Advertentieproef, acht dagen

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Mirik, 4 mei 2012.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik kom net via een andere computer dan mijn eigen op de mainpage, nog niet ingelogd, en zie een pop-up. Maar die bleef leeg? Was in IE9 trouwens.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet de eerste ad nog zien. :p

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    En nu thuis had ik dit:

:eek:

4. Patrickvbw

Patrickvbw Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg een groot wit vierkant te zien :)

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zal over donaties nadenken, over affiliate marketing is dus wat we nu doen meet die Act of Valor ad (en in het verleden al veel gedaan hebben, maar dan krijg je dus wel kattebakkorrels-ads, etc. is keer fout gegaan met google, die had na een maand adverteren onze account geblocked vanwege 'illegale activiteit' zonder verdere uitleg, ik was ziedend! Slechte ervaringen mee dus. Plus een paar andere partijen willen ons niet, geen idee waarom.

Zal even doorgeven dat deze ad voor veel mensen niet werkt...

Nog over donaties, probleem is we nooit op donaties alleen kunnen draaien, wat is jullie schatting van mensen die daar aan mee willen doen? Zeg 50 leden, die elke maand gemiddeld 1 euro geven... Dan zie je het probleem al! :) ALs ze elke maand 10 euro geven dan is dat al een stuk meer, maar dan kan je alsof niet uitbreiden. Advertentiekosten brengen simpelweg (potentieel) veel meer binnen zonder je leden daarbij op te laten draaien voor kosten.

Plus, games verkopen hebben we ook geprobeert, dat werkt simpelweg niet zo makkelijk zonder goede integratie van site en shop en die hebben we helaas niet...

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je hoeft er niet op te draaien gelijk maar het is wel lekker meegenomen.
    Het is altijd moeilijk in te schatten hoeveel het opbrengt. Maar daar is maar op een manier achter te komen. Het kan geen kwaad imo. Alleen moet je aan een donatie wel iets koppelen. Voor de donaties moet je denk ik wel hoger dan 1 euro gaan denken want als Paypal er nog over heen gaat hou je niks over (als je het via paypal doet natuurlijk).

Advertenties op een game site doen het altijd goed is mijn veronderstelling.
    Als de advertenties natuurlijk goed gecombineerd zijn. Geloof me als er bovenaan een banner staat voor Pre order Black Ops voor een leuk prijsje komen daar zeker veel hits op.

Overig denk persoonlijk dat er heel veel te winnen is qua members via de Frontpage. (laatste jaren een stuk beter geworden)
    Podcast is zeker een goed begin. Maar combineer de Podcast met een Review of een Preview dat zal veel mensen aantrekken. Ook een Facebook pagina zal ik overwegen. Gaat er hier wat op de Frontpage. Kleine preview op Facebook en doorlinken naar de Frontpage. My 2 cents. :)

7. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Goede ideetjes! We hebben inderdaad een facebook pagina, Willem organiseerde deze vorig jaar volgens mij.

Zal weer eens kijken naar het draaien van pre-orders!

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dan heb je mbt affiliate marketing niet de goede partij gekozen, e-commerce zit een heleboel rotzooi tussen en hard-sellers die zo glad zijn als een natte aal. Dr sleutel is de juiste partij binnenhalen.

Mbt een webshop, waarom begin je er niet een?

Je hebt hier potentieel 1000 members, II weet niet hoe het zit met de frequentie van het aantal bezoekers, maar dat weet je zelf wel via je back-end of met een koppeling naar google analytics.

Een simpele webshop via de open source software Magento is voor een pro binnen een mum van tijd te realiseren. Tel daarbij de persisant shoppingcart, een goede nieuwsbrief programma (bijv. Mailchimp) waarbij je 1000 members bereikt met je aanbiedingen. Denk dat een webshop daar wel oren naar heeft.

Zoek anders naar een webshop partij? Je hebt als bagage een vrij grote member base, die ook nog is Vast en frequent je website opzoeken, daarbij is de tijd die ze spenderen op xbw.nl vrij lang.

9. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, wellicht niet de juiste gevonden! Iemand tips met betrekking op affiliate marketing-bedrijven waarmee ze goede ervarin hebben?

Webshop hebben we in principe al vele jaren gehad, maar ging veel werk kosten om bij te houden is op laag pitje gegaan. Pre-order acties voor grote games meer ons ding, denk ik. We hebben heel lang met GCshop en hun opvolger 12game gewerkt. Die shop staat nog online zelf, maar levert momenteel geen comissie voor ons geloof ik. Daar ben ik al achteraan aan het gaan.

Laatst bewerkt: 6 mei 2012
  10. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Mag ik weten welke partij je nu hebt? (anders per pm?)

Tevens zou je kunnen kijken of er vaste blokken binnenin het forum gebruikt kan worden voor ads.

Bijv. Binnenin een bepaalde thread, veel game threads worden druk bezocht en eerlijk gezegd ben ik niet vaak op de frontpage te vinden, denk dat dat voor de "majority" ook geldt van de vaste members???

Laatst bewerkt: 6 mei 2012
  11. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Die blokken bestaan al, ook op het forum, maar deze ad past daar niet in. Ik PM je dit bedrijf.

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zeg ook niet dat we op donaties alleen moeten draaien. Het kan gewoon naast de ads/banners draaien als extra bron van inkomsten. Ook kan je misschien wel een soort abonnementen systeem invoeren: voor €10/15 per jaar de site bannervrij en als je een hoger abonnement neemt (€20/25 per jaar), krijg je bijvoorbeeld een 500MB/1GB fotoalbum om plaatjes/screenshots op te slaan (handig voor figuren als Dulle).

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Goede ideetjes, zal 't effe plaatsen in crewforum, wat feedback op krijgen van de crew.

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Moet ik het copy/pasten naar het crewforum? :+

15. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Al gedaan hahaha! Ik had wat duidelijker kunnen zijn! :+

16. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik heb de add nu een paar keer gehad. Hij crasht zowat mijn firefox, dan zie ik wel wat, maar dat komt pas laat. Daarna valt het me ook op dat de site ineens andere kleurtjes heeft dan als ik de site zonder popup laad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een bjzonder irritante manier vind om inkomsten te werven. Maarja, ik weet in welke positie je zit Mirik.

17. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb nog geen banner gezien, *klop de tafel af*. Ik zou enkel niet echt weten of een donatie functie zin gaat hebben op een langer termijn. Natuurlijk zullen velen die-hards van dit fora wel een steentje willen bijdragen, maar denk zelf dat het meer een actie zal worden die in het begin iets opbrengt en vervolgens bijna niks.

Maar dat denk ik :+

Dan zou een lidmaatschap met banner-free het beter doen misschien.

Edit:
    Daar is die dan, enkel in het wit :eek:

Als je advertentie weg klikt zie je dit veranderen, althans dat had ik.
    Van groen naar blauw?

Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  18. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had vanochtend precies hetzelfde wat Metal Mark had.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik had vanochtend de Act of Valor ad gezien :eek:
    Terwijl ik dikke AdBlock aan heb :p

En daarna werden die dingen ook blauw net als bij Mark.

20. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Bij mij ook, zelfs af en toe als ik in een thread post, heb ik zelfs vertraging totdat ik wat mag posten.????

Deel Deze Pagina