FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb een foto maar ik heb echt scheef gekeken! Ik had Asjemenou verkeerd geplaatst waardoor alles erom heen verkeerd was. Maar nu is het gefixt. :)

2. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55

3. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komt goed!

4. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    net ff repaly kunnen zien (met dank aan loyal).
    Blijft Kortweg Uitermate Teleurstellend dat je als racer soms te laat kunt anticiperen op je voorganger. Nog voor bocht 1 haalt Bas me in, hierdoor kom ik in bocht 2 linksachter je te zitten. Vanuit mn "traning" was ik gewend om bocht 2 niet te remmen, maarv de auto te laten rollen. Jij remt iets en voordat ik daar op kan anticiperen (1 seconde reactietijd voor een gemiddelde bestuurder) en dus ik in de ankers ga, zit ik al tegen je achterkant aan, waardoor Bas spint. Daarna dus maar netjes gewacht.
    Verwijtbaar? Ik denk van niet, maar laat het aan de immer objectieve Flaa over (wat was je rekeningnummer ook alweer Asjemenou? ;) )

Laatst bewerkt: 3 mei 2012
  5. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    No hard feelings, heb veel meer last gehad van iemand anders =)

6. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Nog geen after-race report?

7. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Die van vorige week moet nog komen. :+

8. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Na de smokin' hot asian AWD cup op Road Atlanta werden de coureurs van team Koni vanuit Brasselton Georgia overgevlogen naar Florida voor de Sebring DTM race en blijven ze dus in het zuidelijke deel van de V.S.

Team Go Pro en team Total hebben samen met team Koni de eerste free pracice gezamenlijk gereden.

Wel was de unanieme oordeel dat de overgang van de AWD's naar de DTM bolides erg wennen was de eerste 4 ronden.

Team Koni is van oordeel dat het verschil wordt gemaakt in de eerste bocht na de start/finish en de hairpin voor de finish-straight.

Tot woensdag. (Er is bezoek, ik ben vandaag jarig. Gisteren was een mooi kadootje)

9. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Gefeliciteerd! :)

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Proficiat!

11. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Daar moet op gedronken worden HI HA HO :b:

En Loyall is een goeie, en loyall is een goeie, en loyall is een goeiiiiiiuuuuuuh... en goeie b#%renl@l. :D ;)

Gefeliciteerd Loyall! \o/

12. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    DTM 2012

Locatie incidenten: Indianapolis GP Circuit
    Datum incidenten: 02-05-2012

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heat 1 / 1e ronde
    Surrealistic (hierna te noemen auto nr. 79) , Bassie Baas (hierna te noemen auto nr.: 194) en Alpha (hierna te noemen auto nr. 10)

Uitspraak:
    Race incident

Motivatie:
    Direct na de vliegende start haalt auto 194 auto 79 in. In de bocht voordat men het infield ingaat remt auto nr. 194 af voor het nemen van bocht 2. Auto nr. 79 remt hierbij te laat en raakt auto 194 aan de achterzijde. Beide auto’s spinnen van de baan, waarbij auto 194 aan de rechterkant van het circuit tot stilstand komt. Het achteropkomende verkeer kan beide auto’s ontwijken behalve auto nr. 10. Hij raakt auto nr. 194. Auto 79 wacht todat auto 194 weer is vertrokken alvorens de sprint race verder aan te vangen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heat 2 / 3e ronde
    Nori Ceramic (hierna te noemen auto nr. 16), Bassie Baas (hierna te noemen auto nr.: 194) en Alpha (hierna te noemen auto nr. 10)

Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties.

Motivatie:
    Auto nr 194 ligt in bocht 6 op de 3e positie. Achter hem rijdt auto nr 10. Auto nr. 194 verliest grip en daardoor snelheid. Auto nr. 10 remt en voert een ontwijkende manoeuvre naar links uit. Hierbij raakt hij auto nr. 16 die op dat moment naast auto nr 10 rijdt. Beide auto’s hebben hierdoor forse schade en verliezen diverse plekken.

Heat 2 / 4e ronde
    Nori Ceramic (hierna te noemen auto nr. 16) en Asjemenou (hierna te noemen auto nr. 75)

Uitspraak: Race incident, geen individuele consequenties.

Motivatie:
    In bocht 9 rijdt Auto 75 voor auto nr 16. In bocht 10 rijden beide auto’s naast elkaar. Door de te hoge snelheid glijdt auto nr. 79 tegen auto nr. 16 aan. Beide auto’s kunne n de race vervolgen zonder plaatsverlies.

Heat 3 Hoofdrace / 1e ronde

Nori Ceramic (hierna te noemen auto nr. 16), Blauw Hok (auto nr. 192)

Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties.

