Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Heb besloten mijn GTX 680 terug te sturen en als het goed is een nieuwe te ontvangen.
    Ik kreeg dus ook een paars scherm op een gegeven moment en leek me niet goed.
    Ik kan een nieuwe krijgen binnen 7 dagen, dus laat ik daar maar gebruik van maken.

Misschien is het geheugen van de videokaart zelf niet helemaal goed.

2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hoop voor je dat alles goed werkt als je een nieuwe video kaart binnen heb, straks blijkt dat je iets anders niet goed hebt geïnstalleerd en dan heb je straks weer hetzelfde probleem. Misschien moet je toch eens iemand mee laten kijken onder de "motorkap" die verstand heeft van computers.

3. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Alles goed aangesloten? extra voedingkabels ook erop gezet?

400watt is best laag, kijk goed op de doos van de videokaart wat ze aanraden.

4. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ikzelf heb een Intel Core 2 Quad Q6600 processor, is ongeveer gelijk aan de processor die jij hebt.
    Daarbij heb ik 8gb ram en een MSI R5830 Twin Frozr II en ik draai op een resolutie van 1440x900.
    Ik kan Battlefield 3 nu goed op High draaien, maar ik merk wel dat mn processor er moeite mee heeft.
    Het zal ook niet zo heel veel nut hebben om een kaart van 300+ euro te kopen omdat je processor en je ram het niet bij kunnen benen (maar met 4 of 8GB zal het al een stuk beter lopen).
    Ook is je voeding redelijk mager.

Ik denk dat deze of deze kaart wel een mooie keuze zou zijn, maar ik weet niet 100% zeker of je voeding het wel aan kan.

Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar ik denk dat je beter een nieuwe pc kunt kopen ipv hier nog een nieuwe videokaart en meer ram in te steken.

5. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zat die niet helemaal lekker in het PCI slot. 8)
    Ben lekker bezig zeg :+.
    Ik ga nog even BF3 spelen, en kijken of die het dan goed blijft doen.

Als dit het is, voel ik me best wel een sukkel. :+

Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  6. Ferry86

Ferry86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PCI-E bedoel je zeker.:confused:

Videokaarten moet je altijd goed erin prikken tot je een klik hoort. Dan weet je zeker dat het goed vast zit.

7. Ferry86

Ferry86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik toch meteen een andere voeding erbij kopen. Het is nou geen A merk en meestal hebben die ook geen goede efficiëntie. Ik zou toch echt als je een goede videokaart neem, minimaal een 550 watt voeding kopen. Corsair of Coolermaster hebben altijd wel hele goede voedingen.

Maarja zo ben ik hoor. Ik investeer meteen gewoon in een goede voeding waar de efficiëntie heel goed is. Je betaalt er wel wat voor maar je doet er wel een hoop jaren mee.:)

8. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ja bedoel ik ook. :+
    Het werkt nu blijkbaar wel. Hopenlijk was dit ook het probleem.

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Sukkel :+

10. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje. :+

11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Dan kun je zoals ik zei beter gelijk een nieuwe pc kopen.
    Ram is ook al te weinig om BF3 fatsoenlijk te spelen, en de processor is ook flink verouderd.

12. Ferry86

Ferry86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meteen een hele nieuwe pc is inderdaad dan beter. Dan heb je meteen weer de nieuwste spullen en dan kan je wel weer een aantal jaren vooruit.

Ik zou dan even op Tweakers kijken voor de best buy guide voor pc's

Voor 650 euro heb je dit basis gamesysteem: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/270743

En voor een betere gamesysteem betaal je iets van 1150 euro: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/270713

Ik zoek zelf altijd voor de beste onderdelen, maar die systemen zijn wel alvast een goede basis.

13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Hardware.info heeft ook elke maand een budget, mid en high end systeem buyers guide.

14. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Ben zelf geen fan van de systemen die HWI samenstelt. Waarom? 725E voor een I3-systeem??? Nee sorry, voor dat geld kan je een I5-systeem nemen

Of als je 600E te besteden hebt en niet zo'n gamer bent kan je best voor een APU gaan. Zeer zuinig en toch nog goed voor games

15. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Heb zeker de afgelopen 7 maanden geen i3 systeem voorbij zien komen op hardware.info, ze raden nog steeds de i5 (2500k) aan. Maar misschien was dat bij het budget systeem, daar kijk ik sowieso al nooit naar. O-) Maar info van alle sites een beetje bij elkaar gooien en dan zelf er iets leuks van maken werkt goed. Heb ik ook gedaan en voor een nette prijs een zeer leuk gameplatform in elkaar gedraaid.

16. Ferry86

Ferry86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt ik heb een Gigabyte A75M-UD2H met echt een super onboard grafische chip. Kan gewoon Skyrim spelen op High.

Maar ja wil je echt super goed gamen dan is een videokaart geen uitzondering.

17. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er nog maar een HDD bij gekocht, want deze zal echt snel vol zitten.
    Maar zou ik ze dan in Raid 0 zetten, als dat uberhaupt nog kan?

Voor de geïnteresseerde:

Zijn geen HD foto's en ik had geen zin om al die kabels weg te werken. :+

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zou je kabels maar wel weg werken. Is beter voor je airflow plus ziet er gewoon veel netter uit.

Begint bij mij ook weer heel erg te jeuken om te gaan upgraden.
    Als ik zie hoe de cpu's nu mijn eerste gen i5 wegblazen en hoe awesome de z77 moederborden zijn...

Maargoed, ik ga CPU en mobo pas bij de volgende gen i series upgraden. Dat gaat weer een giga stap vooruit zijn zoals de 2e gen tov de eerste was. Nu zotten we eigenlijk op 2.5.

Wel ga ik na bvolgend weekend, wanneer ik weekendje op vakantie ben, toch echt eens een ssd halen.
    Als je kijkt dat de crucial m4 128gb maar €108 is, is het zonde niet te doen.
    Direct maar Windows 8 erop gooien dan. Kijken of dat wat is.

19. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom niet boven de 75 graden uit met mijn cpu op 4.5Ghz. Maar zal het nog wel eens weg werken. Heb ik morgen nog wat te doen. :9

20. Ferry86

Ferry86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies ruim je kabels op man.:+

Bij mij kriebelt het ook heel erg, maar het grote probleem is: GEEN GELD.:mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina