[XOne] The Witcher 2

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 23 sep 2009.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Overigens wel een paar dingen erg slecht aan de game:

- de game vergeet stteds equip van bommen en daggers, moet je steeds opnieuw doen
    - wisselen tussen de twee zwaarden gaat te traag, sta je 2s stil. Niet handig in een battle met zowel humans als monsters
    - bij veel gevechten krijg je eerst een cutscene. Als je een wapen klaar hield, dan is deze na de cutscene weer opgeborgen en moet je eerst weer je zwaard trekken wat 2s duurt. De vijand kan al wel gelijk aanvallen...

Ben nu op een zeeeeeeeer moeilijk gevecht gestuit, in 16m2 een sorcerer en steeds respawnende super gargoyles. Fuuuuuu....

EDIT
    De exp verdeling is in act 3 ook weer aadje. Voor alle sidequests krijg ik geen exp. Krijg ik straks weer een paar keer bulk van de mainquests hoop ik. Ben benieuwd of ik de 35 haal...

EDIT2
    Volgens mij gaat er wat fout met de extra content van EE in act 3; ik loop door hele lege stukken waar niks gebeurt. Ga ik op inet kijken, zou ik monsters horen tegen te komen en loot, maar niks van dat alles...

EDIT3
    Tip voor 10%extra exp permanent: kill 10 target dummies!!! Ik kom er helaas pas in act 3 achter....

Laatst bewerkt: 5 mei 2012
  2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De game uitgespeeld , roche's path. Verhaal en intrige zijn prachtig, maar act 3 is wel erg matig, ook met de paar extra quests van de enhanced edition.

Vind dat de game toch wel een paar minpunten heeft:
    - weinig enemytypes en met name te weinig bigger/badder enemies. De meeste tijd vecht je tegen nekkers, harpies, drowners, endregas en regular guards. Na act 1 wordt de combat daardoor behoorlijk eentonig
    - de totale playarea (de maps) waarin de acts zich afspelen is wel erg klein. Forest rond flotsam is as big as it gets :x exploration is dan ook erg limited, nog verergerd doordat delen van de kleine maps zijn afgesloten voordat je bepaalde quests doet.
    - beide path spelenzich op dezelfde maps af, alleen andere quests
    - fixed loot en de beste loot ontvang je gewoon tijdens het questen. Meeste loot is crafting mats van weinig waarde. Exploratie wordt hierdoor nog minder gepromoot.
    - gaar exp systeem; weinig exp voor killing monsters. Meeste exp voor main quests, side quests leveren geen exp op en vaak ook weinig loot. Exp krijg je vaak in bulken, pas na het voltooien van meerdere mainquests. Hierdoor wordt de fun van levelling wat teniet gedaan...
    Al met al een leuke game, met name door het verhaal. Ik mis toch wel echt het exploren, loot, levellen. Open world rpg's vind ik dan toch leuker...

Een 8!

Twijfel nog of ik iorveth's path nog ga doen. Eerst maar ff arena mode proberen..

EDIT:
    Damn, op level 2 al een keer dood door onoplettendheid, daarna in een ruk doorgestoomd tot ronde 30 (op normal).
    Niet echt moeilijk. Geen enkele keer zo'n mannetje ingehuurd. Ook geen bombs en traps. En alleen voor de laatste ronde 2 potions en 1 oil gebruikt.
    Your friend: Quen Level III :)

Laatst bewerkt: 6 mei 2012
  3. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    netde halfe avond bijeen maat thuis TW2 gespeeld op zijn nieuwe 360 maar
    maar we kwamen er samen totaal niet uit...
    hoe moet je ingodsnaam je weg vinden in de game?
    bij de1e side missie al van die nekkers doden
    ok bij toeval toen we alle kantne in het bos verdwaalden kwamen we er een paar tegen en kwamen we erachter dat we 4 van die nesten moeten slopen
    lopen we vervolgens 1 uur rond vindne we geen 1 nest...

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    De Witcher 2 is niet released op de PS3.

@Gakkie: die beoordeling stelt mij teleur. Je geeft een hoog cijfer weg, maar bespreekt met name de dingen die je minder aanspraken in het spel? Surely you can do better.

5. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    edit

6. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Had je trouwens best in een spoiler kunnen doen Gakkie

7. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    iemand?

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Oh god...

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Chill the fuck out, i got this

Beter zoeken!

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Tegenover de smid in Flotsam staat een woning. Daar binnen zit een man die boeken verkoopt. Koop zijn boeken over Nekkers. ;)

En in het bos gewoon beter zoeken. Je hebt een deel ten oosten van de rivier, daar moet je in ieder geval niet zijn.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    :lol:_O_

Valt best mee die game, ook qua zoeken wel. Het is gewoon even wennen, meer niet.

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Het cijfer vind ik zelf minder hoog dan ik aanvankelijk had gedacht. Dat komt dus door de mindere punten die ik aangaf. Anders was het een dikke 9 geweest. Het verhaal en de intriges zijn erg goed en worden erg goed in de game verwerkt wat maakt dat het gewoon een goede game is. Maar het mist na het uitspelen toch wat dingen die ik persoonlijk zoek in een RPG. Belangrijkste daarvan is toch wel de exploratie en die is zeer beperkt in deze game ...

Hmmmz, wat spoil ik dan ? Anywayz, maar een spoilertag erin gezet...

13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dit is absoluut geen game voor jou.
    Niet kopen, en ook niet spelen bij een maat.
    Bespaar je de moeite (en ons je lijst met vragen over van alles).

No offence btw.

14. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    +1

In plaats van de game te spelen, kun je beter een cursus Nederlands volgen :+

15. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    tis inderdaad geen spel voor mij, maar bij mn maat (waar ik nu weer ben) vind ik het wel geinig om samen te spelen!

we komen samen langzaam verder ahah
    kan iemand me alleen vertellen hoe kom je aan bommen of tnt ofzo om nekkers nesten op te blazen?

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Wat zeiden mijn mede members nou net? :+

17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Er is een speciale Wiki voor dit spel, daar kan je álles op vinden, succes! :)

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    bij een trader, smith, of andere merchant een crafting diagram kopen voor grapeshot bomb. Dan bij een crafter de bomb laten maken. En dan de drie nesten zoeken en de bomb plaatsen met (A). Zo groot is da bos niet....

Nu snap ik wel waarom op de consoles zo lang geen pc-achtige games/rpg's zijn uitgekomen! Gelukkig voor mij en anderen is dat steeds meer aan het veranderen...

Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    GEBRUIK GOOGLE!

Ik merk dat je vaak te makkelijke vragen stelt die je makkelijk zelf kunt opzoeken bij Google. Dus bij deze: Klik

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    ik zou eerder zeggen play the game! Let op wat er gezegd wordt en lees je questlog en je notes en je boeken, het staat er allemaal in. Echt waar!

Tip voor Casper:Fable Heroes! Dat moet lukken ;)

Deel Deze Pagina