1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Phone [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [​IMG]
    [gb]Windows Phone topic[/gb]

    Welkom in deel 2 van de Windows Phone topic. Ook in dit deel kun je jou eigen ervaring, vragen en nieuwtjes op het gebied van Windows Phone kwijt in dit topic.

    [gb]Wat is Windows Phone?[/gb]
    Windows Phone 8 is the second generation of the Windows Phone mobile operating system from Microsoft. It was released on October 29th, 2012, and like its predecessor, it features the interface known as Metro (or Modern UI).

    Windows Phone 8 replaces its CE-based architecture used on Windows Phone 7 devices with the Windows NT kernel found on many Windows 8 components. Current Windows Phone 7.x devices cannot run or update to Windows Phone 8 and new applications compiled specifically for Windows Phone 8 are not made available for Windows Phone 7.x devices.

    Nokia announced a partnership with Microsoft on February 11, 2011 making Windows Phone the primary operating system for Nokia. Windows Phone 8 devices have also been manufactured by HTC, Samsung and Huawei.

    Bron. Wiki


    [gb]Interface[/gb]
    [yt]V1Dl9Ha_sv4[/yt]

    [gb]Toestellen[/gb]
    Hieronder vind je enkele Windows Phone toestellen voor een complete lijst kan je hier terecht.



    [​IMG]
    Nokia Lumia 920 en Lumia 820 (Windows Phone 8 toestellen)

    [​IMG]
    Samsung ATIV S (Windows Phone 8 toestel)

    [​IMG]
    Nokia Lumia 900

    [​IMG]
    HTC 8X en 8S

    [​IMG]
    Samsung Focus S

    [gb]Marketplace[/gb]
    [​IMG]
    De Windows Phone Marketplace al aardig bevoorraad, zo zijn er momenteel al +150000 apps te krijgen. Onder de apps vallen eigenlijk alle belangrijke apps die ook op Android en iOS te vinden zijn, waaronder ook steeds meer Nederlandse apps zoals; Tweakers, Nu.nl, NOS, RTLZ en 9292.

    Enkele apps die je zeker niet mag missen op je WP toestel zijn;

    • AppFlow
    • IMDB
    • …i'm a WP7!
    • Das Image
    • The Chive
    • Wordament
    • Wordfeud
    • Metrotube / Primetube
    • Nu.nl
    • Tweakers.net
    • Vimeo
    • WhatsApp / KiK

    [gb]Accessoires[/gb]
    [​IMG]
    Nokia fatboy wireless charger

    [​IMG]
    Nokia charger

    [​IMG]
    JBL charger

    [gb]Xbox Music software (voorheen Zune)[/gb]
    [yt]0zX2RXUyQsc[/yt]
    Voor het overzetten van bestanden zoals video's, foto's en muziek heb je net als met de Zune mediaplayers ook de software nodig voor je Windows Phone. Hoewel het uiteraard het makkelijkste zou zijn om alles gewoon naar je telefoon te kunnen slepen is de Zune software erg goed in elkaar gezet en fijn om mee te werken. Helaas vraagt het wel veel van je ram geheugen van je pc.

    Zune op je telefoon werkt ook erg goed, net als bij de Zune HD is het erg mooi vormgegeven en beschikt het over een eigen muziek marketplace waar je overal en altijd je muziek kan downloaden.

    [gb]Video's[/gb]

    [yt]Z19vR1GldRI[/yt]
    [yt]VHkPiU9YAQk[/yt]
    [yt]QSJCCAIB4-M[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2013
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nice! Mooi topic.

    Ik ben nog altijd erg tevreden met mijn Titan. :)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat is hier de mening over de Lumia 710? Mijn moeder zat eraan te denken die te nemen... De 800 lijkt net buiten het budget te vallen en de HTC Radar vond ze niks. (daar buiten twijfelt ze nog over de Xperia Arc, maar goed, dat is geen WP :p)
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet zeggen dat ik nu echt voor de eerste keer naar het Windows Phone besturing systeem zit te kijken. Het ziet er best goed uit eigenlijk, maar voor een of andere reden dacht ik altijd dat het Windows besturing systeem een tweede Zune factor had.
    Dus daarom had ik er eigenlijk nooit echt na gekeken. :)
     
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Is een leuke telefoon, zou voor je mams geen Android telefoon nemen, is waarschijnlijk te moeilijk.
    Mijn moeder heeft een Samsung Galaxy Ace maar ik heb dr wel flink moeten helpen voordat ze alles snapte.
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat geldt voor veel mensen inderdaad, net zoals veel mensen nog een nare smaak hebben bij Windows Mobile (waar ik helemaal in kan komen want 6.5 was ook gewoon ruk!). Maar ik kan het iedereen aanraden om eens met Windows Phone 7 te spelen het is iets geheel anders dan Windows Mobile, en wellicht raak je ook overtuigd. Het is wel zo als je van customization houd je niks bij WP7 te zoeken hebt. Maar wil je gewoon een super snelle telefoon met alles erin (zonder extra apps te installeren zoals Twitter, Facebook want dat zit standaard in de People hub geïnstalleerd) dan zit je zeker goed bij WP7. :)

    @ DulleNL
    Ik heb zelf geen ervaring met de Lumia 710, misschien heb je wat aan deze review van Tweakers waar de goedkoopste WP7 toestellen in staan.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [​IMG]

    De Samsung Omnia M is een Low-end Tango toestel, en zal dus ook low budget gaan kosten. Eind dit jaar zou een Samsung Galaxy achtige telefoon te koop moeten zijn, met uiteraard High end specs en WP8 erop. Dat laatste zijn dus geruchten en nog niet officieel, maar het is wel aannemelijk dat Samsung verder gaat met Windows Phone.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2012
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Is ook waar natuurlijk :+ Pas is er nog uit een test gekomen dat het display van de Lumia 900 beter (mooier) is dan die in de iPhone 4 en Galaxy S, mag ook wel want die zijn allebei een stuk ouder.
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Mensen die graag internetbankieren met hun telefoon de eerste Nederlandse bank apps zijn er hoor.

    [​IMG]
    - Rabobank
    - SNS

    En dan doen we er ook nog even de nieuwe Linkedin app bij die alle apps op andere platformen doet verbleken. Wat een pracht app is dat!

    [​IMG][​IMG]
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, die van LinkedIn is echt super! _O_ Écht heel mooi.
     
  12. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Het enige wat ik minder aan de LinkedIn app vind, is dat de achtergrond zo donker is ipv de kleuren van LinkedIn :p
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Heb sinds 2 dagen iets raars met mn lumia, als ik in m'n lijst met apps kijken staan er eerst de letter a en vervolgens alles apps met een a, en zo alle letters af, met uitzondering van de letters waarvan ik geen apps heb. Heb het al eerder gehad, maar toen kwam het doordat ik teveel apps had staan, maar nu is het spontaan gekomen.

    Iemand enig idee hoe ik dit weer terugkrijg naar gewoon de normale lijst?
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik neem aan dat je dan gewoon weer te veel apps hebt?

    En vind je dat zo storend dan? Ik vind het juist wel handig. Sowieso zal je verzameling apps zich steeds uitbreiden, straks zijn er zoveel boeiende apps dat je niet meer zonder kan.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat is de mening hier over de Omnia W?
     
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295

    Nee, het is plots gekomen zonder ook maar een app te installeren. Heb er ook nog 3 verwijderd, maar het blijft hetzelfde. Ik vind het erg irritant eigenlijk, duurt veel langer om een beetje onderaan te komen.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tuurlijk niet, je klikt dan gewoon op de letter die je wilt en je bent er zo. :cool:
     
  18. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Inderdaad, ik heb express een paar apps geinstalleerd om het menu te krijgen \o/

    Het zal misschien even wennen zijn, maar het werkt veel sneller.
     
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Lijkt mij een erg mooi toestel voor een lage prijs :).
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik schrok er de eerste keer ook van. Vond het toen maar lelijk. Maar ik wende er snel genoeg aan en nu kan ik niet meer zonder. Erg handig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina