Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon een geluidskaart kopen die wél een pci-e 1x gebruikt. :p

2. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ergens gelezen dat als je dan SLI/CrossFire hebt. En dan een Z77 moederbord hebt, je de x16 lanes verdeelt en het er 8 worden. Zodat hij nog maar 8GB/S aankon. Maar dat dit dan nog wel genoeg is. Zo iets had ik gelezen. En niet dat ik snelheid verlies met mijn videokaart.

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Goed ik heb dus even wat verschillende onderdelen bij elkaar gepakt, en ik kom uit op ~613 euro. Hier de wenslijst: http://tweakers.net/gallery/297620?wish_id=269720#tab:wenslijst

De videokaart is er een uit de nieuwste serie van ATI, redelijk goedkoop en meer dan genoeg power voor de games die jij graag speelt. Voor de processor ben ik alsnog voor een Intel gegaan, een vergelijkbare amd-quadcore verbruikt al snel 125Watt, terwijl dat bij deze slechts 95watt is. Mocht je interesse hebben om te gaan overklokken is het wel raadzaam om alsnog voor de i5 2500K te gaan, omdat die gewoon een veel hoger overklokpotentieel heeft.

De hardeschijf kan natuurlijk makkelijk wat kleiner, en dan houd je nog wat geld over voor een (kleine) SSD, die keuze laat ik aan jou over. Je natuurlijk ook de HDD uit een andere pc kunnen halen, en/of zelfs je oude case gebruiken. Dat is verder geen probleem en dan houd je weer meer geld over voor een SSD mocht je dat willen.

Laatst bewerkt: 24 apr 2012
  4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
  5. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    70 euro voor 500 GB, of 2 TB voor 100 euro. :)

6. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PCI wel, maar PCI-Express is nieuwer. Volgens mij kwam dat na AGP. Een 10 jaar oude computer hier heeft AGP, mijn 6 jaar oude laptop heeft PCI-Express

En blijkbaar is er ook nog iets lanes (aantal rijstroken? :p grotere bandbreedte?)

7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    De 600Watt voeding hoeft eigenlijk niet als je niet van plan bent om er later een 2e videokaart in te doen. 500 Watt is meer dan voldoende.

Ik zou ook de 550TI omruilen voor een HD6850. Over het algemeen gezien is ie beter en kost ook nog eens hetzelfde, hier is een heel artikel met een hoop vergelijkingen van een paar recente budget kaarten:
    http://www.tomshardware.co.uk/radeon-hd-7770-7750-benchmark,review-32379-10.html (Let op, er zijn meerdere pagina's van het artikel)
    De 6850 kost 130 euro bij alternate, het is raadzaam om voor dit model te gaan aangezien die het snelste is voor dat geld. (En op voorraad)

Ik zie ook dat je voor een Z68 moederbord bent gegaan, terwijl er ook al moederborden verkrijgbaar zijn met de nieuwe Z77 chipset zijn van Intel. Voor een tientje meer heb je al de P8Z77-V, de exacte voordelen zijn eigenlijk vooral voor de nieuwe serie processoren van intel die net in de schappen liggen, maar het moederbord is gewoon meer future-proof.

8. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik koop die spullen allemaal in de winkel, maar ik denk er wel over na om idd de 6850 te nemen.

Welke P8Z77-V bedoel je? Zie namelijk de PRO en de LE.

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik had niet gezien dat er zoveel varianten waren 8)
    De LE is in principe prima, de duurdere modellen hebben o.a. een extra PCI slot en Wifi onboard. Een extra PCI slot heb je alleen wat aan als je 3 videokaarten in je systeem wilt proppen en wifi wil toch niemand op z'n game-pc.

10. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Haha nee dat hoeft inderdaad niet.

En de 6850 is 25euro duurder dan de gtx 550 ti waar ik hem haal, is dat het waard? 6850 = 135euro en de gtx 550 ti = 110euro.

Edit: Ik krijg best veel te horen dat ik een goedkopere moederbord kan pakken, alleen ik weet echt niet welke ik dan zou moeten nemen.

Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  11. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
  12. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah de 6870 is weer net iets sneller, het is niet per se nodig maar als je andere games dan LoL en Dota wil gaan spelen is wat extra power natuurlijk altijd welkom ;)
    De 600Watt mag ook nog wel iets minder eigenlijk, tenzij je hem klaar wilt maken voor een eventuele SLI of CrossfireX setup.

Qua moederbord is er inderdaad gewoon erg veel keus, je kan natuurlijk altijd even op tweakers kijken wat de populaire moederborden op dit moment zijn: Tweakers moederborden.
    Ik zou persoonlijk voor een Z77 moederbord gaan, omdat ik gewoon graag het nieuwste van het nieuwste wil hebben. Maar zoals ik eerder al zei zijn de meeste nieuwe features daarop eigenlijk voor de Ivy Bridge processoren, en de 2500K is een Sandy Bridge. De Ivy Bridge processoren liggen echt nét pas in de winkel en zijn op het moment nog een dikke 40 euro duurder.

13. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik zou ook voor deze HDD gaan, kost wel iets meer maar je krijgt wel 2TB opslag ipv 500GB.

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Als je de i5 2500k gaat overclocken en eventueel je videokaart zou ik wel 600watt nemen, 500 is tegenwoordig te weinig. Beter te veel watt wat je niet gebruikt dan dat je later te kort komt.

Tevens zou ik een 6950 met 2gig nemen aangezien een 1gig GPU net iets te min is voor de toekomst, anders zit je over 2 jaar weer.

EDIT: Ik zag deze printscreen op de vorige pagina, waarom 2x een 4gig kaartje terwijl je ook een setje kan kopen voor hetzelfde geld en ze dan ook gelijk getimed zijn?

Dus ipv 2 losse koop je dit:

http://www.norrod.nl/ddr3_modules/20078756/corsair_vengeance_8gb_1600mhz_pc3_12800/details.aspx

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ok, ga toch voor de 2500K dus dan heb ik die niet nodig. De moederbord die ik in gedachten had staat er niet tussen. Kan jij kijken of hij goed is? Zou heel chill zijn :p

6950 is net wat te duur voor mijn budget.

Als dat beter is dan doe ik dat wel, dat wist ik niet.

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Neem ook 1600mhz geheugen (zoals ik linkte) ipv die 1333mhz van je vorige plaatje.

17. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Je kunt m ook zonder videokaart kopen omdat er al een videochip inzit en dan op bijvoorbeeld Tweakers of Marktplaats een 6950 kopen en die er zelf inzetten, dan zul je denk ik wel ongeveer even duur uitzijn.

18. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Iemand zei me dat mijn processor de 1600MHz vertraagt ofzo, dat hij het verlaagd tot 1333MHz?

19. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ja hoor dat is een prima moederbordje.

Sjorrit, het is niet echt nodig om voor een 6950 te gaan gezien de games die hij ermee wil gaan spelen. Die zullen daar niks aan hebben, dus tenzij hij nog andere games wil spelen is dat gewoon geldverspilling.

Bij overclocken is het inderdaad wel wenselijk om voor een 600W te gaan, daar moet ik je gelijk in geven. En met het oog op de toekomst hoef je niet uit te sluiten dat je nog gaat overclocken ;)

20. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ok thanks allemaal, dan weet ik wat ik ga doen!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina