[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.010
    Vond The Grey ook een giller, alleen het eind was redelijk mooi in beeld gebracht.

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Shots in beweging, of shots van links naar rechts of andersom zijn een trademark van Tony Scott. Bijna al zijn films hebben det ''in beweging'' camerawerk.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Weet iemand of er in NL verwachtingen worden opgesteld m.b.t. box office prestaties van films? Is dat ergens online te raadplegen?

4. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.010
    Dat klopt, dat is me allang al opgevallen. Neemt niet weg dat ik het op den duur erg storend begon te vinden. Vooral bij Man on Fire had ie er een handje van. De tering zeg, was eindelijk weer eens blij dat er weer eens een 'normale' shot kwam. Oh nee, toch weer niet, weer allemaal leipe bewegingen en shit. Paar keer is leuk hoor, maar dit was echt te.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Moet je eens Taking of Pelham kijken :p

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    The Avengers is alleen in 3D te zien... krijg de tering. Dat is dus weer geen bioscoop, flikker toch eens op met je 3D. :{

The Dark Knight Rises duurt overigens 160 minuten, awesome.

Laatst bewerkt: 23 apr 2012
  7. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Echt belachelijk inderdaad, je krijgt ook niet eens de keuze zonder 3D. Wij gaan er zaterdag heen, daarna ook nog naar Battleship, maar dat 3D tegenwoordig je neus in wordt geboord begint wel irritant te worden. Maar ik moet Avengers nu eenmaal zien.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Fuck 3D man.

Centurion (2010)
    Na het zien van The Eagle maar eens Centurion aangezet, aangezien die schijnbaar ietsjes beter (of minder slecht) dan The Eagle was (een film die ik op zich wel kon waarderen).

Dat de films eeneiïge tweelingen zijn valt al direct op. Zelfde mythe, zelfde verhaal alleen een iets andere invulling. Automatisch ga je dan direct vergelijken en dat is niet altijd even handig.
    Ook Centurion is een redelijk simpele actiefilm. De karakters zijn ook erg gelijkend, behalve dat de barbaren (nu weet ik dat het Picten zijn) in Centurion meer worden afgebeeld als wat lokalere bevolking dan in The Eagle.
    Alleen vond ik het karakter van Etuin nogal storend. Blijkbaar heb ik het niet zo op vechtchicks.

De actiescenes vielen mij enigzins tegen. Vooral in het grote gevecht zie je weinig echte gevechten, maar meer 30 executies achter elkaar geplakt, tezamen met irritante geluidseffecten en veel opvallend nepbloed. Beetje slechte gore zullen we maar zeggen.

Ook de achtervolging doet mij uiteraard erg denken aan The Eagle, met een paar mooie natuurbeelden. Nooit geweten dat Schotland zo uitgestrekt en mooi kon zijn.
    Ik moet zeggen dat ik het einde best leuk gevonden vond, maar uiteindelijk vond ik The Eagle net wat verfijnder.

9. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Castaway on the Moon

Heerlijke film :) Echt genoten. Goed geacteerd, leuke bizarre sfeer en op momenten enorm grappig en vertederend. Toppertje!

8/10

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ah nice die ga ik binnenkort ook kijken volgens de planning :)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    spread the word! Wat een ontzettend gave en vooral originele feelgood movie is dat :)

Van het eekend gezien

Intouchables
    Iedereen heeft de film zo onderhand al gezien dus ik zal het plot maar even laten voor wat het is. De film speelt het behoorlijk op safe, alle elementen die er in zaten waren min of meer te verwachten. Echter de dingen die in de film zitten worden erg goed uitgevoerd. Nergens irritaties, vreemde wendingen in het verhaal of andere opvallende zaken. Een toffe feelgood movie met een leuk verhaal. Enige minpunt vond ik de muziek. Sommige pianostukken worden meerdere keren herhaald.

8-

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.010

Duur is dus 160min en voorafgaand aan de Noord-Amerikaanse bioscooprelease van The Avengers moet de derde trailer al verschijnen.
    Edit: kutfiasco. :+ Vind je 3D zo kut?

Laatst bewerkt: 24 apr 2012
  13. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Haywire
    Had best goede berichten gelezen over deze film ... toch viel hij me uiteindelijk tegen. Als je zo'n A-lijst aan acteurs hebt is het jammer dat je er niet meer mee doet. Wat dan wel erg "mooi" was waren de scene's waarin gevochten werd zonder muziek of andere poespas voorbij kwamen. Misschien moet ik de film nog maar een keer kijken? Dunno. Vond dat de film zich op momenten erg serieus nam.

6/10

Underworld : Awakening
    Na het zwaar-maar-dan-ook-zwaar teleurstellende derde deel toch maar besloten om deel 4 is te bekijken. Tjah, wat kan ik hier nou van zeggen? Het verhaal wat "verteld" word is ook echt het enige wat nog verteld had kunnen worden om het nog interessant te maken. Zelfs DAN presteert de film om de nodige "WTF" momenten erin te donderen die totaal los staan van ALLES.

Ja, ik ben een vampier. Er zijn twee delen voor nodig geweest om het karakter Selene te beschrijven maar INEENS is ze immuun voor zonlicht en kan ze mensen "reviven". Goed, deel 1 en 2 is alweer een tijd geleden ... het kan zijn dat ik het dus verkeerd heb.

Het enige pluspunt? De terugkeer van die oh-zo-lekkere MILF Kate Beckinsale...

5/10

Zo! Dat waren de twee films weer van afgelopen weekend. Nu ben ik van plan om komend weekend weer twee films te pakken. The Avengers en Melanochlia. Van de laatste weet ik dat hij "erg" zwaar is. Is dat ook zo? Na wat gelezen te hebben over de film was ik er erg benieuwd naar. Einde van de wereld, Niburu / Melanochlia en noem zo maar op. Jammer genoeg kwam ik toen gelijk op dit filmpje uit...

Muziek in bovenstaande "clip" is heerlijk overigens! Is Melanochlia een film waar ik voor kan gaan zitten? Of moet ik net zoals Anti-Christ een priem naast me hebben zodat ik af en toe m'n ogen uit kan steken?

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    The Last of the Mohicans (1992)

Stiekem hoopte ik met The Last of the Mohicans een episch avontuur te zien wat zich afspeelde in koloniaal Noord-Amerika. Toffe gevechten, mooie natuurbeelden en awesome intriges.

Helaas moet ik van die hoop wel afstappen. De film neigt namelijk meer richting het romantische plotje dan de strijd tussen de Britten en de Fransen, met de indianenstammen die tussen deze machtsdeling zitten gevangen. Dit stuk komt zeker wel in de eerste helft van de film aan bod, maar langzaamaan nemen Daniel Day Lewis en Madeleine Stowe steeds meer screentime voor hun rekening (waar ik meer zat te wachten op de scalperende Magua :D).

Toch probeert Mann er nog een spectaculair epos van te maken, en met grote gevechtsscenes wil dat zo nu en dan nog best lukken. Het gevecht om Fort Edward tussen de Britten en Fransen had een goede sfeer doordat het ’s nachts gefilmd werd. Helaas worden grote delen van zulke scenes ook geslachtofferd aan het irritante liefdesplotje waar we een heldhaftige Hawkeye complete slagvelden zien oversteken om z’n lieverdje te redden. En dat lukt natuurlijk altijd weer, zij het op het allerlaatste moment.
    De muziek in de film is vast bekend bij iedereen en ook geweldig gecomponeerd. Maar om het riedeltje dan maar elke 3 minuten te gaan herhalen is echt overdreven en neemt veel van de klasse van de componie weg. Het gaat gewoon op de zenuwen werken als je bij een simpele wandeling in de natuur opeens weer diezelfde akkoorden op hoort komen. Dikke overkill.

Al met al een toffe film als uitgangspunt, maar door vooral het overbodige romantische gedoe in de film wordt er eigenlijk nauwelijks geprofiteerd van de fantastische settings. Want het is dat ik de setting wel kan waarderen (indianen, oorlog etc etc), maar anders had deze film misschien wel een onvoldoende gescoord.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Werkt prima zonder die priem ;) Is een goede film die je ook gewoon met je vriendin kan kijken bij wijze van.

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Jup, Melancholia is 'normaal'.

17. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Gelukkig. Anti-Christ vond ik op sommige gebieden echt ... schokkend. Kijk ik ook NOOIT meer. Ik kan redelijk wat hebben, maar die scene waarbij zij puree maakt van zijn noten vind ik toch ... 8)

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Hehehe, ga dan nooit Martyrs kijken ;-)

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Het voegt geen fuck toe, en erger me er alleen maar aan. Daarnaast draag ik een bril als ik tv/game dus dat werkt niet met 3D, zie het anders een stuk minder scherp. Fuck me, lenzen kopen en stiekem toch gaan. Maat was gister bij een voorpremière en die heeft me helemaal gek gemaakt. :+

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.776
    Ik heb de films precies andersom gezien, maar het zijn ook precies mijn gedachten in je review.

Ik vond echter het einde van Centurion verschrikkelijk. Vond het echt zo overmate cliché. Ook het einde van The Eagle vond ik niet al te best, maar wel iets beter dan Centurion.

Qua beeld en landschap en andere locaties ga ik niet kiezen. Beide films bieden genoeg waar om naar te kijken, maar vind ook beide films enigzins verpest door of het verhaal, vechtende chicks zoals je zei, of het einde.

Afgaande op een film als King Arthur en wat achtergrondinformatie op Wikipedia jaren terug, schijnt het wel waar te zijn dat er vechtende vrouwen waren in die tijd, gelijk aan mannen. Omdat ze naakt liepen in die tijd zag je Keira Knightley ook niet naakt in de film King Arthur. :+

De geschiedenis van Het 9e Legioen is best interessant en de mythe van King Arthur ook wel, maar voor dat verhaal moet je zijn naam in het Latijns weten om de juiste dingen te kunnen vinden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina