Individueel leuke races gehad. Ik ben niet zo goed ik kwalificeren en kwam niet aan de rondetijden die ik tijdens oefensessies had gehaald. Dit resulteerde in een startplek ergens achterin het middenveld.
Na de start in gevecht met team 2 Unltd, ik zat in de sandwich bij Rovaro en Arnaud, maar nadat Rovaro in aanraking kwam met Bergje ,die ik vervolgens moest ontwijken (in de S curves),vloog de 2e man van 2 unltd mij voorbij. (Dat was wel teamwork, maar volgens mij niet echt de bedoeling van 2 Unltd). Verder de race zonder incidenten uitgereden op plek 9 of 10 dacht ik.
De 2e race was voor mij spannender, vertokken van plek 8, met voor mij Bergje. Vervolgens raakt Bassie v/d baan en raakt hij Bergje voor de S-curves waardoor ik meteen 2 plaatsen pak, maar ik verlies ook mijn teamgenoot opnieuw . Vervolgens de 3e ronde, ondertussen stond Cook 180 gr gedraaid na de hairpin, was waarschijnlijk een burger van zijn nieuwe sponsor naar binnen aan het werken, kan niet hè sturen met 1 handje ,op naar Alpha. Die kwam ik maar niet voorbij en ik moest een paar keer liften, maar was verder een cleane battle (moeilijk inhalen op Suzuka), totdat Alpha een foutje maakt bij het opkomen naar 130R, toen kon ik Mighty Michelle ernaast zetten. Proberen nog naar Surrealisitc te rijden, maar het gevecht met Alpha had te lang geduurd dus die was gevlogen. Ondertussen moest ik wel Nori en Flavour van mij afhouden dus zorgen dat ik verdedigende lijnen bleef rijden. 1x een foutje gemaakt bij opkomen 130R waardoor Nori zijn TT ernaast kon zetten, maar gelukkig kreeg ik meer acceleratie mee, dus kon hem weer voorbij. Leukste race van vandaag.
De hoofdrace vertrokken vanaf een 8e plek ? en als 7 e geidigd, na de grote kanonnen.Bigga zat nog wel in mijn nek vanaf ronde 7 en 8, totdat hij de pit ging, hopelijk kon ik het gat groter maken zonder dat gehijg in mij nek. In ronde 11 zelf dus de pit in gedoken om vervolgens 200 mtr voor Bigga weer terug te komen, dat lijkt veel, maar als je koude bandjes hebt ben je die ook snel kwijt.In 130R zat Bigga schuin links achter me en lifte voor de 130R (nori deed dat ook in de 2e sprint race). Daardoor kon ik door halen en met warme bandjes over de finish, 7e plek. Persoonlijk een leuke avond gehad, wederom met P&P racing een podiumplek behaald, maar heel erg balen dat mijn teamgenoot een paar keer niet geheel vrijwillig contact had met de overige deelnemers . We hebben gevraagd of de magneet die in de auto van Bergje gemonteerd is en die alleen mijn auto zou aantrekken om sneller te gaan,verwijderd kan worden. Hij blijkt achteraf juist niet Mighty Michelle, maar met name Audi's en Opel's aan te trekken.
grt A
Laatst bewerkt: 27 apr 2012