Motivatie:
    Direct na de start rijdt auto nr. 192 voor auto nr. 16. Auto nr. 192 volgt een wijde lijn in bocht 1. Dit komt naar alle waarschijnlijkheid door het missen van het rempunt. Direct achter auto 192 rijdt auto 16 die verrast wordt door de manoeuvre van auto 192. Auto 10 raakt auto 192 aan de achterzijde. Beide auto’s hebben schade, maar kunnen hun weg vervolgen.

Heat 3 Hoofdrace / 1e ronde

Blauw Hok (auto nr. 192), Asjemenou (hierna te noemen auto nr. 75) en Surrealisitc (hierna te noemen auto nr. 79).

Uitspraak :
    Race incident

Motivatie:
    Auto nr. 192 rijdt door de voorgaande actie helemaal aan de binnenzijde van bocht 2 over de kerbs. Autonr. 75 heeft de voorgaande crash weten te ontwijken en snijd bocht 2 via de ideale lijn aan. Auto nr. 192 raakt hierbij auto nr. 75 aan de achterzijde links. Hierdoor spint auto nr 75.
    Het achteropkomende verkeer auto nr. 75 ontwijken behalve auto nr. 79, die auto 75 nog raakt. Auto nr. 75 zakt hierdoor terug naar de laatste plaats. Auto nr. 192 wacht niet.

Resumé: De aanrijdingen hebben voor de individuele coureurs nog geen gevolgen. Nogmaals het verzoek om je bewust te zijn van je omgeving. Ookal zijn andere auto’s niet altijd zichtbaar ivm dode hoek en/of gebruikte view wil dat niet zeggen dat ze er niet zijn. Een aantal crashes hadden voorkomen kunnen worden indien men iets meer omgevingsbewust was geweest.

De incidenten waarbij een coureur van de organisatie bij betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.

Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  13. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Gefeliciteerd Loyall!

@ Lloyall: Had je gisteren ook wel ff mogen zeggen !!, alsnog van harte. Grt P

14. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    SEBRING

Met 31 gr, 98% luchtvochtigheid en kans op Thunderstorms hoop ik dat we het droog gaan houden morgen.

Sebring is een mooi circuit, maar ook een lastige met de vele bumps, soms hoge kerbs en soms weinig grip bij de overgang van asfalt naar beton. Ook is de baan relatief smal.

Ik ga ervanuit dat iedereen de baan kent en hoop dat iedereen in met name de eerste ronde genoeg ruimte aan elkaar geeft. Je kan de heat niet winnen in de eerste bochten, je kan hem echter wel verliezen. Zeker bochten 7, 10 en 13 waar van hoge snelheid sterk afgeremd moet worden, moet echt iedereen opletten op zijn voorganger en genoeg ruimte hebben. Als je dit al geoefend hebt met meerdere coureurs op het circuit weet je waarover ik het heb, voor je het weet heb je namelijk op die punten de kofferbak (al dan niet met inhoud), achterspoiler en diffuser van je voorganger verkloot. En dus ook zijn race en die van jou, maar das minder erg!

Track Guide
    http://www.trackpedia.com/wiki/Turn_by_turn_guide_to_the_Sebring_International_Raceway_track

Mocht je van de baan schieten, kijk ook SVP achteruit om te zien of je achteropkomend verkeer niet hinderd indien het veld nog compakt is laat ze dan voorgaan. Je gaat pas weer de baan op als er geen gevaar op botsingen is. M.a.w. ga niet "klakkeloos" de baan weer op omdat je niet teveel plekken wil verliezen waarbij je anderen de race ontneemt.

Veel succes met de voorbereidingen. Ik zit vanmiddag nog op Tampa Beach.

Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  15. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Na een mooie 6e plek in de hoofdrace op Indianapolis moet ik me helaas afmelden voor morgenavond, mijn opa en oma zijn dan 60 jaar getrouwd, dus ik zat dan aan het warm buffet ;)

Hebben we nu de racereport van Suzuka niet gehad of heb ik die gemist? Was toch een rare situatie in de laatste bochten van een van de sprintraces, volgens mij de 2e.

16. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Nee van Suzuka is geen race report gemaakt.

Buiten een aantal reacties via het forum, wat in mijn optiek gelijk al uitgesproken was, zijn er geen verzoeken binnengekomen. Tevens is mij tijdens de race niet echt duidelijk geworden dat er iets aan de hand was wat niet door de beugel kon.

Ik probeer alle races terug te kijken maar jullie begrijpen dat dat bij 3 heats x 16 auto's niet altijd mogelijk is.

Vandaar nogmaals het verzoek dat als je vindt dat je benadeeld bent tijdens de race meld dat svp via PM met heat nr., ronde nr. en beschrijving van de situatie.

Er zijn overigens ook geen race reports gemaakt van Mugello en Hockenheim.

17. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben inderdaad vergeten dit eerder te melden, maar dacht er ineens aan.

18. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    \o/\o/\o/\o/:b:

19. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :lol: _O_ :thumbs:

20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ben ik nu ineens de botskoning die alleen maar mensen eraf rijdt ofzo? :confused:

Deel Deze Pagina