FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik neem aan tiepvoutje? Ik was niet betrokken bij deze crash/aanrijding.
     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Ja.wa denk ge zelf? Wie is hier nou de snackbar?.........inderdaad typefoutje moest 75zijn.dus geen paniek
    8)
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Vanavond mooie oefenrondjes met Nori, Lircky en Milton. Met zn allen geoefend met manual clutch en dat ging best lekker! De rondetijden lagen dicht bij elkaar en Lircky en Nori hadden mooie duels vooraan.
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Tijdens oefenen met Coldzero, viel ons iets op.
    Op het eerste lange rechte stuk met de scherpe bocht naar rechts is het gevaarlijk om tot het rempunt in de slipstream van je voorligger te blijven.
    Gebruik je jouw normale rempunt dan ben je te laat.
    Je moet veel eerder remmen om niet op je voorligger te botsen. (of tijdig uit de slipstream gaan)
    Ook al loop je niet op hem in en rij je met gelijke snelheid. je kan niet hetzelfde rempunt gebruiken als jouw voorligger.
    Ik zat tot twee keer toe in de diffuser van Coldzero.
    Veilig is ergens tussen 300 en 250 meter, aangegeven met de bordjes links in de berm.
    Mogelijk dat de slipstream je rempunt erg sterk beinvloed bij deze DTM auto's.
    Ik weet niet of anderen dit kunnen bevestigen.

    En volgas de pit inrijden is geen probleem bij deze track.

    Ook een paar keer tevergeefs proberen in te halen in de 1e bocht na de start/finish maar dat eindigde bijna altijd in de muur of spinnend in het gras met veel schade.
    In die bocht ligt de snelheid zo hoog dat een kleine onbalans door een tikje catastrofaal is.
    Als je die bocht eenmaal instuurd dan is bijsturen of bijremmen erg moeilijk.


    Ik hoop dat B Tender alle pech achter de rug heeft en erbij kan zijn.
    Ik heb je hard nodig voor bijeen sprokkelen van de puntjes voor het teamklassement.

    Heb zin in deze race op Sebring en ik kijk ook heel erg uit naar de race op Camino Xtreme, dat wordt een knaller.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  5. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Heb er zin in vanavond. Heb alleen nog steeds problemen met mijn internet. Sinds de UPC storing van afgelopen maandag is mijn internet nog steeds niet top. Wanneer ik de Xbox aanzet geeft hij aan dat ik online ben, maar zodra ik er een spel in doe gooit ie me offline. Hopelijk is het vanavond opgelost.
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ben een beetje ziek. Mijn hele stem is weg. Ik rij wel mee vannavond maar team orders kan ik niet maken dus :+
     
  7. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    @ Loyall het klopt wat je zegt, want dat is precies datgene wat ik aangeef in de post van gisteren. HOU RUIMTE M.B.T. het REMMEN richting je voorganger in bocht 7, 10 en 13 anders klap je erop

    Ik zal de brieving straks nogmaals posten.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  8. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Net even geoefend. Twee keer 5 rondjes.

    Audi A4 - 2:06,865 clean
    Audi TT - 2:07,793 clean
     
  9. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    ^^

    ....shit...., kwam gisteren niet verder dan 2.09,4xx clean, en dan is mijn racepace wel nog een 5-8 tiende langzamer......

    Ik hoorde net dat zowel Audi als Opel verplicht 250 kg aan extra gewicht moesten meenemen + negatieve ladingen om niet aangetrokken te worden naar onze Mercedes!

    Heb er zin in.....
     
  10. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wow, een volle seconde verschil!!
    Ben ik opgelucht dat je in de TT rijdt:+.
    Alhoewel ik zie dat je de Hotlap-puzzel op Sebring hebt opgelost en ook supersnel bent in de TT word ik toch ongerust.

    Ik denk dat team Koni toch een extra free practice inlast.
    Ik hoop dat B Tender de troefkaart gaat worden voor team Koni.

    Ik hoop daarom dat ik een goede qualifying rij, heb nachtdienst gehad en ben een beetje brak. 8)

    Het viel mij op dat de A4 zich inderdaad erg lekker voelt op Sebring.

    Ik vermoed dat de langere wielbasis hier een positieve rol speelt in de snelle lange bochten met hobbels.

    Ik denk daarom dat de Mercedes het daarom ook goed gaat doen op deze track.
    De Opel zou best eens de verrassing kunnen zijn op dit circuit.
    Nori heb je de Opel ook getest? Wat kunnen wij van de Opels verwachten.?
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  11. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer je in een slipstream zit zal je 'altijd' een langere remweg hebben. Denk maar na: in een slipstream heb je minder last van drag (weerstand) doordat je in een soort luchtzak rijd, dus kan je beter versnellen. Dit is een nadeel bij remmen omdat je daar deze wind over/door je spoilers juist nodig hebt.

    Dat merk je extra goed bij deze auto's omdat ze zo'n riant spoilerpakket hebben.
     
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik wist het al maar werd toch nog verrast ondanks dat ik dacht dat ik er genoeg rekening mee had gehouden. Tot 2x toe zelfs en van de 1e keer ik al wist dat ik nog eerder moest remmen. Blij dat het met oefenen was en niet voor het echie.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  13. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het kan je echt heel vervelend verrassen! 8)
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb nu al racekriebels. Team Koni heeft al extra complete spoiler kits moeten bijbestellen.

    Ter viering van het goeie resultaat op Indy, heeft de sponsor toch het hele team getracteerd op een sponsor avondje in het nachtleven van Florida in Miami.
    Weer veel drank en ongein.
    Volgende dag met een flinke kater opgestaan met geheugenverlies van de afgelopen stapavond in Miami.
    Achteraf begrepen dat er nog een meet & Greet was met de dudes van Miami ink.
    Dat verklaarde achteraf de in sierletters aangebrachte tattoo met de tekst: "Vorsprung durch technik" inclusief meerkleurig Audi logo, op de kroonjuwelen van B Tender en Loyall.
    Complete tekst alleen leesbaar onder ideale omstandigheden.:+
    Hoop dat de verse tattoo niet gaat schuren en irriteren tijdens de race.
    Vandaar de racekriebels.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Meeeh. Zit nog in de engelse klas. Saai. Ik wil naar huis om te oefenen... :'-(
     
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    !!!!DRIVERS BRIEVING !!!

    Herhaling van de post van gisteren aan alle knuppels die alleen de laatste pagina's van het forum lezen voorafgaand aan de race :cool::

    Wat Lloyal en ik dus aangeven let SVP goed op je REMPUNTEN in relatie tot de remmende voorganger. Dit verrast op Sebring meer dan op andere circuits! Dit geldt met name bocht 7 (110 gr. bocht naar rechts na recht stuk), maar ook bochten 10 en 13. In beginsel zal er nooit een herstart plaatsvinden. Een gewaarschuwd coureur telt in deze voor extra remweg...., nou ja i.i.g. heb ik gewaarschuwd en hopelijk ben ik niet diegene die me verrem of dat ik iemand in mijn kofferbak heb. VROOAARRRRRRR
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  17. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Kan niet vaak genoeg herhaald worden! Een tikje kan betekenen dat de race van je voorganger over is. Vaak gaat die van jezelf daarna ook niet meer vlekkeloos ;)
     
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    @ Nori: Wat gaat de Opel op Sebring doen. Is ie sneller dan de A4? Ik schat in tussen TT en A4.

    Zie trouwens op de OP dat de pitWindow tussen lap 3 en 15 ligt, terwijl de hoofdrace voor 12 ronden staat.
    Is de pitwindow onjuist of het aantal ronden van de hoofdrace?

    Ik vermoed het eerste.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  19. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Bami heeft nu een Opel op het asfalt voor een trainingssessie, maar helaas word tijdens de eerste meters al een vervelend euvel ontdekt.

    Dus de auto weer de box in, bakkie koffie zetten en een oplossing verzinnen.


    :+
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    @Bami: Dat krakend geluid is gewoon die zak kroepoek waar je op zit. Heb ik ook vaak omdat die lange kroepoek vaak uitsteekt uit de zak van de afhaalasiaat.:+
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012

Deel Deze Pagina