[PC] Guild Wars 2

Discussie in 'Games' gestart door Sliv, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    GW2 maakt momenteel alleen nog gebruik van CPU en niet zozeer gebruik van je GPU, dit wordt nog anders bij de release dus dan zou je meer frames moeten halen.

het spel is zeer slecht geoptimaliseerd trouwens, omdat ik mijn CPU heb overgelocked haal ik max 15 frames. Dit is bekend bij de ontwikkelaar en die raad aan om je CPU terug te clocken.

2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik denk dat ik maar gewoon wacht tot de release voordat ik verder ga. Ik vind het een ontzettend leuk spel, maar die framerate bederft mijn plezier wel. Op de hoogste settings heb ik 20 fps. Zet ik alles op zijn laagst, dan heb ik 25 fps. Het is net speelbaar, maar dan wacht ik liever totdat ArenaNet het spel geoptimaliseerd heeft.

3. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Heb wat steams gevolgd op twitch.tv en ben nou niet echt onder de indruk van de graphics.
    Betreft het een oudere build?
    Heb trailers gezien waarvan ik dacht dat ze zich wel met Tera konden meten, maar dat gaan ze zeker niet halen.
    Niet dat de graphics bepalend zijn voor succes.

PvP zag er wel interessant uit.

4. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Graphics zijn niet fantastisch, en daar ben ik erg blij om. Ik draai bijna alles soepel op mijn oude computer en dat vind ik zelf het belangrijkste. Het is natuurlijk wel mooi als de high-end settings nog wat worden verbeterd voor mensen met een goede computer.

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Een goed geoptimaliseerd spel ziet er op goede computers uit en draaid ook nog op oudere computers. Graphics vind ik zelf veel te korrelig (ben SWTOR en Tera gewend) voor een spel dan al zo lang in ontwikkeling is en inderdaad, de trailers en screenshots doen het spel mooier lijken dan het werkelijk is.

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ja, maar je kan echt veel skills unlocken. Toen ik net met de Charr speelde viel me dat pas op. Ieder wapen heeft zijn eigen set van skills. Pak je een nieuw wapen op, dan begin je met 1 skill. Zelfs als je een schild oppakt, kan je nieuwe aanvallen doen. Dan level je redelijk snel ook de nieuwe skills, maar anders is het onaantrekkelijk om een nieuw wapen te kiezen. Nu kan je tenminste snel wisselen.

Ik vind die dynamic events echt een verademing. Ik heb zo'n hekel aan opdrachten ophalen en dan weer inleveren. Nu kom je gewoon langslopen en doe je gewoon mee. En afhankelijk van je inbreng verdien je XP.

7. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Heb je al World vs. World gedaan? Of Conquest (king of the hill)?

WvW is echt gestoord gewoon haha, je ziet helemaal niks. Conquest is gewoon leuk om te doen.

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    En dit is nou waarom publieke beta's geen goed idee zijn. Mensen gaan de beta gebruiken om een mening over het spel te vormen.
    Wat je nu doet is een beta met een beta vergelijken, dat kan gewoon echt niet. Dat je een bepaalde mening over games hebt na de release is prima en dan mag je ook echt zeggen dat de een mooier is dan de ander, maar in dit stadium kun je dat echt niet doen.

9. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Oke, maar als ik het goed begrijp vind je GW 1 beter qua questen ? :)
    Ik denk dat ik deze maar lekker links laat liggen, als ik het zo allemaal lees... Niks voor mij grinden in de wild! :+

10. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Heb GW1 niet gespeeld.

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Grinden? Dan heb je zeker niks van het spel meegekregen zeker? :+

12. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan ben ik gelukkig niet de enige met een lage framerate. Het spel draaide ergens tussen de 20-30 fps (1920, max detail, geen AA, high shadows) en dat viel mij ongelofelijk tegen gezien de snelheid van mijn bak + GPU. Het spel zelf beviel me wel, maar ik heb het maar een stukje kunnen spelen. Het is ook maar een early open beta, dus ik verwacht nog veel tweaks en toevoegingen.

13. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Heb je eerder een MMO gespeeld? Dit zijn typische MMO quests namelijk, alleen dan een stuk beter uitgewerkt. Ik ben zelf WoW en het been there done that idee gewent dus dit is wel echt een verademing.

Verder qua performance nog een beetje jammer. Ik draai met deze PC BF3 full option op Ultra en GW2 op 30 fps :+

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Je wordt wel een beetje platgegooid met dynamic events en zelf heb ik het gevoel dat je ze MOET doen. Zoals raadsels beantwoorden, wtf dit is geen triviant?

Owja en quest scaling is ook ziek, ik was level 4 en wou een beetje exploren ipv te questen dus ik loop door het gebied, niet eens zo ver van mijn huidige questen aan en BAM een level 9 mob 1shot mij. Terwijl ik misschien 2 minuten lopen van mijn huidige quest zat.

Laatst bewerkt: 29 apr 2012
  15. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Levelen gaat sowieso tergend langzaam.

Ik hou me voornamelijk bezig met lekker Conquest spelen met m'n ranger. :)

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Misschien gaat het wat langzaam in het begin, maar op het eind duurt het net zo lang (misschien iets langer), dus het valt allemaal wel mee.

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik houd het voorlopig bij Tera ;p meest onderschatte MMO hier in europa denk ik.

18. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Je hoeft niet alle onderdelen van een dynamic event te doen. Je kan ook gewoon één ding doen. Als je het balkje maar vol krijgt.

Ja, precies. Dat is ook hun insteek. Ze willen niet, zoals met andere MMO's, dat je in het begin heel snel levelt en later heel langzaam. Met het systeem van Arenanet is het juist de bedoeling dat je van level 29 naar 30 ongeveer net zo lang doet als van level 8 naar 9 bijvoorbeeld.

De beta van Tera was aardig, niet meer dan dat. Het enige noemenswaardige is het vechtsysteem. De startwereld was mooi. Daarna ging je naar de stad, echt sfeerloos als je het vergelijkt met de steden van Guild Wars 2. Ik heb alle 3 de startgebieden van GW2 gedaan, en overal heb je echt een levende wereld. Dat vind ik niet van Tera. Tera is ook gewoon teveel hersenloos grinden.

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Het enige levende in de stad waren npc's die continu het zelfde rondje lopen. Verder leuke kleurtjes hoor.

En hersenloos grinden in Tera valt opzich mee, geef toe het zijn heel veel kill X questen maar beter dan appels zoeken, plantjes water geven of een Triviant quez doen waarvan elke 12jarige de antwoorden weet.

20. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Zucht. Kunnen we deze discussie even laten zitten? ..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina