FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

1. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Exact, maar dit staat ook in de OP! Ik zag dat Sur op een gegeven moment (vlak na 130R) een enorm groot gat in de 2e heat liet ontstaan tijdens de opstelronde, dat riep ik ook over de chat, men moet binnen de 2 tot 3 auto lengtes blijven. Indien de nr1 dan +/- 120 tussen de laatste bocht en st/finish zit het hele veld relatief dicht bij elkaar. Wel blijft het "harmonica effect" achteraan ontstaan, maar dat is evident bij rollende starts.

@ Sur : M.a.w. je moet niet de hele tijd op je snelheidmeter letten, maar zorg dat je op korte afstand van je voorganger blijft , hou aansluting. Check anders nog even de OP, daar staat ook in dat je niet oneveredig hard mag optrekken en afremmen, door binnen 2 tot 3 auto lengtes te blijven voorkom je dus dat mensen in 1 keer 200 km/h moeten rijden om weer aanluiting te krijgen. Dit werkt ook nog eens onevenredig door naarmate je achteraan op de grid staat. Aan iedereen check de regels in de OP. Voorste rijd t 120 tussen laatste bocht en start/finisch, de rest volgt binnen max 2 tot 3 autolengtes, inhalen pas vanaf start/finish.

Let dus inderdaad op dat je voor start finish niet inhaald, als jij of je voorganger dat niet goed inschat kan je vol op je rem gaan staan om inhalen te voorkomen, maar met alle risico op schade. Ik zorg er meestal voor dat ik een andere lijn dan mij directe voorganger rijd bij de start.

grt A.

Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  2. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Reminder

Wij bekijken de replays, maar missen soms wel een actie. Mocht je van mening zijn dat je benadeeld bent door een actie of dat een coureur zich onreglementair heeft gedragen en wil je er zeker van zijn dat de actie wordt bekeken, dan graag een PM met daarin heatnr, ronde nr, betrokkenen en beschrijving van de situatie. Dit kan de volgende dag t/m (donderdagavond) 24.00 uur. Er wordt vertrouwelijk mee omgegaan.

Er wordt zonder vooroordeel naar de incidenten gekeken, commentaar en/of opini forming op het forum zal daarin niet meegenomen worden, maar wij kunnen/willen dat uiteraard niet verbieden. Acties waarbij iemand van de organisatie bij betrokken is worden door een externe beoordeeld.

grt A

3. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Individueel leuke races gehad. Ik ben niet zo goed ik kwalificeren en kwam niet aan de rondetijden die ik tijdens oefensessies had gehaald. Dit resulteerde in een startplek ergens achterin het middenveld.

Na de start in gevecht met team 2 Unltd, ik zat in de sandwich bij Rovaro en Arnaud, maar nadat Rovaro in aanraking kwam met Bergje :confused: ,die ik vervolgens moest ontwijken (in de S curves),vloog de 2e man van 2 unltd mij voorbij. (Dat was wel teamwork, maar volgens mij niet echt de bedoeling van 2 Unltd). Verder de race zonder incidenten uitgereden op plek 9 of 10 dacht ik.

De 2e race was voor mij spannender, vertokken van plek 8, met voor mij Bergje. Vervolgens raakt Bassie v/d baan en raakt hij Bergje voor de S-curves waardoor ik meteen 2 plaatsen pak, maar ik verlies ook mijn teamgenoot opnieuw :'-( . Vervolgens de 3e ronde, ondertussen stond Cook 180 gr gedraaid na de hairpin, was waarschijnlijk een burger van zijn nieuwe sponsor naar binnen aan het werken, kan niet hè sturen met 1 handje :cool: ,op naar Alpha. Die kwam ik maar niet voorbij en ik moest een paar keer liften, maar was verder een cleane battle (moeilijk inhalen op Suzuka), totdat Alpha een foutje maakt bij het opkomen naar 130R, toen kon ik Mighty Michelle ernaast zetten. Proberen nog naar Surrealisitc te rijden, maar het gevecht met Alpha had te lang geduurd dus die was gevlogen. Ondertussen moest ik wel Nori en Flavour van mij afhouden dus zorgen dat ik verdedigende lijnen bleef rijden. 1x een foutje gemaakt bij opkomen 130R waardoor Nori zijn TT ernaast kon zetten, maar gelukkig kreeg ik meer acceleratie mee, dus kon hem weer voorbij. Leukste race van vandaag.

De hoofdrace vertrokken vanaf een 8e plek ? en als 7 e geidigd, na de grote kanonnen.Bigga zat nog wel in mijn nek vanaf ronde 7 en 8, totdat hij de pit ging, hopelijk kon ik het gat groter maken zonder dat gehijg in mij nek. In ronde 11 zelf dus de pit in gedoken om vervolgens 200 mtr voor Bigga weer terug te komen, dat lijkt veel, maar als je koude bandjes hebt ben je die ook snel kwijt.In 130R zat Bigga schuin links achter me en lifte voor de 130R (nori deed dat ook in de 2e sprint race). Daardoor kon ik door halen en met warme bandjes over de finish, 7e plek. Persoonlijk een leuke avond gehad, wederom met P&P racing een podiumplek behaald, maar heel erg balen dat mijn teamgenoot een paar keer niet geheel vrijwillig contact had met de overige deelnemers :'-(. We hebben gevraagd of de magneet die in de auto van Bergje gemonteerd is en die alleen mijn auto zou aantrekken om sneller te gaan,verwijderd kan worden. Hij blijkt achteraf juist niet Mighty Michelle, maar met name Audi's en Opel's aan te trekken.

grt A

Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  4. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De eerste sprint begon inderdaad vervelend. Hoe het precies gebeurde weet ik niet, maar in ieder geval van mijn kant excuses voor de schade.

De tweede sprint ging voor ons allebei een stuk beter, volgende keer weer? \o/

Ik startte als tweede achter cook en dankzij een foutje van hem kon ik er vrij snel voorbij, achter mij ging alles minder vlekkeloos en ik kon met een zeer comfortabele afstand de race uitrijden. \o/\o/

Opel is prima :b:

EDIT:

Mooi dat de meesten nu wel de liveries zagen. Helaas reed iedereen bij mij gewoon nog met de standaardpaint, met uitzondering van asjemenou (of moet ik zeggen Michelle?)

5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Als iemand nog wat info heeft over de plaatsen 13 T/M 16, graag! :)

6. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Heat 1 werd ik 16e \o/

7. Rovaro2

Rovaro2 I am the Stig!

Leuk Bevonden:
    0
    2e heat als 14e gefinished.

8. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik 15e in heat 1 :eek:

9. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Favour, als ik het goed heb:

Heat 1: 13 Alpha, 14Bergje, 15BlauwHok, 16Surrealisitc
    Heat 2: 13 BTender, 14Rovaro, 15Bigga, 16 Cook
    Heat 3: 13 Alpha, 14,Bassie, 15 Cook, 16 Bergje

Ik geloof dat dit m was,

grt P

10. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Nice. Dat is wat ik grotendeels in gedachte had. als er iets niet klopt moeten de coureurs het zelf even melden. Dank U :)

11. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Voor mij gingen de races wel redelijk!

Ben vergeten welke plaatsen ik heb gereden maar dat zal binnenkort wel verschijnen ;)

Sprintrace ging ik vanaf plek 4 in, werd volgens mij daarna al snel ingehaald door Loyall. Jammere van deze baan was dat mijn TT erg veel snelheid miste op de rechte stukken waardoor ik constant verloor zodra er een recht stuk kwam. In de bochten kon ik dan alleen maar volgen. Maakte de races echter niet minder leuk :)

2e heat kon ik redelijk makkelijk naar voren komen. Volgens mij werd ik 4e of 5e uit m'n hoofd. Op het einde een heel vet gevecht met asjemenou waarbij ik op het rechte stuk (voor de flauwe full speed bocht) naast hem kwam. Ik durfde het niet aan om beide plekken te riskeren dus ik hield in, waarop asjemenou meteen over de chat riep: "Vertrouwde je me niet, Nori?, waardoor ik me wel een beetje een pussy voelde :+.

