[XOne] Dragon's Dogma

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Geen idee of het relevant is, maar edge geeft Dragon's Dogma een 7.

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Edge zegt me niet zoveel, maar een 7 valt me tegen. ik verwacht overall toch wel een 8+...

3. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Een 7 van Edge is een goed voorteken. Dat wordt normaal een hoog cijfer bij de andere reviewsites. Jammer dat de review zelf nog niet online staat. Las al op forums dat de review, ondanks de 7, vrij negatief was maar dat Edge de combat en het pawns systeem wel tof vonden ( story,lores, characters etc kraken ze volledig af , afgaande op de forums).

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dan heb je toch wel erg hoge verwachtingen. :+ Misschien als deze game wat meer marketing had gehad. ;)

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Egde review hoeft niet veel te zeggen. Ze zijn al wel een stuk milder dan vroeger en geven al snel wat hogere cijfers maar er zijn nog genoeg schrijvers daar die als een game niet baanbrekend is niet boven de 7 uitdelen

6. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Nooouuuw, waarom kunnen we niet met een mage in de demo spelen! Ik wil echt zo graag weten of dat een beetje chill speelt. =(

7. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Fak, ik merk nu wel dat ik gewoon nergens anders zin in heb dan in deze game :+ De 25e duurt nog zo laaang!

8. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Gakkie is niet de enige, een hoop mensen hebben hoge verwachtingen. Ikzelf gok ook op minimaal een 8,5 bij de meeste reviewsites. Mag ook wel gezien de developers. Buiten dat heeft Capcom zelf ook al aangegeven erg veel te verwachten van de verkoopcijfers. En marketing...wat is dat in Nederland, je ziet zelden commercials hier tenzij het CoD of een grote 1st party betreft ( en een enkele kiddy game zoals Skylanders ). Ik heb van Dark Souls bv. nog nooit een commercial gezien, een goede game heeft geen gecreerde hype nodig.

Edit:

Vergelijkingsmateriaal van andere Edge review cijfers:

Witcher 2 - 6
    Amalur - 6
    Fallout 3 - 7
    Fallout: New Vegas - 6
    TES III: Morrowind - 6
    Dragon Age: Origins - 5
    The Witcher - 5
    Mass Effect - 7

Ik maak me vooralsnog geen zorgen als ik dat rijtje zie en Witcher 2 en Amalur toch behoorlijk recent.

Laatst bewerkt: 4 mei 2012
  9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik bedoel met meer marketing alleen maar te zeggen dat als deze game meer 'gepromoot' werd, meer op het niveau van een Mass Effect, CoD, Skyrim etc, dat ie waarschijnlijk ook een hoger punt had gekregen van Edge. Was ook maar met een knipoog bedoeld, maar het lijkt soms zo wel te werken. :+

Het lijkt mij zelf een heerlijk leuke game (waarom staat ie anders in de pre-order) en ik hoop van harte dat het metacritic gemiddelde rond de 90 zal zitten, maat ik denk dat sommige mensen onredelijk hoge verwachtingen hebben. Nieuwe IP en van makers die totaal geen ervaring hebben met dit genre. Ik verwacht een leuke, vermakelijke game met hier en daar schoonheidsfoutjes die het voor sommigen zullen verpesten. Een goede game, maar geen GOTY. Waar een 7 helemaal geen uitzondering zal zijn.

Ik hoop dat ik ongelijk heb. ;)

10. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Makers hebben zeker weten wel ervaring met dit genre ;)

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zijn dit niet de devs van Devil May Cry?

edit: Google vertelt me dat ik gelijk heb. Nogal verschillende genres. :+

12. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Als je na buitenlandse websites kijkt dan is de game toch al redelijk vaak besproken en heeft die wel voldoende aandacht imo. Weet niet of dat mbt reclames op tv / cinema's etc in het buitenland ook zo is. Maar hier in Nederland vind ik de marketing qua games sowieso tegenvallen. Ik denk zelf ook niet dat Edge meegaat in een hype, die zijn toch wel altijd behoorlijk streng. Lijstje geeft al aan wat gebruikelijk is daar.

Maar goed, laten we hopen dat de game gewoon een dikke hit wordt. Het is dan wel een nieuwe IP maar ervaring ( Monster Hunter ) hebben ze wel hoor.

Edit: En inderdaad veel verschillende genres, maar wel namen die je op je lijstje mag hebben. En wellicht biedt veel ervaring in verschillende genres ook de mogelijkheid om verschillende onderdelen juist goed te mixen tot een mooi geheel. Zucht, kijk teveel uit na deze game haha.

13. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wat een treurig lage cijfers zijn dat toch. Dat Edge niet meedoet aan de "score inflatie" vind ik prima, maar waardering kunnen uitspreken voor goede games is toch ook een onderdeel van een review.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat je bij veel sites/blaadjes gelijk zou hebben maar bij Edge niet. Die kijken toch heel anders vaak tegen games aan en hebben andere criteria dan de meeste reviewers.

Maakt het interessanter om te lezen maar zorgt ook dat de reviews lastig met andere sites te vergelijken zijn en ook niet zo heel veel zeggen over hoe veel lol je met een spel kan hebben. Zij kijken veel meer naar het design en hoe innovatief het is dan hoe leuk het is of hoe goed de uitvoering is

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat is prima, maar dat verklaart de lage cijfers in die lijst nog steeds niet, toch? Ik zie daar namelijk best veel games bij staan met een prima design en innoverende werking op het genre.

Ik denk dat Edge soms wel eens de funfactor vergeet als het om gaming gaat.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    :+ Dat zeg ik toch ook. Edge is bijna meer een vakblad. Eigenlijk stom dat ze nog cijfers onderaan de reviews zetten

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben er sowieso nog steeds voor dat alle cijfers onder reviews worden gebanned. Het probleem is gewoon dat de criteria nooit hetzelfde zullen zijn. Niet tussen reviewers onderling en al helemaal niet tussen diverse sites & bladen. Waarom dan toch een cijfer met een universele waarde & betekenis koppelen aan een review, terwijl het om een puur subjectieve ervaring gaat?

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dat hele Edge is belabberd. Die cijfers staan toch echt niet in verhouding tot die games. Witcher 2 een 6, ha! Die gasten neem je toch niet serieus! :lol:

Maar alle reviews en dergelijke daar gelaten, van wat ik heb gezien aan previews, first looks, chansons, etc, ben ik er van overtuigd dat dit een sleeperhit (je?) gaat worden. Kijk maar naar het enthousiasme hier. De game mixed een paar leuke concepten tot 1 game. Als de uitvoering goed is, dan wordt het een goede game...

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Toch maar ff de demo gespeeld. Eerst ff mijn main aangemaakt en mijn vaste pawn. Toen prologue quest gedaan. Ik ben zeker on de indruk. Erg mooie belichting en characters. Wel wat chaotisch af en toe met al dat geschreeuw van je pawns...

Wat ik echt geweldig vind is dat er tombraiderstyle klimmen inzit. Je kunt tegen muurtjes en rotsen zo omhoog klimmen, precies waar je dat verwacht, en zo vind je dan nog eens loot ook. en je kunt overal van afspringen, als het te hoog is krijg je damage of zelfs muerte.

Ik heb echt zin in deze game!

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ow? Waar ligt die loot doos dan? Weer een extra reden om de demo nog eens te spelen...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina