Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Stroomkabels komen met je voeding mee.
    CPU koeler zit er bij de cpu bij.
    Mocht je later willen gaan overklocken kan je een losse, betere koeler aanschaffen, kost je zo'n 20/30 euro.

En ik zou even een account op tweakers aanmaken en je wenslijst vullen.
    Dan op prijs uitrekenen klikken, dan krijg je een overzicht bij welke winkels je het het goedkoopst kan bestellen. Hij zal je dan ook zoveel mogelijk bij één/twee shops laten bestellen.

2. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
  3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat ik wel voor een ander moederbord zou gaan.
    Op hardware.info zijn niet eens specs te vinden wat meestal al niet zo'n goed teken is, en het is een b75 chipset wat niet heel veel features heeft.

Zou eerder voor een Z68 of z77 chipset gaan. Betaal je 20 tot 50 euro meer voor maar zal de meerprijs dubbel en dwars waard.

Zoiets
    http://tweakers.net/pricewatch/283282/gigabyte-ga-z68x-ud3h-b3.html

Laatst bewerkt: 22 apr 2012
  4. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
  5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Staat er niet bij maar het zal wars wel een simpel ASrock of Gigabyte moederbordje zijn.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Je had toch laatst een Medion pc gekocht Nerrion?

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
  8. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Heb hem gekocht ja, vriend van me koopt waarschijnlijk dezelfde.

9. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Wat ga je nou doen dan, zelf een pc in elkaar zetten, eentje door de Alternate in elkaar laten zetten of die Medion (wat ik zeker niet zou doen) kopen? :+

10. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ik snap er ook niet zoveel meer van 8)

11. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Yo allemaal,

Ik wil een PC in elkaar zetten alleen ik heb er niet zoveel verstand van, daarom vraag ik o.a. jullie hulp.

Eisen:
    - Games goed draaien (speel vooral LoL)
    - Moet kunnen streamen

Mijn vraag is wat heb je daar voor nodig qua onderdelen, en welke onderdelen kan je uit andere PC's (wel oudere en tragere) halen?

Zo zei een vriend van me dat ik een i7 quad-core nodig had om te streamen. Alleen als ik dan kijk bij i7 processoren zie ik allemaal verschillende (:

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Cardreader en dvd speler/brander en evt. Harde schijf kan je uit een andere pc halen.

Wat is je budget ongeveer?

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Wat bedoel je met 'moet kunnen streamen' en waarom zou je daar een i7 voor nodig hebben?

14. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat is gewoon onzin, om te streamen heb je geen super goede hardware nodig, het belangrijkste is eigenlijk een dikke internet verbinding. Ik zou het bijv niet redden met mijn 512kbit upload.

Het maakt dus verder niet zoveel uit wat je koopt, maar als je je budget opnoemt kunnen we makkelijk een paar leuke onderdelen voor je op tafel leggen. LoL is niet zo'n zwaar spel dus voor ~500 euro kan je al een goed systeem hebben, geef je wat meer uit zullen ook games als BF3 subliem draaien op hoge(re) settings.

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    500-600 euro.

Ja gewoon streamen :D Hoorde net ook van mensen dat het niet nodig is.

Heb 1MB upload, volgensmij is dat genoeg om te streamen (al dan wel niet 720p).

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zelf raad ik altijd aan om tot de 800 door te sparen.
    Dan heb je zoveel beter spul omdat je met 500/600 allemaal net niet producten hen en ga je later spijt van hebben.

Voor een CPU ben je €200 kwijt (i5 2500k) en voor een beetje Videokaart ben je ook weer minimaal €200-250 kwijt. Dan moet er nog geheugen, voeding, harde schijf en een case bij wat erg krap wordt.

Heb je al een monitor, speakers en muis/toetsenbord of moet dat er ook bij?

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ja dat heb ik al, case ook. Ik speel alleen maar League of Legends en later DotA2, volgensmij heb je daar niet veel voor nodig. Dus om nu nou dingen te kopen die ik eigenlijk niet nodig heb als ik de komende jaren LoL en DotA speel lijkt me niet echt praktisch. Verder heb ik mijn PC z.s.m. nodig en komen er dure tijden aan.

Wat zijn de verschillen tussen de AMD processoren en die van intel? Die van AMD zijn iig vele maler goedkoper.

Laatst bewerkt: 23 apr 2012
  18. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn de Ivy Bridge processors niet echt veel beter dan de Sandy Bridge. Wel jammer. Enigste wat beter is is de geintegreerde GPU, en dat hij een stuk zuiniger is.
    Ik ga nog maar eens kijken wat nou de beste keus is, en de GTX 690 of HD7990 afwachten.

Nog even een vraag over de PCI sloten. Kan iemand mij dat precies uitleggen met die lanes. Want ik wil wel de mogelijkheid houden voor SLI/CrossFire en wil er ook nog een geluidskaart bij. Niet dat ik dan het verkeerde koop. :+

19. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Het is ook echt niet nodig om voor een 2500k en videokaart van 200-250 te gaan, zelfs mijn laptop met een GT540M en full hd res draait LoL netjes op ~50fps.

Je kan eigenlijk prima voor een AMD en een kaartje van ~125 euro gaan. De AMD processoren zijn simpelweg niet zo goed als die van intel en springen wat minder zuinig om met stroom. Maar ze doen het nog steeds meer dan prima en voor games als LoL en Dota prima geschikt. Maar je kan ook gewoon voor een wat goedkopere intel processor gaan, een I3 of low-spec I5 zal het ook prima doen. Ik zal als ik er aan denk morgen eens even kijken of ik wat onderdelen bij elkaar kan rapen.

Videokaarten gebruiken een PCI-E 16x lane. Koop je dus een moederbord met 2 16X PCI-E lanes dan zit je goed. Geluidskaarten gebruiken meestal PCI-e 1x lanes, er zijn ook oudere kaarten die PCI lanes gebruiken (dus zonder de E). Maar de meeste moederborden hebben nog maar 1 zo'n lane of helemaal geen meer, maar dat zul je dus per moederbord moeten bekijken.

20. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    PCI alleen is toch antiek? Dat kwam toch voor AGP toch? :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina