Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Hoeft niet maar ik denk dat hij niet nog 2 jaar alleen LoL gaat spelen. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en 60 eu extra uitgeven aan een kaart die prima nog 4-5 jaar mee kan.

Dat hij gaat overclocken staat vast anders kost je geen 2500K maar een normale 2500.

2. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Maar de 6950 is ruim 220 euro terwijl de 6850 130 euro is, dat is geen 60 euro ;)

3. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb ~4 jaar geleden een pc met een E8500 en een 4850 gehaald, en die doet het nu nog perfect. Hij draait BF3 net niet meer op 1080P, maar verder draait alles echt meer dan prima. De 6850 zal het in dat opzicht echt niet veel slechter doen, zeker aangezien hij gewoon aangeeft alleen games als LoL te spelen. Daarnaast zit je gewoon met een budget, en daar horen nou eenmaal een paar compromissen bij. Niet iedereen wil of kan meer geld uitgeven.

Wat betreft het 1600MHZ geheugen, de 2500K gaat inderdaad niet verder dan 1333MHZ. Het maakt niet uit welke je kiest, het geheugen zal op 1333MHZ draaien. Wel is het wat snellere geheugen ook wat beter geschikt voor overclocken, en aangezien het je een euro of 2 extra kost is het het verschil wel waard.

5. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Idd wat Maarten zegt ik zit nu met een budget, ik vind het niet erg om over een paar jaar een nieuwe te kopen.

Dan ga ik gewoon voor die 1600MHz.

Thanks!

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Dat dacht ik ook, maar ligt aan het moederbord wat je koopt, een Z68 gigabyte moederbord kan je wel 1600mhz op draaien.

The CPU only supports up to 1333 memory, but the BIOS can force the CPU into running memory at 1600, 1866, or 2133 speeds.

EDIT: Kwam nog een screen tegen toen ik mijn systeem aan het testen was

Zoals je kan zien staat er dram frequency 804 (x2) = 1608Mhz geheugen

De i5 2500k heb ik momenteel op 4,2Mhz stabiel draaien, onder stress wordt de CPU in een warme kamer 75graden. Mijn 6950 2gig heb ik van 800Mhz naar 900Mhz over geclocked en deze draaid stabiel 65 graden en onder zware load een keer 75 graden.

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je nog even kan wachten, de Core i5 3570K is net uitgekomen. Het is even wachten op beschikbaarheid en dan zal de prijs van de 2000 serie ook wel dalen.

8. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ben nu bezig met het retourneren van de Razer Megasoma muismat, bij FPS games (vooral snipen en precisie shots) moet je altijd net iets teveel drukken omdat de muis een soortvan plakt, waardoor je net over je target heenschiet... Niet echt handig.

Werkt wel lekker om te browsen etc maar voor FPS/TPS is het gewoon drie keer kut met komkommer.

9. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
  10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ben benieuwd hoe zo'n dual GPU presteerd in vergelijking met een SLI setup voor hetzelfde geld. Denk zelf dat dit ding pas in december leverbaar is aangezien de 680 ook nauwelijks te krijgen is momenteel.

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als het even duur zou zijn kan je beter een DualGPU kopen, hou je meer ruimte over in je kast. Maar 2x een losse kaart in SLI/CF is meestal sneller en ook goedkoper, maar die gebruiken weer meer stroom.

12. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Gebruik mijn PC kast niet als opslag ruimte voor troep dus die ruimte zal wel niet veel uitmaken, misschien airflow maar een beetje systeemkastkoeler vangt dat wel weer op.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    DualGPU in SLI. problem solved:)

14. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Toch zie je vaak dat SLI/CF niet zo'n enorme performance increase oplevert als verwacht zou worden van 2 kaarten ipv 1. De dual-GPU zal in dit geval gewoon door het systeem gezien worden als 1 videokaart en waarschijnlijk zullen de resultaten dus ook beter zijn.

Maar ik heb me eigenlijk nooit zo verdiept in de ultra-high-end kaarten omdat ze me gewoon te duur zijn, dus misschien heb ik het ook wel helemaal fout.

Ik las zojuist een review op tweakers over een MSI Z77 bordje en ik zie dus dat zelfs met de Sandy bridge er nog wel een perfomance verbetering is tov een P67. Zie deze review: http://tweakers.net/productreview/56499/msi-z77a-gd65.html

Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  15. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga denk ik gewoon voor zo'n Z77 moederbord, met een 2600K en een GTX 680. Als ik die kan vinden. En natuurlijk de rest er ook nog bij. :9

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb voor mezelf het volgende systeem samengesteld:

Op Tweakers werd me aangeraden om voor deze voeding te gaan, ken het merk zelf eerlijk gezegd ook niet maar ze schijnen zeer goede voedingen te maken.

Al met al een leuk systeem dat als het goed is wel een jaar of 4 mee kan gaan. Nu alleen even wachten tot Mycom de 3570K op voorraad heeft :)

17. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
  18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha wou het net gaan posten. Dutch, die wil je toch?

En Maarten, waarom neem je niet gewoon de 2500k?
    Is bijna net zo snel en zal eerdaags wel in prijs gaan dalen.

19. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die wil ik.... :+
    Misschien toch maar voor een ander kijken. De 680 ofzo. :+

20. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan morgen alles te bestellen. Maar raden jullie mij de 2600K of 3770K aan. Een Sandy of Ivy Bridge dus? Ik kan de keuze zelf niet echt maken. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina