[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Nice dat je de game eindelijk hebt en kan spelen :thumbs:

    Pyro is idd wel beste keuze om mee te beginnen. Wat betreft je vraag over STR, ik zou me niet teveel focussen op enkel STR. Weet niet meer alle stats maar die wat je voor divine magic nodig hebt, daar zou ik er ook een paar instoppen zodat je bepaalde spells kunt gebruiken ( bv heal spell wat wel handig is als pyro of een ander mage type ). Verder zou ik me richten op de dingen die je nodig hebt bij je speelstijl, als pyro is het vaak niet verstandig om een DD rol in te nemen, wanneer je snelheid en skills hoog genoeg zijn dan kan dit uiteraard wel.

    Je kunt het beste zovaak mogelijk human spelen imo. Dit geeft diverse voordelen t.o.v. hollow. Denk hierbij aan betere droprate, summons en bepaalde gebeurtenissen die anders niet plaatsvinden. Ik raad je echter af om alle humanity items te gebruiken, in ieder geval in het begin niet. Later wordt het makkelijker om humanity te farmen maar hou in het begin altijd iets op voorraad. Wanneer je af gaat kan je terug naar de plek waar je souls en humanity liggen, echter wanneer op weg erheen nogmaals het loodje legt is het weg. En geloof me, dit gaat je zeker overkomen. Je leert snel in dit spel omdat de game je anders ook keihard straft. Hoe hoger het cijfer linksboven wat je humanity weergeeft is, hoe hoger je luck is ( betere droprate zoals gebruikelijk ).

    Snelheid etc is even wennen maar dat voelt snel genoeg vertrouwd aan. Grafisch is die inderdaad wat minder als games als skyrim etc, maar dat is in deze game allemaal bijzaak ( net zoals de uitgebreide tutorial etc :+ ). Draait in DS maar om 1 ding en das gameplay.

    Edit:

    Dit heb ik al eens eerder gepost mbt human zijn en invaden:

    Als je zelf een speler invade dan kan dat zijn om:

    - Zijn souls, die krijg je als je hem verslaat
    - Humanity
    - Covenant, voor sommige covenants moet je mensen invaden
    - om iemand te helpen, wanneer jij iemand invade dan kom je als rode invader, voordeel hiervan is dat de vijanden jou niet aanvallen en je kan zo dus ook iemand helpen. Niet alle invaders zijn uit op je souls.

    Menselijke vorm heeft de volgende voordelen:

    - Betere droprate.
    - Jij kan iemand summonen ( NPC of speler ), deze invader is geel en wordt wel aangevallen door vijanden, invader kan helpen bij bossfight ( kan een rode invader niet ).
    - In human vorm word je ook invade door bepaalde NPC's ( wie wat waar mag je zelf achterkomen ).
    - Sommige NPC's gedragen zich anders wanneer je niet de menselijke vorm hebt.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hoe zie ik of ik human ben?
     
  3. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Weet niet meer zeker of die dat ergens weergeeft. Je kan wel bij een bonfire checken, daar geeft die sowieso aan als je al human bent. Normaal weet je dat zelf wel aangezien je dan het loodje hebt gelegd, en ik zou als het kan meteen weer human worden. Ben echt vergeten of die dat ook in menuutjes ergens toont. In het begin kan je het beste humanity farmen van ratten, die zitten onder brug bij de eerste draak.

    En als jij valluik bedoelt in plafond, bij bonfire en waar stuk trap omhoog loopt, die kan je als je bij brug met draak bent via die kant openen voor een shortcut.

    Edit: En hoe sterk een mob is dat zie je niet. Dat hoort bij het ontdekken van het spel. Als je in 1 hit dood bent dan of er langs sneaken of een andere kant op exploren.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  4. Tha Pielius

    Tha Pielius Tha Nudies!

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    5
    Ben het er idd mee eens dat human form wat kleine voordelen heeft alleen drop rate word niet hoger ten opzichte van hollow. Je drop rate word alleen hoger door de humanity die je op je draagt. ( Het getal dus wat linksboven in je scherm staat. ) Drop rate scaled tot 10 humanity daarna word ie niet hoger.
    Als de cijfers linksboven helemaal wit zijn betekent het dat je in human form bent!

    Het hangt er een beetje van af hoe je wil gaan spelen wat echt je belangrijkste stats zijn. Ik vind het in het begin van het spel vooral handig om je Vitality en Endurance een beetje op te krikken zodat je wat meer health en stamina hebt. Hierdoor kan je wat meer foutjes maken zonder dat je daar meteen genadeloos voor afgestraft word.

    Verder hangt het er echt vanaf of je met kantanas/daggers/bow of juist met heavy weapons zoals greatswords enzo wil gaan spelen. Kantanas en dergelijke worden beter naarmate je meer punten in dexterity stopt waar greatswords scalen met strength. Dus kies een beetje wat voor soort char je wil maken en ga daarna beetje kijken waar je je punten het beste in kan stoppen!
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik zie het bij een bonfire ook niet... Is er een site die statpaginas van items uitlegt? Bij wapens staat bijvoorbeeld onder ATK, by physical bijvoorbeeld 80 maar daarachter ook weer een getal met + of - ...
     
  6. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Loopt je luck dan niet meer hoger als meer als 10 humanity? Voor update kon je die een behoorlijk stuk hoger krijgen, dat weet ik wel zeker. Na update echter niet meer echt veel gespeeld en uitgeleend aan collega, wordt wel weer eens tijd voor nog een rondje.

    Volgens mij had hollow of human ook invloed op drops maar weet niet meer zeker, er zijn in iedere geval wel een aantal andere dingen die human zijn de moeite waard maken.

    Edit: Bij bonfire kan je optie kiezen om human te worden, als je al human bent dan geeft die dat aan en anders word je op dat moment dus human.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Cijfer bovenin is grijs en bonfire geeft optie reverse hollowing, dus dan zal ik weL hollow zijn. Als je dood gaat wordt je dan altijd weer hollow ?

    EDIT
    als hollow had i 10 flasks, nu maar 6 ??
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  8. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Ja, je wordt altijd hollow als je dood gaat.

    Dan heb je zeker 1. de laatste bonfire waar je zat gekindled of 2. het laatste gerust bij de "basis"bonfire.
     
  9. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Waarschijnlijk gerust bij een bonfire die nog niet gekindled was. Je moet elke bonfire kindle doen om meer potions te krijgen als je rust. Dus als jij er 6 over hebt en rust bij een bonfire waarbij je nog geen kindle hebt gedaan dan blijven het er 6.
     
  10. Tha Pielius

    Tha Pielius Tha Nudies!

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    5
    Je standaard item discovery is geloof ik 100 zonder humanity en dergelijke dus zowel in hollow als in human form! Als je 10 humanity op je draagt heb je een item discovery van 210 geloof ik. Je hebt ook nog de Covetous Gold Serpent Ring die je +200 geeft wat je dus de maximum item discovery van 410 geeft! :)

    Yep grijze cijfers = hollow, witte cijfers = human. Als je dood gaat word je idd weer hollow en moet je opnieuw één humanity offeren om weer human te worden.

    Bij elk bonfire worden je flasks aangevuld afhankelijk van of je de bonfire hebt gekindeld of niet. Standaard krijg je bij een bonfire 5 flasks, als je dan een humanity gebruikt om de bonfire te kindlen krijg je 5 extra flasks. (10 totaal dus) Dit is echter wel per bonfire. Dus je hebt bij een bepaald bonfire 10 flasks (Ik geloof dat firelink shrine standaard 10 flasks geeft) maar als je daarna bij een volgend bonfire rust wat nog niet is gekindled krijg je maar aangevuld tot 5 flasks.

    Het is een beetje vaag maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is :+
    Edit: Wat hierboven word gezegd dus.. :p
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Thanks allen voor de info. Begint langzaam wat te dagen. Undead burg shrine geeft standaard maar 5, maar die heb ik nu gekindled. dat hoef ik dus ook maar 1x per shrine te doen dus.

    De enemies in Undead burg zijn allemaal prima te doen. Heb net 4x undead burg gecleared om wat te levellen en wat spullen te kopen. Een enemy heb ik links laten liggen, die sloeg nog iets te hard. En ik ging in het aller begin naar de graveyard bij Firelink en dat was pittig. Kreeg daar uiteindelijk de skellies wel dood, maar er zat 1 big guy en die heb ik maar gelaten voor wat ie was :) Wel snel ff alle spulletjes geroofd die er lagen! Zal zo nog eens wat research doen en als ik nog vragen hebben dan ga ik jullie weer lastig vallen.

    Ik heb nu al angst voor de eerste echte boss :)
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Graphics in DS vind ik prima hoor. "Lelijk" of "mooi" is natuurlijk ontzettend subjectief. Zo'n sfeervolle game als DS ben ik lang niet tegengekomen. Mits je van de gothische en duistere stijl houdt natuurlijk. Wacht maar totdat je in de duisternis van de diverse "dungeons" gaat afdalen. Dat er niet continue muziek afspeelt vind ik ook een voordeel; hierdoor wordt het spel nog sfeervoller. Framerate is idd wel wisselvallig. Heb zelf de PS3 versie gespeeld en daar was het zelfs nog wat extremer.

    Mbt de tegenstanders: als ze te lastig zijn is het waarschijnlijk nog niet je tijd om ze te doden. DS geeft niet altijd veel hints: je merkt vanzelf wel wanneer je weinig damage doet. Maar die loot run over het kerkhof geeft wel aan dat je de goede instelling hebt, want waarom zou je jezelf laten tegenhouden als je er ook aan voorbij kunt rennen. Het is overleven of gedood worden en overleven hoeft niet altijd op een nobele manier. Zo ben ik in de Undead Burgh ook een keer ergens van een brug afgesprongen, om zo een ring voor een grote ridder weg te grijpen. En daarna snel rennen (hoop dat je de ontsnappingsroute hebt gecleared). Sowieso is het met de Pyro relatief gemakkelijk spelen zolang je goed gebruik blijft maken van je magic, maar gebruik vooral ook die firebomb potions. Het is een random drop bij de bomb throwers en niet gebruiken en in je inventory laten zitten is doodzonde bij deze game.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Ben beland in New Londo Ruins. Gaat allemaal op zich prima, maar is daar ook een bonfire? Heb er geen gevonden en flikkerde ergens vlak voor de eindbaas vanaf.. Wel fucking chill dat die gasten Titanite Chunks laten vallen (zeker als je High humanity + ring hebt :) ) Ben trouwens wel benieuwd naar de builds van jullie.

    Ik speel een warrior met soullevel 75. Focus primair op Vitality, Endurance en strength. Speel niet als tank trouwens.
    Primaire wapen is een Lightning Winged Spear +5 en daarnaast een Divine Iaito +5 en Black Knight Sword +4.
    Als armor heb ik de Elite Knight Armor set op + 9 en een Gargoyle helm +5.
    Schild is afwisselend Tower Shield +10 of Crest Shield +4. Kan nu van mijn Tower Shield +10 die Astoria shield maken die genoemd wordt als best uit de game, maar mijn dexterity is veels te laag helaas. 22 om benodigd 34 :mad:
     
  14. Tha Pielius

    Tha Pielius Tha Nudies!

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    5
    Nope in New Londo zit geen bonfire. Die chunks drop zijn idd echt super chill voor upgrades en der is zelfs een kleine kans dat ze titanite slabs droppen. Khep ze de vorige keer een paar uur gefarmed maar ze wilden de slabs helaas niet droppen.. Dus die drop rate zal wel echt heel laag liggen.

    Khep een aantal verschillende builds maar de char waar ik nu m'n meeste tijd in steek is een pure pvp dex build:
    Level 123
    Vit: 40
    Att: 12
    End: 40
    Str: 16
    Dex: 40
    Res: 11
    Int: 32
    Fai: 14

    Equipment:
    Utchigatana +15 als main weapon en een Chaos Shotel +5 als back-up
    Grass crest shield +10 en tin crystallization catalyst
    Ring of favor and protection en Dark wood grain ring

    Armor:
    Thieves hood +9
    Armor of thorns +5
    Havels gauntlets
    Havels leggings

    Verder gebruik ik crystal magic weapon als buff voor m'n Utchigatana.
    Naar mijn idee is het een prima pvp build, ik win wel aardig wat gevechten en vind het echt een toffe class om mee te spelen!
     
  15. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Als je new londo paar keer gedaan hebt, zie je soms ook in een keer snellere routes!!!!
     
  16. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Crystal Cave is kut 8)
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Grrrrrrr, ik was er al bang voor... Net door de white light gegaan naar de Taurus demon. Ik kom daar met gemak zonder enig health te verliezen, geen punt. Ga ik dood, moet je dat stuk weer al die skellies doen. Na 4 keer had ik er genoeg van. Geen punt om die boss meermalen te doen, maar dat stuk er naar toe ook steeds, bleeeergh!

    Over die Taurusdemon, ik val op em en raak em, 1/3 health weg. Land op de grond en weet nog een klap uit te delen, maar dan is het einde oefening, no room for manoeuvre.
    Twee keer doodgegaan omdat ik naast dat trappetje vastzat, andere twee keer kon ik gewoon niet langs em rollen. Laat staan dat ik nog weer bij de ladder kom ...

    Genoeg voor vandaag, ik speel voor de ontspanning ...
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ach gossie, niet opgeven! Da's de eerste mini boss Gakkie. :):

    Na die eerste klap ren je aan hem voorbij, daarna draai je om en bestook je de demon met vuurballen en firebombs. Blijf achteruit lopen. Stukje van de taart.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Gogo Killamonkey! Je bent al hard op weg DS uit te spelen, dus hang on. Crystal Caves zijn inderdaad klote, vooral als je op zo'n crystal moet balanceren en dan ook nog een golem moet bevechten. Maar het einde lonkt, dus nog even doorzetten!
     
  20. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213


    1 tip, bekijk gewoon een walkthrough op youtube als je niet verder komt, of roep hulp van online spelers.

    Ik speel ook voor de ontspanning en het heeft me meerdere pogingen gekost maar dark souls en demon souls zijn fokking briljante games.

    (voordat ik bepaalde dingen doorhad was ik soms al 50 uur onderweg, met name hoe het online gedeelte vd game nou in mekaar zit!!)
     

Deel Deze Pagina