Goede episode, vond hem wel iets minder ten opzichte van de vorige twee. Mijn plusjes en minnetjes:
S02E05: The Ghost of Harrenhal spoilers!
+ Onze "twisted demon monkey" was weer goed bezig (en +1 voor die quote in de serie te houden).
+ Beste scène was zonder twijfel tussen Tywin en Arya. "No, my lord. Anyone can be killed" en daarna een lange staaractie tussen de twee. Erg creepy. Dit is echt als de show op z'n best is t.o.v. het boek, zo veel gezegd in zo weinig woorden!
+ "One blast for friends, two for foes ... and three for White Walkers". De omgeving van de Fist zag er prachtig uit.
+ Qhorin lijkt me een prima verfilming, Brienne was ook prima deze aflevering.
+ De droom van Bran
+ De aflevering was wat aangekleder dan vorige afleveringen: we zagen de draken en Ghost, meerdere grote uitzichten (Jon, Stannis' vloot) en meerdere grotere meutes mensen (met Tyrion in King's Landing, Dany in Qarth, Renly's kamp). Voorgaande afleveringen waren vaak met weinig mensen in kleine ruimtes. Door dit soort grotere buitenlocaties lijkt de wereld wat meer te leven.
+ Jaqen die een peer zat te eten op het eind.
- Het was allemaal nogal druk en haastig in de eerste helft van de aflevering. Ik stoorde me daar een beetje aan.
- De scène met Renly vond ik eigenlijk maar niks, die reacties van Brienne en Catelyn waren nogal vaag.
- The Tickler als eerste target vond ik een beetje vreemd overkomen. Arya heeft net Tywin zo ongeveer zitten bedreigen en noemt dan niet zijn naam tegen Jaqen? Ach, het was beter dan Arya's eerste target in het boek...
Edit: En ik kwam de preview voor de aflevering van volgende week tegen:
[yt]jfOyKdtG6D8[/yt]