[XOne] Dragon's Dogma

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Al mijn vergelijkingen zijn bij DD positief bedoeld. Heb de demo vandaag nog gespeeld en het is helemaal mijn ding. Combat voelt goed aan. Lastig was het niet, maar de party was ook overpowered. Sfeer neigt richting dark gothic, nog een pluspunt voor mij. Grafisch ook meer dan voldoende en de framerate bleef soepel tijdens de actie. Nu nog beslissen tussen de 360 en PS3 versie and I'm ready to hunt.

Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wel jammer dat het demo gebied zo beperkt is. Had graag een beetje willen free-roamen om een beetje een feel te krijgen voor de wereld.

Maar deze gaat er ook wel komen. Combat voelde goed aan, graphics prima, main theme klonk erg mooi. Wel jammer dat je party members soms allemaal door elkaar zitten te kakelen waardoor je wat verhaalelementen mist.

Ik heb niet gekeken of het kan, maar ik vind wel dat de sensitivity van de camera wat omhoog mag. :p

En gelukkig kun je de HUD naar wens aanpassen.

3. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Mmm de Demo nog nergens te vinden op PSN... straks nog eens checken..

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.776
    Iemand? :confused:

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
  6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Yellow speelt alles op easy jwz

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
  8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Gewoon 10x voor het spelen hardop tegen jezelf zeggen: "Het is niet moeilijk!" :)

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Precies en dat was het ook niet. :+

Misschien 3 keer een potion gebruikt, maar dat waren nog kleine potions.

Gamma kun je aanpassen. Er zijn 20 standen, dus vol open die handel.

Vind de game nog niet erg mooi en heb hem ook anders gezien. Misschien dat de full game nog iets beter is, we zullen zien.

Game is vrij makkelijk in de demo, maar misschien dat dat ook in de full game wel anders is. Ik denk het echter niet, want de game is behoorlijk westers en daar zitten nu eenmaal veel casual spelers.

De menu systemen en inventory en vooral controls zijn best wel wennen. Er is misschien iets teveel drukte op het scherm.

Ook het wisselen van de camera tussen jouw, een team mate, of een vijand is nogal irritant. Camera ben ik dus niet echt tevreden over.

We zullen zien hoe dit in de full game is over ongeveer een maand. Binnen 3 weken zullen de reviews wel komen.

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Wat ik gezien heb zitten er juist erg moeilijke stukken, bijvoorbeeld als het nacht is, of als je in het bos van het pad afwijkt, etc. Dat is wel waar ik naar uitkijk, I love scary shit :)

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    En daarom zet ik de gamma dus op 20. Ik hou er helemaal niet van. :+

12. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Bedoel je hiermee dat ie af en toe inzoomt op een van je teammaten omdat ie een monster vastgrijpt? Zo ja, dan kan je dit uitzetten bij de Options onder 'Cinematic Camera'.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dark souls al gespeeld? Daar lijkt deze game stiekem best een beetje op denk ik. Beperkt fast travellen en dus echt je van veilige plek naar veilige plek moeten vechten is typisch 1 van die dingen die DS zo zenuwslopend maakt

al lijkt DD me wel 10 keer vriendelijker en makkelijker

14. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Het heeft wat weg van Dark Souls als je kijkt naar de donkere gothische stijl. Maar voor de rest lijkt het er niet op. Dit is naar mijn idee een stuk makkelijker en veel meer mainstream.

Ik blijf het alleen heerlijk vinden dat er gewoon een goede combinatie van games verwerkt zitten in deze game. Shadow of the Colossus + Dark Souls + enig andere open world RPG.

Ik heb de demo alleen ook gespeeld en moet zeggen dat ik nou niet helemaal weg was van de Prologue Quest. Toen ik wilde klimmen op de 'eindbaas' (zal ik maar even zeggen i.v.m. spoilers) bleef hij wel erg vaak hangen en had ik ook last van glitches. Met name als ie omviel, en ik meeging schoot ik alle kanten op met mijn character. Daarentegen vond ik de 2e Quest echt geweldig. Zag er erg goed uit.

