[XOne] Metal Gear Solid HD Collection

Discussie in 'Games' gestart door Grave, 3 jun 2011.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Deel 3 komt inderdaad wat later in de game pas goed op dreef, het begin is inderdaad een beetje minder, maar komt allemaal goed.
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben eindelijk aan MGS PW begonnen(alweer).
    Was er direct na het uitspelen van MGS3 aan begonnen alleen de game sprak me gewoon niet aan. De manier van spelen beviel me gewoon op één of andere manier niet en ook de cutscenes in vorm van strips ergerde me ik best aan omdat ik juist de cutscenes altijd zo indrukwekkend vond v/d MGS reeks.

    Maargoed, nu zit ik eindelijk echt in het spel alleen ik heb nog weinig links naar de rest van het verhaal meegekregen. Zit nu bij de tiende missie ofzo.
    Verhaal in MGSPW zelf is best interessant verder!
     
  3. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Metal gear solid 3 bijna uitgespeeld. Ik vind deze een stuk leuker dan MGS 2. Verhaal is beter te volgen (ook wel logisch als 'eerste' deel in de serie). Besturing is een stuk beter evenals de mogelijkheden die er zijn (zoals camouflage aanpassen en jezelf voeden) en de boss-fights.
    Ik weet niet of deze easteregg bekend is, maar ik kwam in de game ook ineens 'Power unlimited' tegen.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    [yt]DN9w-hNBCNo[/yt]

    Jezus, wat klinkt Hayter in het echt totaal het tegenovergestelde van Snake. 8)
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    [yt]alVrcybgezs[/yt]
    _O_
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Past goed bij het gay-einde van deel 1. :+
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Hehe, idd. :+
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Heb recent iemand de hele serie zien streamen en veel van de games ook weer kunnen zien. MGS3 is imo samen met MGS1 de beste in de serie (of misschien zelfs wel beter dan deel 1). Deel 2 is echter heel matig. De hele game zie je alleen maar dezelfde gangen en buitengebieden, is er weinig tof baas-materiaal en is Raiden nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.

    IMO is de ranking van de serie zo: MG3 >= MGS1 > MGS4 > MGS2.
     
  9. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    En waar zou je Peace Walker plaatsen dan?
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Kan niet wachten om aan MGS3 te beginnen :cool:

    Heb de Limited Edition van de HD Collectie besteld voor 40 euro vorige week, krijg hem hopelijk deze week nog binnen :cool: Nooit een ps2 gehad, dus nooit MGS3 kunnen spelen, ben echt benieuwd.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Nooit gespeeld, maar ook is het niet echt een main deel, of course. Anders zouden we de GBA Metal Gear Solid ook moeten plaatsen. :p Natuurlijk heeft Peace Walker voor zover ik weet wel een aardige tie-in met de MGS storyline, maar zou je makkelijk zonder kunnen.

    Oh en Grave: Die intro theme van Snake Eater alleen al is geniaal. _O_
     
  12. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee true, maar misschien qua game op zichzelf.. ^^ Heb namelijk zelf ook de MGS Collection al een tijdje hier liggen. Nog niet echt aangeraakt, maar heb geen idee met welke ik moet beginnen. Heb Peace Walker heel ff gehad voor de PSP, maar vond die controls niet fijn met de PSP. En de andere twee delen nog niet echt gespeeld. Maar MGS2 bevalt mij op een of andere manier niet echt goed. Ik had alleen wel gelezen dat voor de chronologische wijze, het beste is om te beginnen met Peace Walker dan MGS2 en dan MGS3?
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ligt eraan hoe je het wilt spelen. De tofste volgorde in mijn ogen is MGS1 -> MGS2 -> MGS3 en dan MGS4. Dus in volgorde van uitgave. Zo ken je al wat characters en verhalen uit MGS1 en 2 en is 3 juist een leuke geschiedenis. :)

    De chronologische volgorde is sowieso MGS3 -> Peace Walker -> MGS1 -> MGS2 en MGS4. Als je dus de kans niet hebt om 1 en 4 te spelen (op het moment) zou ik gewoon beginnen met MGS3.
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan ik me wel in vinden ja. MGS3 de beste in de reeks heel vlak op de voet gevolgd door deel 1 en daar weer heel kort deel 4. MGS 2 en PW waren absoluut toffe games alleen net niet van dezelfde epische proporties als de voorgenoemde.
    MGS1 was echt een geweldige ervaring, toen als 11 jarig broekie op m'n ps1.
    MGS2 heb ik me ook wel heel erg aan vermaakt maar ging eigenlijk niet heel veel verder als deel één wat gameplay betreft alleen liet het een mindere indruk achter als deel één dat deed. Wel wat het aimen een welkome toevoeging.
    Verhaal technisch gezien vond ik het plant gedeelte niet heel boeiend maar de Tanker juist wel. Wel geeft het spel overal natuurlijk weer veel meer inzicht over het MGS universum met verhalen over Big Boss, The Patriots, the LaLiLuLeLo etc.
    MGS3 was echt geweldig. De sfeer, de gameplay toevoegingen met de camo, voedsel en injury gameplay deden het absoluut voor mij!
    Daarnaast was het verhaal geweldig en wat zo tof daaraan was, is dat heel veel losse puzzelstukjes van deel één en twee aan elkaar geplakt werden. Meesterlijk gedaan!
    MGS4 vond ik wat gameplay betreft denk ik toch wel het beste met alle mogelijkheden die je had. Bij een van die eerste filmpjes, dat Snake op z'n buik ligt te mikken, zich vervolgens omdraait, op z'n rug ligt en door z'n benen naar mikt... Geweldig!_O_
    Dit filmpje dus:
    [yt]yKt799IcqOY[/yt]

    MGS PW: Heb ik nu een week geleden het verhaal van uitgespeeld en ondanks dat het absoluut geen verkeerde MGS game was en ook wel het MGS gevoel gaf miste ik toch wel heel erg de cutscenes.
    Maar ook hier wederom gaf het weer mooie insights over het verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik ga eind deze maand (of zelfs al eerder) sowieso weer beginnen met MGS1 -> MGS2 -> MGS3 -> MGS4 als ik tenminste de Collection voor een mooi prijsje kan vinden. Heb MGS1 al op de PS3, dus daar zou ik al aan kunnen beginnen.

    Ik heb zelf deel 2 nooit uitgespeeld. De hele omgeving van The Plant is echter zo herhalend en saai dat het op den duur een beetje matig wordt.

    Deel 4 is voor mij gewoon geweldig. Het is een heerlijke sluiter van de serie, die iedereen gespeeld moet hebben. De gameplay was inderdaad tof, maar vooral de afsluiting van het verhaal is geweldig. Veel oude bekenden en nieuwe toffe characters etc.

    Voor MGS3 hoef je alleen maar dit te posten:
    [yt]9aHQnDTd1y4[/yt]

    Daarnaast had die echt een geniaal arsenaal aan bazen. _O_ En dan vooral:
    The Ladder, wat een hel was dat! Moeilijkste baas in een MGS game. :mad:
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hier ook maar aan beginnen. Heb de wikipedia van deel 1 gelezen + een filmpje van 45 minuten gekeken, moet hopelijk genoeg zijn om het redelijk te kunnen volgen.

    @Modder: Hij is trouwens 25 euro bij Saturn, vond ik wel een redelijke prijs. Jammer dat 4 er niet bij zit.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik heb hier alleen geen Saturn in de buurt en geen zin om naar Amsterdam te gaan. :mad:
    Ik moet deel 1 voor die marathon toch eerst uitspelen, dus misschien is hij dan ergens voor 20 te krijgen.

    En Shin, ik zou dan eerst MGS2 gaan spelen en dan MGS3. (en als het je dan bevalt moet je daarna wel deel 4 spelen :+)
     
  18. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb deel 1 en 4 nooit gespeeld, maar ben het eens wat betreft deel 2 en 3. Deel 2 erg eentonig, waarbij ik het gevoel had dat de gameplay stukken een onderbreking waren voor de cutscenes. Deel 3 was echt tof. Geweldige eindbazen en de cutscenes waren een genot om naar te kijken.

    Ik was begonnen met deel 2, vervolgens 3 en ik ben nu bezig met Peace walker. Die speelt wat anders dan 2 en 3, vind ik ook wat meer actiegericht. Het vertellen van het verhaal in stripvorm is ook wat anders.
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG][​IMG]


    Crosspost.

    Voor 40 euro in de aanbieding vorige week de Limited Edition gekocht :thumbs: Eindelijk binnenkort aan MGS3 beginnen :cool:
     
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Besturing blijft toch wel gedateerd voor mij, dat tegen de muur staan is af en toe zo kut. Als je in crouch mode bent, moet je ook weer helemaal op A drukken (en oh wee als je eerst een richting in loopt, dan ben je 3 sec verder voor je uit crouchmode kan komen) waardoor het ontwijken van grenades nogal een bitch is.

    Prologue van MGS2 vond ik wel vet, het deel dat je met Raiden speelt vind ik tot nu toe minder. Die Raiden is echt een fag.
     

Deel Deze Pagina