Volledige race zoals eerder genoemd gevecht gehad met B Tender.

Ik merk wel dat GoPro Racing erg vaak bij elkaar rijdt, wat tot nu toe niet altijd vlekkeloos is verlopen en de zebra's hebben elkaar al een paar keer aangetikt. Dit tot ongenoegen van de sponsor die graag andere beelden van de camera af ziet komen.

12. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Redelijke races gereden. Met veel vrije tijd heb ik als nog heel weinig geoefend dus ik kan alleen maar tevreden zijn. In het drivers klassement blijf ik nog in bereik van de top 3 en ook GoPro Racing heeft nog een kans op de titel in het teams klassement.

Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Koni stijgt wederom een plaatsje :).

Nu valt me trouwens pas op hoe consistent Menno ons aan het overheersen is in de DTM. Lekker bezig daarboven :)

Truste

14. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ja Team KONI komt steeds dichterbij GoPro. Zie nu in het aantal punten dat dit veruit mijn slechtste "raceweekend" was :+

15. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Het vroege afreizen naar Japan had voor team Koni een positief effect.
    Geen last van Jetlag en culinaire gewenning aan het plaatselijke voedsel.

De teambaas van team Koni, Dr. Oetker, heeft daarom besloten om het team meteen te laten doorreizen naar de States.

Culinaire gewenning zal daar geen probleem worden.
    Tip van team Koni is Ruby's diner (een soort veredelde McDonalds), vanwege de shakes , floaters, en hamburgers.

De eerste testritten achter de rug, met als conclusie dat er nog veel aan de set up moet worden gedaan.
    En hoewel de beide team-coureurs in andere raceseries met andere bolides op het Indy-circuit hebben gereden is het in de DTM A4 different ballgame.
    Wat wel opviel was dat enkele door de hoofdsponsor uitgenodigde Nascar coureurs jaloers naar de highTech A4 keken.
    Team Koni schat in dat de 1e bocht cruciaal gaat zijn en de redelijke topsnelheid van de Audi A4 onze coureurs gaat helpen om een mooi resultaat te behalen.

Geen sponsoruitje in het nachleven voor het team vanwege de eerdere problemen in Japan.

Tot ziens in de states.

16. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Indianapolis logo

"INDY Epic 16 laps 02-05-2012" custom logo's gratis in mijn store front. (tekst-logo's en Indy logo zijn apart. Je kan dus zelf kiezen of je alleen het Indy logo wil plakken)

Laatst bewerkt: 1 mei 2012
  17. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik morgen kan meedoen. Mijn internet verbinding is de laatste tijd nogal haperend waardoor ik bijna geen MP games meer kan doen.

Uiteraard doe ik alles op mijn 'perfecte aanwezigheids percentage'op 100 % te houden, maar op dit moment zie ik her somber in

18. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Hee Bergje,

Geen probleem hoor..., dan wacht gewoon net zo lang totdat je in de lobby bent of de wedstrijd wordt gewoon een weekje verplaatst of hij telt niet mee voor het kampioenschap :thumbs: alles is geregeld bij de FIAA............maareh klinkt niet best =(, hopelijk gaat het voor morgen goedkomen, zou niet mooi zijn van je 100% score. Suc6 met zoeken naar probleem want ik kan je niet veel ondersteuning met dat technische gedeelte geven.

grt A.

Laatst bewerkt: 1 mei 2012
  19. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Net ff geoefend. Kwam uit op 1:27.195 (met 30%-handicap)

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb deze week geen tijd (gehad) om te oefenen. Ben benieuwd wat het morgen wordt :)

Deel Deze Pagina