Advertentieproef, acht dagen

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Mirik, 4 mei 2012.

1. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Die advertenties zijn volgens mij wel effectief, maar echt last heb ik er niet van :)

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zat bugje in de code van de advertenties, die hebben we verholpen (naja ik niet, ik kan niets, maar jorrit, die heeft een update gestuurd naar advertentie-hoster).

Dus dat moet vandaag of morgen verholpen zijn! :)

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Het einde van XBW nadert.
    Dus dat is wat de Maya's voorspelden.

4. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Tussen de berichten is toch nog nergens voor nodig? Je brengt het of dat dàt het enige redmiddel van de website is.

Je zou de ads in plaats van midden in topics, alleen op de "indexpagina" van forum neerzetten. in dat witte stukje tussen XBW Menu en Forum, of tussen xboxgames en X-bazar bijvoorbeeld.

Ze kunnen ook nog aan de onderkant en eventueel zijkant, samen de pop-up(die trouwens niet zo irritant is als ik dacht dat ie zou zijn.:))

5. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Waar zeg ik dat dat de enige redding is? Als je eens zou kijken naar al mijn andere posts in deze topic, dan komt er meer uit dan alleen bovenstaande. :+

Datgene wat jij voorstelt, heb ik ook al aangegeven, maar wil je toch meer inkomsten gaan genereren, moet je het vaker laten opvallen. Niet overal, maar wel degelijk op bepaalde plekken. In een thread zijn de meest opvallende posts, altijd rond de 2e en 3e post ivm plaatsing van je ogen en scherm.

Als je hierop aanhaakt, is dat juist een goeie plek voor een ad ;)

Laatst bewerkt: 10 mei 2012
  6. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Alleen op de index pagina geeft ons geen views en als je met views betaald wordt, dan is dat vrij nutteloos.

Helaas maar waar moeten we ook ads op het forum laten zien, volgens mij heeft nu niemand er last van, staan niet tussen posts door, dacht ik.

Anyways, zou je anders ergens anders heen gaan? Stel dat het nodig was om ads op die manier te laten zien, dan is het toch ook niet moeilijk te begrijpen dat wij daar weinig keus in hebben; het is dan OF die ads, OF geen forum.

Nu niet, dus nu is het ook niet op die manier het geval. ;)

7. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Wat moet deze website kosten op jaarbasis dan? Is dat te doen met een jaarlijkse donering van members?

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je kan altijd kijken of je het forum smaller kan maken zoals op de Frontpage.
    Kan je mooi aan de zijkanten ads neerzetten. :)

9. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, zou kunnen een dunner forum, dat gebeurt denk ik in een eventueel nieuw ontwerp wel voor meer continuiteit tussen main en forum, maar denk dat er veel verzet tegen is van mensen die het allemaal zo gewend zijn hier... Dus moet even over nadenken nog!

@MetalMark: Over kosten van XBW, zou best in principe met ledendonaties gedaan kunnen worden afhankelijk van waar je om geeft? Als je de site als geheel neemt, dan is er een manager nodig, wat ik dan ben, dus als we dan stellen dat ik in totaal zo'n 20.000 euro om moet zetten om van te leven en alle rekeningen van te betalen (laten we voor gemak dat cijfer nemen als dat wat ik >zou moeten< verdienen als ik een normaal persoon was met een leven. Ik leef van veel minder in praktische zin omdat ik abnormaal zuinig en anti-sociale mutant ben), dan zijn we met duizend leden die 2 euro per maand betalen, klaar! ;) Maar ik ga nooit en te never 1000 leden vinden die dat willen doen natuurlijk... Plus dat ik het absurd vind dat bezoekers die bloot gesteld worden aan marketing (screens, trailer) op moeten draaien voor hun blootstelling aan die marketing! Dat moeten die bedrijven doen die die marketing onder de mensen willen krijgen. Simpel als dat.

Ik snap dat het in onze huidige cultuur HIP is om een mega duur t-shirt te kopen met een gigantisch merk er op van een kledingbedrijf van een of andere miljardair, maar ik vind het feit dat mensen BETALEN om een lopende reclame te zijn, abject en immoreel. Marketing aan mensen is een service die wij voor hun verichten in het verspreiden van hun media/ads/video's aan jullie, daar moet het bedrijf voor betalen, niet de mensen zelf. Erg knap van bedrijven hoe ze die logica hebben kunnen omdraaien door gebruik te maken van groepsdruk en "er-bij-willen-horen" psychologie, maar ik werk daar het liefste niet aan mee zolang ik deze site run, anyways. Dat is mijn hoofdprobleem met donaties...

Verder even doorgaand op het argument;

Als je zegt, laat die hele mainpage en het feit dat het over Xbox gaat, nieuws, reviews, etc. etc. sterven, dan is een forum an sich gratis te hosten op iemand's Ziggo homepage ofzo en dan kost de software bijna niets...

Maarja, wat let je dan om een nieuw forum te starten, met gratis software, op zo'n gratis webspace...?

Point is dat ons werk als Xbox website, het nieuws, de reviews, de prijsvragen, etc de community aangetrokken heeft to begin with. Ik snap dat het dan na TIG jaar als je niet meer gamed maar wel hier blijft, makkelijk te vergeten is waarom je hier ooit kwam en wellicht is het ooit tijd om de hele zaak op te doeken en alleen een forum open te houden op zo'n gratis webspace, maar wat mij aan gaat is die tijd niet vandaag... :)

Kortom, in dat geval zijn donaties lang niet genoeg in een realistische zin (puur een karig overlevings-omzet) en al helemaal niet in een "normale zin" als ik site-manager een compleet minimumloon omzet moest verdienen om de site en mijzelf als normale persoon die bij wijze van normale dingen doet en een pensioen opbouwt, spaargeld heeft, etc. van de betalen ofzo.

Laatst bewerkt: 10 mei 2012
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat het wel meevalt. Als ik zo even rondkijk naar wat ik bezoek is XBW de enige nog met het gerekte forum. Sommige zullen misschien wel zeuren maar dat is meestal om het zeuren, want waarschijnlijk elk ander forum die ze bezoeken heeft ook een smaller forum en daar zijn ze ook aan gewend. :)

11. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is goed om te horen Hybrid, ik was inderdaad niet op de hoogte van de staat in andere fora!

Als het normaal is vandaag de dag, dan voel ik mij minder bezwaard dat te doen als we straks aan een revisie toekomen. Ook nog maar de vraag, maar we doen ons best! :)

12. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal? Hele forum kan een goeie upgrade gebruiken.

Begrijp me niet verkeerd, het forum draait lekker zoals het nu is maar vBulletin is al aardig wat versies verder dan 3.8.7. Een 'custom' skin zou ook absoluut geen kwaad kunnen en je zou het zelfs in ongeveer dezelfde stijl kunnen houden.

Ook wat Hybrid zegt, veel fora zijn al smaller maar dat is ook omdat veel fora geïntegreerd zitten in de site in plaats van zoals bij XBW een apart stuk is.

Hoe is het eigenlijk gelopen met tinypay.me? Ik heb daar toen wel een paar dingen verkocht maar echt denderend liep het niet met mijn games. Misschien zou je daar toch nog eens naar kunnen kijken om die integratie een stuk beter te maken.

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Die nieuwe versie hebben we ook, maar staat nog niet online...

Ja, die integratie met forum zou ik ook graag willen! Maar wederom, dan moet iemand daarmee aan de slag en momenteel hebben we die mensen/capaciteit niet...

Tinypay.me is tof concept, maar voor games ruilen en verkopen in een community is het de vraag of het werkt, het is eigenlijk meer een shop dan een ruil/verkoop forum. Wellicht kijk daar later nog naar, maar het simpele feit dat het niet astronomisch gegroeid is zegt eigenlijk genoeg over het nut van dit anderzijds goede idee in de context van een community website...

14. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met de reclame eigenlijk geen probleem,zolang het forum maar kan blijven bestaan.

15. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Maakte die Film 1 reclame nou geluid?

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik zag er ook één, maar klikte net ergens waardoor hij weer verdween. Heb 't dus net niet gehoord (als er wat is).

Aan het testen Mirik? :+

EDIT: Mirik zegt net tegen met dit een voortzetting is van die vorige reclame. Het is dus dezelfde 'exploitant' (soort van) die voor verschillende items reclame maakt.

17. Metal Mark

Leuk Bevonden:
    454

Je kan de advertentie niet meer wegklikken :eek:. Gelukkig hebben we de CMD+R nog :+

18. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Hier wel... tja, met een Mac kan je niet Back! :p

19. Metal Mark

Leuk Bevonden:
    454
    Haha _O_

I see what you did there :cool:

20. AntraXxX