No offence Yellow, maar de demo is niet zomaar toevallig erg gemakkelijk. Er is namelijk een goede reden waarom je het equipment scherm niet kunt bekijken. Je party is behoorlijk overleveled in die quests, inclusief fully decked out equipment set. Het eigenlijke spel zal een stuk lastiger zijn, omdat je characters lower level zullen zijn en zij niet zoveel goede equipment zullen dragen. Verwacht dus een stevige uitdaging als je die bosses neer wilt halen.
DD is het kindje o.a. van de makers van Monster Hunter en ook dat waren geen gemakkelijke games. Misschien niet "Dark Souls" moeilijk, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat de Hunter games een walk in the park waren. Het feit al dat je de brightness naar +100 zet (wat er ontzettend overbelicht uit moet zien?) om de donkere nachten te counteren schept bij mij al vraagtekens of deze game een perfect fit voor jou is. Die nachten zijn namelijk een essentieel onderdeel van het spel, dus waarom dan op zo'n manier valsspelen en jezelf van deze uitdaging beroven? Want dat is het in essentie natuurlijk. Ik zie nergens berichten over meerdere moeilijkheidsgraden, dus verwacht dat ook niet. Je zult zelf de moeilijkheidsgraad goed aan moeten voelen in dit spel. Zoals je in de schermtips al kunt lezen: schaam je niet om weg te rennen bij te lastige tegenstanders en blijf vooral bij de (verharde) wegen in de buurt. Daar is het relatief veilig. Daarbuiten ben je fair game voor alle monsters, gespuis, gedrochten en bosses en wordt er op jouw party gejaagd.
M.b.t. de camera: mee eens. Misschien dat ik die cinematic camera ook uit zet. Als het goed is gloeit je pawn toch op wanneer hij/zij een opmerking maakt. Het feit dat de camera daar naar toe zoomt breekt inderdaad soms behoorlijk de actie. Het werkt in sommige gevallen zelfs verwarring in de hand, omdat je niet meer je eigen positie ziet (maar je kunt wel doorgaan met aanvallen!).
Verder niets dan lof over de demo. Capcom heeft ons precies gegeven wat was beloofd (namelijk twee quests en een kijkje in de editor). Graphics vind ik echt puik, maar zoals ik al eerder aangaf kijk ik niet alleen naar het aantal polygonen dat op het scherm wordt getoverd. Gameplay is zo mogelijk nog meer een highlight en heerlijk verfrissend. Monster Hunter gaan wij toch niet meer krijgen op de 360, maar ik verwacht dat DD dat gat prima gaat opvullen. Capcom, bring it on!
Laatst bewerkt: 25 apr 2012