Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Draai nu, omdat het nog niet zo warm is, 4.7Ghz met max temp na een stresstest van een uur op 72 graden. Nog lang niet op de max dus :)

Kon je die koeler niet een kwartslag draaien zodat deze warme lucht naar buiten blaast ipv tegen je videokaart aan?

Laatst bewerkt: 6 mei 2012
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Bovenin de case zitten ook nog 2 fans.

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2

Hèhè had mijn koeler eerst ook verkeerd in m'n case gezet. Hij blaasje de warme lucht terug naar binnen:+
    Had m binnen gekregen en asap in m'n case geknalled.
    Toen de boekjes er eens bij gepakt, zat er een a4tje bij waarop een plaatje met de blaasrichting stond:+

Zo, over 2 weken een weekendje weg, 2 dagen later komt het salaris binnen en dan ga ik toch echt maar een keer een SSD halen.
    Uiteraard d crucial m4 welke nu ongeveer €108 is8)
    Beetje reviews aan het lezen en iedereen spreekt van super prijs toen ie nog €108 was8)

Zal morgen wel wat foto's van mijn rig hier neerzetten.

4. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus een heerlijk driver probleempje met mijn gtx 680. Elke keer na enkele minuten spelen loopt mijn pc vast of kom ik terug op mijn bureaublad met de melding dat mijn drivers zijn gecrasht. :'-(

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Welke foutmelding?

Screenshot?

6. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal eens kijken of ik een screenshot kan krijgen/maken. Soms krijg ik niet eens een foutmelding. Of gewoon een melding van windows dat de Nvidia software ermee is opgehouden en is hersteld.

Edit: Nu weer naar het bureaublad gestuurd. Geen foutmelding niks. Alleen blijft mijn beeld even hangen, word zwart. Krijg een vaag geluid te horen. En daarna krijg ik op mijn beeld te zien dat ik geen input signaal meer heb. (DVI-D)
    Dit was trouwens met BF3.

Edit 2:

Deze melding kreeg ik.

7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    De koeler blaast naar boven, richting het rooster bovenin. Daar zitten geen fans maar daar kan als het goed is wel wat lucht naar buiten. Het is ook eigenlijk de bedoeling dat hij naar de achterkant blaast, maar dat past niet lekker met het geheugen.

Ik heb dat ook gehad op m'n vorige PC, na lang zeuren bij de computerwinkel waren ze het uiteindelijk met me eens dat het geheugen niet goed werkte icm mijn moederbord. Probeer dus eens om er ander geheugen in te doen en hoe dat werkt. 4GB kost je ~20 euro, dus het is de moeite waard om te proberen mocht je alles al geprobeerd hebben.

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Heb ik ook een keer gehad, weet alleen niet hoe ik het heb opgelost 8)

9. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag deed alles het nog prima. Dus vind het een beetje vaag. Heb ook niks veranderd ofzo.

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    :{ vind 't echt klote voor je

11. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Oke het werkt weer.
    Heb alleen wat ingesteld met de power management mode. Die heb ik veranderd naar Prefer Maximum Performance. :+
    Hopen dat dit het ook echt is.

12. pieteralberts

pieteralberts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de drivers wel al opnieuw geïnstalleerd, anders kun je dat even proberen.

13. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelfs nog driver sweeper eroverheen gehaald, en alle mappen van Nvidia weg gegooid. Om daarna alles opnieuw te installeren. Maar dat hielp niet echt. Maar alles lijkt het weer te doen.

14. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Waar kan ik m'n voeding precies vinden? Ben echt een noob op hardware gebied:+

15. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is wel hele rare logica, kan je nog beter de fan bovenop doen zodat deze koude lucht van boven door de heatsink heen blaast. Nu blaast hij warme lucht die al in de kast zit door de heatsink heen, zo blijft de warme lucht in de kast want die heatsink zorgt voor genoeg weerstand waardoor die warme lucht nooit door je bovenkant geperst wordt.

Of je zou zoiets moeten kopen, plaats je in een PCI slot en zuigt koude lucht van buiten naar binnen richting de CPU

Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  16. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik heb voor het gemak Maarten00 zn foto er ff bij gepakt, het gedeelte wat is omcirkelt.
    Er steken allemaal kabels uit en aan de achterkant zit een kabel die naar het stopcontact gaat, met een ventilator erbij.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat ik heb kunnen vinden is 350W (400W peak), is dit wat je bedoeld?

18. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Jup, moet genoeg zijn voor een fatsoenlijke kaart (alhoewel ik dat niet met 100% zekerheid durft te zeggen, ligt aan het merk van de voeding en welke videokaart je gaat kopen).
    Van welk merk is ie?
    Want de goedkopere merken leveren meestal minder wattage.

Btw, hoeveel wil je uitgeven en wat is de resolutie van je monitor?

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voornamelijk dat uitgeef gedeelte is belangrijk omdat ook 2gb ram te weinig is als je m op full hd wilt gaan spelen.

20. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Budget is wel lastig te zeggen aangezien ik geen richtlijn heb voor wat het zou kosten. Merk is A Open. Ik ga een nieuwe monitor kopen, dus resolutie heb ik nog niet. Maar wil wel gewoon films op full HD kunnen afspelen en games op een goede resolutie kunnen afspelen. Ik hoef ook weer niet de nieuwste videokaart maar wil een kaart waar ik in ieder geval de komende tijd mee vooruit kan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina