Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Google in het vervolg 'Xbox 360 VGA Kabel' :+
     
  3. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Haha ja had ik even niet aan gedacht :9.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vraag me af of gamen op een beamer leuk is. Ik denk er over na om een beamer aan te schaffen en daar mee te gamen.

    Is het zo dat het ontbreken van de tv-randen storend is bij de projectie? En heb je wel dezelfde kleuren(verschillen) als op een tv?
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dude,

    gamen op een beamer is moddervet! Ik projecteer op 92 inch! Je gamed niet meer hetzelfde nadat je eenmaal naar een beamer bent overgestapt. Sommige mensen zullen wat piet-lullig zijn mbt input-lag, echter merk ik er zelf niks van.

    Kleuren verschillen mbt je huidige tv is afhankelijk van welke tv je hebt en welke beamer je gaat aanschaffen ;)Let wel op dat als je een receiver hebt met maar 1 hdmi-out, dat je wel een splitter ertussen moet zetten.

    Wat wil je nog meer weten? Ik projecteer wel op een projectiescherm. Zal misschien straks fotos maken.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    je zult altijd een scherm moeten aanschaffen. Zonder zwarte randen ziet het er niet uit (eigen ervaring). Ook kan je zelf een scherm maken met verduisteringsstof en fluweel voor de zwarte rand. Die van mij is toen erg nice geworden en was 3 a 4 uurtjes werk.

    Op een beamer gamen is super.

    Ik wil zelf ook weer een beamer maar twijfel een beetje vanwege de aankomende 4k2k resolutie die er nu aan zit te komen.

    Ik ga dan overigens voor een rolscherm voor de tv langs zoals Daviddekanter uit deze thread. Een beamer vind ik zelf echt niks om gewoon tv op te kijken.
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Sport is gruwelijk ;) Sommige HD uitzendingen zien er wat mij betreft ''vet'' uit hoor, totaal geen probleem met tv kijken op een beamer.

    Tevens als de 4k2k eraan komt, staat het nog in de kinderschoenen. Ik zou gewoon weer een beamer op de kop tikken. Zelfs een 720p (hd-ready) beamer is al genoeg en kost haast niks tegenwoordig.

    Ik heb een tijdje lang zonder scherm geprojecteerd en ik vond het wel meevallen, dit was zelfs op een blauwe muur, zat lichte kleurverschillen maar het viel reuze mee.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik vond het contrast anders behoorlijk hoger geworden met rand. Dat is dan wel optisch bedrog maar toch.

    een 720p genoeg? Ben ik niet met je eens, de grootte van het scherm is wel dusdanig dat ik altijd voor 1080p zou gaan.
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    1080p? Tsja voor blu-rays idd, ik heb zelf geen enkele game die 1080p is, jij wel?

    }:]
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    op een enkele game na (Wipeout) niet nee maar elke film die ik kijk is 1080p. Daarnaast komt de nieuwe gen consoles er redelijk snel aan :)
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Oke, daar heb je gelijk in Kevf.

    Heb nog een 720p beamer, en ik wacht gewoon rustig af totdat de lamp op is een dan kijk ik verder voor een 1080p beamer of wat anders, maar voor nu, voldoet mijn Sony ruimschoots! Echter kan het misschien aan de beamer liggen, maar de mijne geeft echt een scherp beeld weer, zowel blu-ray via de ps3, games via xbox, alsook tv kanalen via UPC kastje.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    en daarnaast heb je 2ehands tegenwoordig voor 500-600 al wel een 1080p beamer. shit het blijft kriebelen :+
     
  13. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Nu ik dit topic weer lees krijg ik ook weer de kriebels 8). Enkel is de ruimte er voor mij op de kamer niet. Pff gelukkig maar.
     
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Als het blijft kriebelen, moet je krabben..... En als het alsnog kriebelt, koop je zalf (lees beamer) :cool:

    EK komt er ook aan, lekker groot met je zoontje kijken ;)
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, jullie kunnen het zeker verkopen. :+

    Welke beamers hebben jullie? Ik heb er best wat geld voor over.

    En wat bedoel je met dat HDMI-verhaal Anubis? Ik heb een XBox 360, een HDMI-kabel en stel dat ik een beamer koop. Dan kan ik de HDMI-kabel toch aansluiten en gaan?
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Even snel wat fotos, echter zijn deze kut 8)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Met hdmi bedoel ik: waar komt bij jou het geluid uit?

    Zal vanavond een foto maken met de xbox aan.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    yup kan zeker al moet je dan wel switchten tussen tv en beamer. En aangezien je beamer aan de andere kant van de kamer staat (waarschijnlijk) moet je dus erg gemakkelijk bij de achterkant van je xbox/mediaspeler/ps3 etc kunnen komn

    De gangbare merken zijn jvc (duur), hitachi, epson, etc maar er zijn er wel meer. Check anders het htforum eens. Ik zag daar laatst een jvc hd100 voor 900 weg gaan :cool:

    Naast de aanschafkosten zijn ook de vervangingskosten van de lamp erg belangrijk. Want als de lamp een paar 100E duurder is dan die van dat andere goedkopere model (qua aanschaf) ben je al snel duurder uit na een paar jaar.

    een lamp gaat doorgaans 2000-3000 uur mee. Genoeg voor gamen en films maar ook direct de reden dat veel mensen er geen tv op kijken.

    Verder is er nog een belangrijk verschil tussen dlp en lcd beamers maar dat mag je zelf uitzoeken.

    Ik heb zelf een Hitachi 720p beamer gehad. 2ehands zo'n 4 jaar terug gekocht voor 500 :)
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oh ja, wauw, niet eens aan het geluid gedacht. 8) Moet ik ook nog speakers kopen. Hhhmmm. En als ik de prijzen van 2e hands apparaten lees, én dat je lampen moet vervangen. Een goedkope hobby is het in ieder geval niet.

    En ik zal dat forum even checken Kevf. Thanks.
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Geluid ja, je wilt echt niet dat het geluid uit de kleine speaker van je beamer komt.

    Lamp kosten zijn betrekkelijk, maar zeker zoals Kevf zegt, hiernaar kijken.

    Vervangjelampje.nl is een goeie site. Als ik de mijn vervang, ben ik 190 euro kwijt en dan kan ik weer 2500 uur vooruit.
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Altijd al hier eens willen posten met eigen materiaal :D:D Nu is het dan eindelijk zover. Beamer eindelijk goed gekalibreerd gisteren, wat een verschil!
    Het gaat hier om een Epson TW3200 welke voor het schamele bedrag van €900 al te verkrijgen is (nieuw). Ondersteunt natuurlijk 1080P.
    Beeld is diagonaal ongeveer 300cm.

    Nu zoek ik alleen nog wat goedkope speakerstands voor de voorste 3 speakers.

    Hier een kleine impressie:
    Projectiemuur:

    [​IMG]

    Beeld met lichtinval van buitenaf en Eco mode. Valt me alleszins mee! In andere modus (niet gekalibreerd) is meer lichtopbrengst te krijgen.
    [​IMG]

    En uiteraard gaan de gordijntjes dicht op het moment dat er gebruik gemaakt wordt, in de vorm van een film, een serie of een game :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2012

Deel Deze Pagina