De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Heb jij ook niet een demo plasma?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb wel een demo Onkyo 606 reciever maar een Plasma zou ik nooit kopen.

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Sowieso NOOIT, NEVER, EVER een plasma aanschaffen.
    Bij een vriend van me gezien, staat deel van z'n fifa menu heel licht in beeld. Gewoon ingebrand. Heeft 'm sinds begin dit jaar, nog vrij nieuw model van Panasonic.

Superieure beeldkwaliteit en kleuren.. maar burn-in is GEEN sprookje zoals veel sites je helaas doen geloven. Daardoor moet je ook alle films met zwarte balken onder/boven of zelfs zijkant (bijv. the artist) zoomen waardoor je soms gezeik krijgt met ondertiteling. Daarnaast blijft altijd de angst voor burn in van huds e.d. bij games.

Zie het als een goede waarschuwing, met deze post kan ik veel leed voorkomen.

4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Eerste 200 uur zijn de plasma's wat gevoeliger voor inbranden, maar voor de rest is je post gewoon onzin om iedereen een plasma af te raden.
    Gebruik hier ook een Panasonic (van 2/3 jaar oud dus inbrand verschijnsel zou toen sterker moeten zijn), maar ik heb echt totaal geen last van burn-in. En reken maar dat ik vaak genoeg de hud van BF3 een aantal uur achter elkaar in beeld heb gehad.

Tip voor die vriend van je: laat het scherm eens een aantal uur achter elkaar op een 'sneeuw' scherm staat (dat je krijgt als je geen signaal hebt), zo zou het Fifa gedeelte dat hij nu in beeld ziet moeten afnemen. En zorg er verder ook dat het contrast niet superhoog staat als hij weer lang gaat Fifa'en.

Laatst bewerkt: 4 mei 2012
  5. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is ook weer zoiets sneus :emo: moet je rekening gaan houden met contrast e.d.

Maat van me is verzekerd (ook tegen burn in) dus dat komt wel goed ;)

Vind gewoonweg de nadelen (overal rekening mee houden) niet opwegen tegen de voordelen (prachtige kleuren). Daarnaast spiegelt de boel ook nog eens... daar hebben ze dan ook zogenaamd revolutionaire antispiegel schermen voor maar het blijft wel, voor hem geen probleem maar als je lichtval in de kamer hebt...

Ik ben nogal altijd super tevreden met m'n dat anderhalf jaar oude 32" LG lcd heb en zou niet met 'm willen ruilen tegen een 42" plasma 3D tv.

Nogmaals, plasma begin er niet aan voorkomt een hoop frustratie.

6. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Spiegel probleem komt door het glazen scherm, als je je een beetje verdiept in iets voordat je wat koopt zou je dat kunnen weten.

7. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Klopt ik benoem het slechts als nadeel.

Belangrijkste wat ik wil zeggen; op internet zijn zoveel verschillende dingen te vinden over burn in, veelal wordt beweerd dat het tegenwoordig niet meer bestaat.

Maar het bestaat dus wel. 100%. En ook al speel je met laag contrast, als je iets veel speelt zul je de gevolgen ervan snel genoeg ondervinden.

8. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Vertel je maat wel over die tip van het 'sneeuw' beeld he, als het goed is zou het moeten weggaan.

9. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    WTF? Ik kies alleen maar voor plasma's! Burn-in en retentie heb ik geen last van, tevens zou ik ook nooit films uitzoomen puur om vol-beeld te krijgen. Ik game genoeg, zelfs met spellen met HUDS en dergelijke, maar nergens last van.

Zodra de EK eraan komt, koop ik denk wel weer een nieuwe, maar dan 60'' Hoef echt geen lcd,led tv.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat doe je mij aan..... :+

ik vind een verjaardagscadeautje van 380 euro een beeeeetje over de top, misschien even wat meer familie uitnodigen anders.

Hoeveel en welk verschil ga ik zien tussen beide schermen?

11. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    CCFL vs. LED
    http://www.geek.com/hdtv-buyers-guide/backlighting/

Ook hier kun je het verschil lezen

Voor de rest heeft de LE32D550 Component Video, Composite, D-Sub (VGA), 4x HDMI, Scart en de UE32D5000 Component Video, 4x HDMI, Scart

Als je lid bent van de Consumentenbond kan je hier een review lezen

12. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie verhalen altijd.

Als je niet de superieure beeldkwaliteit (niet alleen mooiere kleuren, ook perfecte inkijkhoek, snelste responstijd, constante ANSI-zwartwaardes etc...) van een plasma wilt ervaren en rekening houden met wat rand zaken de eerste 200 uur, dan moet je het niet doen inderdaad.

Ik pas me de eerste 200 uur met alle plezier aan, geen probleem. Zeker als je weet dat het beeld op haast alle gebieden een LCD verslaat.

De nieuwste plasma's hebben een glasplaat en anti-reflectie coating. Hetzelfde zie je bij de LCD-LED tv's. Ook die fabrikanten hebben gemerkt dat een glasplaat zorgt voor veel realistischer beeld.

Je kan het Fifa menu de eerste 200 uur het best niet 3 uur laten staan idd. Dan heb je kans op inbranden. Ook dit gaat in de loop van de tijd vanzelf weg, maar het blijft wat langer staan in het beeld.

Je laatste zin is wel mooi; "scheelt een hoop frustratie". Heb je weleens kritisch naar het beeld van een LCD tv gekeken? Beide technieken hebben hun voor en nadelen.

Je bedoelt een plasma DEMO denk ik? Jij was toch juist zo tevreden over je overstap van LCD naar plasma?

13. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Is dit anders wat Kevf :+
    [yt]uoEj_wIkJzU#![/yt]
    145 inch 8)

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    jeuzes....

dat shot op 1:06 van die kersenbloesems wil ik wel een in het echt zien op die tv. Volgens mij denkje dan bijna dat je door een raam kijkt

15. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Pff, waarschijnlijk niks :+
    Die LED backlight is gewoon wat energiezuiniger en lichter en slanker qua model. Waarschijnlijk zit er precies dezelfde techniek in verder :+

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Zijn er hier ook mensen met verstand van beamers? Hoe is dat om op te gamen?

17. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet dat de Barco's subliem zijn om op te gamen. Vooral de DP100 en de Barco DP4K-32B zijn erg fijn om op te gamen (de DP2K serie is ook nog aan te raden) en met een IMB board heb je ook HDMI aansluitingen tot je beschikking, anders moet je met HDMI->DVI kabels kloten of met een scaler.

Maar dat is professionele apparatuur en mijn baas is dan wel een fan van gamen maar hij is niet blij als dat zomaar wordt gedaan daar op. (werk in een bioscoop als operateur).
    Wel heb ik hier een ACER beamertje wat zelfs 3D ready is :) maar die wordt niet gebruikt voor gamen.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    geen tot nauwelijks verschil dus, tnx

@ Willem: is een apart topic voor ;)

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Woordje demo vergeten 8)

Ik ben zeer tevreden over mijn GT20E.

20. armadillo360

armadillo360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Onslaught.
    Hoe voelt het gamen aan? Last van inputlag? Ik moet voor mezelf nog de keuze maken of ik voor de ST50 of VT50 ga. Ik heb een VT30 gehad en ik merkte dat reageren bij online COD trager ging dan bij mijn 42PZ80. Messengevechten won ik bijna niet meer op de VT30, terwijl op de PZ80 ik daar nooit problemen mee had. Als de VT50 net zo langzaam is als de VT30, dan moet ik misschien toch maar voor de ST50 gaan... Of berusten in het feit dat ik COD online met een flinke handicap speel.

Overigens had mijn VT30 flink last van image retention. Ik keek voornamelijk naar Comedy Central en op een gegeven moment zag ik de contouren van het logo doorschijnen in andere programma's en games. En dat terwijl ik contrast lager had gezet en 'm maar een paar uur per dag op CC had staan. Later merkte ik op dat de hud van Dark Souls zijn sporen begon achter te laten (dat was begrijpelijker vanwege een aantal marathon grind sessies). Was ik even blij dat mijn VT een dode pixel kreeg waardoor ik mijn VT30 mocht crediteren.

Ik ga nog steeds voor plasma (het blijft toch het mooiste beeld geven naar mijn mening) maar met mijn nieuwe tv zal ik wel een stuk voorzichtiger zijn. En dat is wel een voordeel van LED/LCD, je hoeft je niet druk maken om image retention of burn in.

Deel Deze Pagina