Al moet ik wel zeggen als ik het zo merk, dat vele mensen toch een beetje teveel letten op graphics. Ik stoor me echt niet in deze game aan de graphics. Het speelt heerlijk en het heeft erg goede ideeen. En puur alleen daarom ga ik deze game al kopen.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    No offence Yellow, maar de demo is niet zomaar toevallig erg gemakkelijk. Er is namelijk een goede reden waarom je het equipment scherm niet kunt bekijken. Je party is behoorlijk overleveled in die quests, inclusief fully decked out equipment set. Het eigenlijke spel zal een stuk lastiger zijn, omdat je characters lower level zullen zijn en zij niet zoveel goede equipment zullen dragen. Verwacht dus een stevige uitdaging als je die bosses neer wilt halen.

DD is het kindje o.a. van de makers van Monster Hunter en ook dat waren geen gemakkelijke games. Misschien niet "Dark Souls" moeilijk, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat de Hunter games een walk in the park waren. Het feit al dat je de brightness naar +100 zet (wat er ontzettend overbelicht uit moet zien?) om de donkere nachten te counteren schept bij mij al vraagtekens of deze game een perfect fit voor jou is. Die nachten zijn namelijk een essentieel onderdeel van het spel, dus waarom dan op zo'n manier valsspelen en jezelf van deze uitdaging beroven? Want dat is het in essentie natuurlijk. Ik zie nergens berichten over meerdere moeilijkheidsgraden, dus verwacht dat ook niet. Je zult zelf de moeilijkheidsgraad goed aan moeten voelen in dit spel. Zoals je in de schermtips al kunt lezen: schaam je niet om weg te rennen bij te lastige tegenstanders en blijf vooral bij de (verharde) wegen in de buurt. Daar is het relatief veilig. Daarbuiten ben je fair game voor alle monsters, gespuis, gedrochten en bosses en wordt er op jouw party gejaagd.

M.b.t. de camera: mee eens. Misschien dat ik die cinematic camera ook uit zet. Als het goed is gloeit je pawn toch op wanneer hij/zij een opmerking maakt. Het feit dat de camera daar naar toe zoomt breekt inderdaad soms behoorlijk de actie. Het werkt in sommige gevallen zelfs verwarring in de hand, omdat je niet meer je eigen positie ziet (maar je kunt wel doorgaan met aanvallen!).

Verder niets dan lof over de demo. Capcom heeft ons precies gegeven wat was beloofd (namelijk twee quests en een kijkje in de editor). Graphics vind ik echt puik, maar zoals ik al eerder aangaf kijk ik niet alleen naar het aantal polygonen dat op het scherm wordt getoverd. Gameplay is zo mogelijk nog meer een highlight en heerlijk verfrissend. Monster Hunter gaan wij toch niet meer krijgen op de 360, maar ik verwacht dat DD dat gat prima gaat opvullen. Capcom, bring it on!

Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Bedankt voor de info. :thumbs:

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Lang niet gek hoor die demo, ik vond hem gisteren wat matigjes als eerste impressie. Maar nu speel ik de demo voor een tweede keer en hij speelt wel echt goed, combat is cool en je hebt echt toffe moves erbij. Het switchen naar je bow gaat gemakkelijk en goed. Ook dat je mensen kunt oppakken is best lachen gedaan, zelfs je teammates, wie weet is dat handig in de game, geen idee nog.

Grafisch is het wel ok, alleen heeft de demo wel flink last van tearing zeg, dat valt heel erg op bij het begin stuk van de Griffin quest wanneer je nog niet speelt. Maar ja, genoeg games hebben dat en zo erg is dat ook weer niet. Heerlijk hoor al die RPGs de laatste tijd, RPG fans hebben een prachtjaar.

18. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  19. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Heb de demo gisteren gedownload dus zal hem vanavond is spelen, ben benieuwd!! :)

20. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    heb je xbox support wel is gebeld? kijken of die een antwoord hebben?

fuck, verkeerde topic

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina