DTM 2012
Locatie incidenten: Indianapolis GP Circuit
Datum incidenten: 02-05-2012
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heat 1 / 1e ronde
Surrealistic (hierna te noemen auto nr. 79) , Bassie Baas (hierna te noemen auto nr.: 194) en Alpha (hierna te noemen auto nr. 10)
Uitspraak:
Race incident
Motivatie:
Direct na de vliegende start haalt auto 194 auto 79 in. In de bocht voordat men het infield ingaat remt auto nr. 194 af voor het nemen van bocht 2. Auto nr. 79 remt hierbij te laat en raakt auto 194 aan de achterzijde. Beide auto’s spinnen van de baan, waarbij auto 194 aan de rechterkant van het circuit tot stilstand komt. Het achteropkomende verkeer kan beide auto’s ontwijken behalve auto nr. 10. Hij raakt auto nr. 194. Auto 79 wacht todat auto 194 weer is vertrokken alvorens de sprint race verder aan te vangen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heat 2 / 3e ronde
Nori Ceramic (hierna te noemen auto nr. 16), Bassie Baas (hierna te noemen auto nr.: 194) en Alpha (hierna te noemen auto nr. 10)
Uitspraak:
Race incident, geen individuele consequenties.
Motivatie:
Auto nr 194 ligt in bocht 6 op de 3e positie. Achter hem rijdt auto nr 10. Auto nr. 194 verliest grip en daardoor snelheid. Auto nr. 10 remt en voert een ontwijkende manoeuvre naar links uit. Hierbij raakt hij auto nr. 16 die op dat moment naast auto nr 10 rijdt. Beide auto’s hebben hierdoor forse schade en verliezen diverse plekken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heat 2 / 4e ronde
Nori Ceramic (hierna te noemen auto nr. 16) en Asjemenou (hierna te noemen auto nr. 75)
Uitspraak: Race incident, geen individuele consequenties.
Motivatie:
In bocht 9 rijdt Auto 75 voor auto nr 16. In bocht 10 rijden beide auto’s naast elkaar. Door de te hoge snelheid glijdt auto nr. 79 tegen auto nr. 16 aan. Beide auto’s kunne n de race vervolgen zonder plaatsverlies.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heat 3 Hoofdrace / 1e ronde
Nori Ceramic (hierna te noemen auto nr. 16), Blauw Hok (auto nr. 192)
Uitspraak:
Race incident, geen individuele consequenties.
Motivatie:
Direct na de start rijdt auto nr. 192 voor auto nr. 16. Auto nr. 192 volgt een wijde lijn in bocht 1. Dit komt naar alle waarschijnlijkheid door het missen van het rempunt. Direct achter auto 192 rijdt auto 16 die verrast wordt door de manoeuvre van auto 192. Auto 10 raakt auto 192 aan de achterzijde. Beide auto’s hebben schade, maar kunnen hun weg vervolgen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heat 3 Hoofdrace / 1e ronde
Blauw Hok (auto nr. 192), Asjemenou (hierna te noemen auto nr. 75) en Surrealisitc (hierna te noemen auto nr. 79).
Uitspraak :
Race incident
Motivatie:
Auto nr. 192 rijdt door de voorgaande actie helemaal aan de binnenzijde van bocht 2 over de kerbs. Autonr. 75 heeft de voorgaande crash weten te ontwijken en snijd bocht 2 via de ideale lijn aan. Auto nr. 192 raakt hierbij auto nr. 75 aan de achterzijde links. Hierdoor spint auto nr 75.
Het achteropkomende verkeer auto nr. 75 ontwijken behalve auto nr. 79, die auto 75 nog raakt. Auto nr. 75 zakt hierdoor terug naar de laatste plaats. Auto nr. 192 wacht niet.
Resumé: De aanrijdingen hebben voor de individuele coureurs nog geen gevolgen. Nogmaals het verzoek om je bewust te zijn van je omgeving. Ookal zijn andere auto’s niet altijd zichtbaar ivm dode hoek en/of gebruikte view wil dat niet zeggen dat ze er niet zijn. Een aantal crashes hadden voorkomen kunnen worden indien men iets meer omgevingsbewust was geweest.
De incidenten waarbij een coureur van de organisatie bij betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.
Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
Laatst bewerkt: 8 mei 2012