[XOne] Forza Motorsport 4 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San

San Active Member

Leuk Bevonden:
    20
    En dat draait dan om geld, allemaal vrij commercieel en dit is dé manier voor ze om er het meeste geld uit te slaan. Dat is wat ik duidelijk probeer te maken, niet meer een compleet spel willen maken omdat ze er op een andere manier veel meer geld uit kunnen halen.

Lijkt een trend te worden en dat kan je niet ontkennen.

Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ea liet het niet toe dat Porsche er in kwam. Kijk naar Gran Turismo 5 en Test Drive Unlimited 2. Deze bevatten ook geen Porsche dankzij EA.

3. San

San Active Member

Leuk Bevonden:
    20
    En wat zou dan de reden zijn dat het er nu wel opeens in zit?

4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Dat EA die exclusieve licentie niet meer heeft misschien? Damn is het nu zo moeilijk te begrijpen dat het bij de release gewoon niet kon? :+

5. San

San Active Member

Leuk Bevonden:
    20
    Haha, ik hou van een discussie, blijkbaar happen jullie goed.

Maar mijn onvrede ontstond door de prijs/kwaliteit van het pakket straks. Kosten van 1/3 van een volwaardig spel met eigenlijk maar 30 auto's, waarvan waarschijnlijk een hoop dubbel door de race uitvoeringen. Is toch niet in verhouding, of vinden jullie nou van wel?

6. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    @ San

Wacht nou maar gewoon af tot 22 mei, dan is het bekend welke Porsches er komen. Misschien meerdere versie's van dezelfde Porsche, misschien ook niet. We weten het nog niet zeker... 8)

En de nieuwe Porsche is de 2004 Porsche 911 GT3 (996):

Weer een hele vette Porsche, ook al zat deze ook in Forza 3!

7. AnonymousVLD

AnonymousVLD Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Gast EA heeft nog altijd de volledige Porsche licentie en Turn 10 heeft een flinke duit aan EA betaald voor een sub licentie.
    Denk je niet dat ze dat door bereken in de prijs van DLC..?

Dan Greenawalt: Well, many many years ago Porsche and EA Games signed a long-term deal regarding how Porsche was going to be licensed. That deal has been resigned many times over the years. Because of the nature of that deal, EA has the exclusive rights and the discretion to sub-license Porsche as they see fit.
    Porsche has been in the last three Forza Motorsports through a sub-licensing deal with EA. For Forza Motorsport 4 we were not able to find terms that were agreeable to all parties, but we stayed at the table. It took some time to value the brand in such a way that everyone agreed.

http://www.autoblog.com/2012/03/05/...rsport-4-porsche-dlc-with-autoblog/#continued

Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  8. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    helemaal mee eens.

Sowieso vind ik de DLC van Forza al geldklopperij. Snap ook niet dat Turn 10 er al jaren mee wegkomt om alleen nieuwe auto's uit te brengen en nauwelijks nieuwe tracks.

9. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik vind het ook duur en ik heb tot nu toe nog geen een DLC pack gekocht. Maar ik ben zelf game artist student en ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen. Je ziet mensen klagen, maar de klagende groep is maar een fractie van de groep die gewoon blind hun flappen neer leggen voor DLC. Bedrijven willen geld verdienen en natuurlijk vragen ze dan geld voor een pack die ze ook als gratis kunnen releasen.

10. San

San Active Member

Leuk Bevonden:
    20
    Gelukkig vinden we het met z'n allen wel gewoon duur, dat doet mij deugd haha. Ik hoop alleen niet dat dit de nieuwe trend gaat worden bij games!

11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Dat is het helaas al.

12. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    -Porsche 996 911 GT3
    -Porsche 959
    -Porsche 911 GT3 Cup
    -Porsche 911 GT2 '95

13. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    vind het helemaal niet duur! gewoon BAM schuiven met oe geld!
    Gewoon betaluh!:F:

als deze pack 40 euro was geweest had ik hem ook gehaald, waarom?
    omdat ik heel veel speel plezier beleef aan Forza, ik heb na Forza 4 geen andere game meer aangeschaft (oh ja MW3, maar die heb ik nauwelijks gespeelt). Forza is cool en ik wil best betalen om ze een beter game te laten maken!

i love haters!

14. Victor.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook niet te duur. Forza 4 is voor mij de eerste racegame die ik echt lang kan blijven spelen zonder dat het gaat vervelen, al is het maar een aantal races per dag met vrienden online of gewoon in singleplayer. Dan heb ik het er gerust voor over om 1600 MSP te betalen voor 30 Porsches, ook al zijn er modellen bij die ook in Forza 3 zaten. Mij maakt het niet uit. :)

Sowieso heb ik Forza 3 bijna niet gespeeld dus voor mij is het nu de eerste Forza waarin je met Porsches kan rijden. Vroeger was ik helemaal geen fan van Porsche maar dat is in de loop der jaren dus veranderd! :9

15. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Los van de vraag of het te duur is (ik vind het dus te duur) vind ik het gewoon afzetteritus. Kijk maar eens in je event-list. Daar zijn al diverse vakjes gereserveerd voor extra events. Ik gok zomaar dat precies al DIE lege vakjes de Porsche-events zijn. Dan voel ik me toch behoorlijk afgezet als men vooraf zegt dat het met rechten te maken heeft.

Kortom, ik laat deze dlc voorlopig link liggen. Hoop vurig dat ik ongelijk heb met bovenstaande en er dus nog meer events/tracks bijkoemn! Spa Francorchamps Please!!

16. Victor.

Leuk Bevonden:
    0
    Daar geef ik je wel gelijk in ja. Ze hadden die lege vakjes er gewoon niet bij moeten zetten...

17. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    lege vakjes............:x:lol:

18. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Ze geven toch ook aan dat het de opzet was om het gelijk in het spel te zetten, enkel dat ze op het moment van de release nog niet een contract hadden. Dit omdat het niet onder de voorwaarden kon zoals ze die graag wilde zien.
    Dat ze desondanks zijn blijven onderhandelen en dat ze nu een akkoord bereikt hebben.
    Dus ze waren er al lang vanuit gegaan dat de onderhandelingen positief zouden uitpakken. Vandaar dat ook al het één en ander in het spel zit, maar enkel geblokkeerd. Wellicht alleen maar beter, want anders hadden ze weer aan de slag gemoeten en was het misschien nog duurder geweest. Nu het aparte content is geworden is het ook weer haalbaar om akkoord te gaan met andere voorwaarden omdat men er nu voor betaald.
    Verder is het ook allemaal aanname op aanname, aangezien niemand hier daadwerkelijk bij het hele proces betrokken was.

Overigens snap ik al die commotie (van de meeste dus) niet echt. Gewoon betalen als je het er voor over hebt of niet.

Oh enne meer tracks zou idd wel fijn zijn!! :) Spa zou ik ook wel graag willen zien, maar dat zal wel niet.

Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  19. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    2012 porsche cayenne

20. Victor.

Leuk Bevonden:
    0
    Nu met plaatje:

2012 Porsche Cayenne Turbo.