
     
  18. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Bigga is trouwens een goeie toevoeging. :)
     
  19. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, absoluut.
     
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Drie hele leuke races gehad zonder noemenswaardige incidenten. Ik merkte dat ik steeds constanter en sneller ging rijden naarmate ik meer baanervaring kreeg, maar het lukte me zelfs op het einde niet om de rondetijden van Nori en Menno te evenaren. In de hoofdrace had ik het geluk dat Menno een foutje maakte, anders was ik hem vermoedelijk niet meer gepasseerd.

    De rollende start was nog een beetje wennen voor me, ik ben nog gewend om als het licht op groen gaat volgas naar voor te gaan. Sorry voor het opondhoud bij start van heat twee :) Tijdens de tweede race zag Menno er trouwens ontzettend raar uit in mijn beeld. Hier wat foto's van hoe ik hem zag:
    [​IMG]

    [​IMG]
    Doordat ik de contouren (en remlichten) van de auto niet zag was het natuurlijk lastig om volle bak tegen Menno te racen in die heat (al kom ik hem sowieso nauwelijks bijbenen). Verder geen enkel probleem, niemand die hier verder iets aan kon doen, maar ik vond het wel grappig/opvallend om even te posten.


    Dit smaakt naar meer!
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012

Deel Deze Pagina