1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, je hebt gelijk. Zie bij Beeldschermadapters zowel de Intel als de nVidia staan.
     
  2. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Toen Starcraft 2 uitkwam had ik hem op de relsease gehaald ben daarna door gereden naar een PC hardware zaak om een nieuwe videokaart aan te schaffen.
    Dus toen ik thuiskwam alles geinstaleerd dus SC2 in hoogste revolutie knalle.
    Paar maanden daarna kocht ik Shogun 2, die game was even wat zwaarder dus bijna op hoogste revolutie knalle.
    Nu is er wat tijd overheen gegaan en dacht gister om het op te pakken (heb al die tijd geen 1 keer een PC game aangeraakt), dus ik start Shogun 2 op, enorm traag met opstarten heb gewoon een kwartier zitten wachten en toen ie er eindelijk was had ik in me game een hele erge lag. Dus ik naar www.canyourunit.com gegaan geeft ie ineens aan dat me RAM geheugen 2.0 moet zijn en dat mijne 1.5 is.. Hoe kan dat ikspeelde hem eerst gewoon vloeiend met grote battles miss heel af en toe een lag.
    Daarna probeerde ik SC2 weer langzaam met opstarten en toen ik het ging spelen erg langzaam. Dus had ik de graphics wat lager gezet toen deed ie het wle goed. Maar als ik naar de volgende missie ging liep ie steeds vast.. Dus ook op www.canyourunit.com opgezocht komt ie net over het minimum heen?????? WTF is er aan de hand kan iemand het uitleggen alsof me PC zichzelf opvreet ofzo.. Please help
     
  3. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Canyourunit is slechts een indicatie. Vind de informatie die ze hebben vaak onbetrouwbaar.

    Je kan het programma Aida64 (=voorheen Everest) gebruiken om je specs van je pc te bekijken. Andere optie, een wat makkelijkere is om naar Start > rechtermuisknop op Computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer te gaan en dan je specs even te posten.

    Graag zou ik willen weten wat voor type Moederbord je hebt, Hoeveel RAM geheugen en welke Processor.
     
  4. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben op me werk maar als ik thuis ben zal ik het gelijk posten.
    Bedankt voor je reactie!
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik kon geen instellingen-app van Intel vinden, dus heb toch maar in nVidia gesleuteld. Daar kon ik iets vinden om handmatig de randen e.d. te verslepen. Dat heb ik gedaan, maar nu is ook de resolutie aangepast.

    Heb je misschien een idee welke feature in het nVidia configuratiescherm ik moet zoeken?
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee dat zou ik niet weten, heb altijd een Ati kaart gebruikt en op m'n laptop valt er zo goed als niks in te stellen in het Nvidia control panel.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Om hier op terug te komen. De resolutie van mijn tv is: 1366 x 768

    De resolutie van mijn laptop is: 1920 x 1080

    Ik verstel dus eerst de resolutie van mijn laptop (beeld wordt alleen getoond op tv) naar 1366 x 768. Vervolgens kies ik in het nVidia configuratiepaneel ervoor om de verhoudingen handmatig aan te passen. Ik kan dan de hoogte en de breedte wijzigen.

    Maar als ik dat doe, dan wordt de resolutie hersteld naar 1920 x 1080 en moet ik vanaf daar de verhoudingen aanpassen.

    Het vervelende is ook nog eens dat ik alleen de hoogte boven/onder en de breedte links/rechts kan aanpassen, niet bijvoorbeeld alleen links of alleen onder. Ik zie namelijk dat ik links een witte lijn krijg, maar rechts de scrollbalk nog nét, nét niet volledig in beeld is.

    Weet iemand hoe ik én de tv-resolutie kan behouden én mijn scherm volledig in beeld krijg?
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik krijg het op mijn TV ook niet voor elkaar hoor Willem, zelfs niet als ik mijn PC met HDMI aan de TV hang 8)
     
  9. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7500 @2.93GHz 2.94 GHz
    Geinstalleerde geheugen(RAM): 4,00 GB (1,37 GB beschikbaar)
    Videokaart: Radeon R6850 1GB GDDR5
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Technisch gewoon onmogelijk? :eek:
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oke, thanks. Ik kijk nu Aliens, als die klaar is probeer ik het.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb de W7 64-bit drivers gedownload en geïnstalleerd. Laptop 2x afgesloten en laten updaten. Ik zie nu trouwens dat er nog updates zijn.

    Maar ik heb geen nieuwe app om de Intel graphics te besturen. Enig idee waar ik moet zoeken?
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Rechterklik op de desktop en dan grafische eigenschappen als het goed is, bij mij staat er ook een blauw icoontje in m'n systeemvak ;)
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oh ja, klopt!

    Ik heb m'n laptop nu net losgekoppeld, ga morgen weer verder kijken.

    Thanks voor de uitleg.
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Een vraag/probleem waarbij ik met Google nog nergens ben gekomen.

    Hardware van toepassing:
    mobo: P7P55D-E
    HDD: 2x OCZ Vertex 2 60gb
    2x Samsung Spinpoint F1 750 GB

    2x SSD -> RAID0 voor mijn OS/Programma's
    2x Samsung F1 -> RAID0 voor data.

    Nu is een van mijn SSD's overleden en heb ik na een hoop gekut de RAID0 eraf kunnen halen waardoor ik nu weer op een enkele SSD draai. Zogauw mijn defecte SSD vervangen is ga ik weer direct in RAID0 werken.
    Het probleem is echter dat mijn andere RAID0 config niet te vinden is, of niet in te stellen is. Mijn BIOS ziet ze, ze zijn ook allebei een member in dezelfde RAID0 setup, maar windows wil ze niet als een enkele schijf zien.
    In de BIOS moet ik echter mijn config op AHCI zetten, anders werkt mijn SSD niet, maar tegelijkertijd werkt mijn RAID ook niet omdat ik de config dan op RAID moet zetten :+

    Ik kom er ook niet uit of het nu wel mogelijk is om een enkele SSD te hebben, en dan een RAID0 er nog bij.

    Iemand tips/tricks over hoe dit op te lossen?


    Edit: Nevermind, het was niet mogelijk.

    Heb het wel opgelost; mijn mobo heeft 2 RAID controllers. Als ik dus de setup wil hebben zoals hierboven beschreven, moet de SSD op de andere RAID controller aangesloten zijn, die gewoon in AHCI staat.
    Dan kan de RAID controller met de andere schijven dus op RAID staan. Bingo! *Happy*.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom RAID op SSDs? :+
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Mijn laptop starte niet op. Steeds de error "unable to read disk". Gister normaal afgesloten niks aan de hand. Na herstel doet hij het gewoon. Wat kan het probleem zijn er moet ik me zorgen maken? Laptop is 2 maanden oud...
     
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zeker weten dat ie vanaf je HDD opstart en niet vanaf je DVD speler?
    Anders is er misschien iets met je HDD.
    Heb je je laptop meegenomen toen ie aanstond?
    HDD's kunnen namelijk slecht tegen beweging als ze aanstaan.
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee stond/ lag stil. DVD van D3 zat er in maar weet 99% zeker dat hij vanaf HDD start. D3 was overigens nog steeds geinstalleerd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina