[XOne] The Witcher 2

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 23 sep 2009.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Oh echt waar? Dat wist ik dan weer niet. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen waar. Want dan moeten er ook hele muren etc. bijgetoverd zijn en dat verpest toch wel weer het uitzicht.

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Geniaal hoe de game op sommige momenten ook een link legt met LotR, kwam gisteren ook een note tegen waarin 'RUN YOU FOOLS' in plaats van 'Fly, you fools' was geschreven. Of 'Right, and then i'll have to run bare-footed to the top of a volcano'. _O_

3. pi3t

pi3t Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    48
  4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Tis miss gek, maar na gisteravond weer wat uurtjes met mn maat deze game gespeeld te hebben ben ik een klein beetje verliefd op de game geworden! wat geweldig alsj e het eenmaal doorhebt hoe de game speelt!!
    (damn niet verwacht dat ik dit zou zeggen)
    dus ga em thuis nu ook spelen haha!!

ik vroeg me alleen af, mn maat heeft al zn 1e skills (hijs lvl 11 nu) in de training gezet
    nu kwamen we er gisteren samen achter dat je al veel eerder ook in andere skill sets (swords/magic) skills kon zetten en dat niet eerst je training ''vol'' moest zijn
    is dit nu slecht wat hij/wat gedaan hebben en kan je je skills resetten?
    of is het miss wel een goeie basis eerst training vol te hebben?
    hoe hebben jullie dat gedaan?

5. Seh

Seh Guest

Jah heel slegt, je kunt btr hlmaal ovrniew beginnn?
    nee is slegt mn, beter pnieuw bgnnen?
    gwn heersen tog?! :confused:

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb training ook helemaal vol gemaakt.

Daarna heb ik de rest van de punten een beetje verdeeld over de 3 skill trees. Dat schijnt niet zo handig te zijn, je kan beter eerst 1 skill tree goed uitbouwen zodat je sneller wat van de hogere hele krachtige skills kan unlocken.

Dus nadat ik een beetje van alles en nog wat heb gedaan heb ik naar het einde toe alles maar in swordmanship gegooid (voor de multikill- finishers)

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De training bevat weinig interessante skills. Ik heb er alleen de benodigde 6 punten ingestopt. Het is handig om zo snel mogelijk naar de laatste twee skills in een tree te gaan, omdat je daarmee group finishes krijgt en adrenaline generatie. Met 8 punten kun je in de swordtree al de groupfinisher hebben. Verder kan ik whirl aanbevelen snel te nemen en de skill waarmee je didge afstand wordt vergroot. Als je die vroeg neemt dan maakt dat de combat een stuk aangenamer!

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Kan je diagrammen verkopen als je ze eenmaal gebruikt hebt? M'n inventory staat zo vol.

En klopt het dat je zo weinig armors tegenkomt in het spel? Ik ben in een grot onder het tentenkamp van Henselt een gaaf armor tegengekomen, voor het eerst.

9. pi3t

pi3t Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    48
    Ja, weinig armor en de beste moet je zelf maken.

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Over de eerste bossfight:
    Hoe moet je in vredesnaam dat beest verslaan. Ik leg wel een trap en alles neer, maar ik kan ook niet dichterbij komen. Ik had ook een probleem met dat poison, want die bleef op 0/1 steken en op de een of andere manier kon ik geen alchemy doen. Ik wil die boss wel graag verslaan, zo zonde nu. Kut tentakel beesten ook.

11. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik vroeg me af, in hoeverre zijn de keuzes die je maakt hebben die invloed op het spel ?

ben nu bij eind chapter 1 en moet kiezen tussen iorivith of rioche in hoeverre maakt die beslissing uit?
    en kan je ergens zien hoe evil of hoe goed je bent?

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Goed en kwaad is er niet. Wie je kiest maakt wel uit voor hoe het verhaal zich ontvouwt. Zitten grote verschillen in. ;)

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Je hoeft dat beest zelf niet te raken, je moet alleen drie tentakels afhakken. Bij het begin ga zo veel mogelijk naar links (terwijl je tegen de achterkant aan blijft). Die tentakels hebben in het midden een rood gloeiend stuk, dat moet je raken. Om dat te doen moet je dus wat naar voren lopen totdat je ter hoogte bent van zon rood stuk. Yrden trap casten en blijven staan. Als de tentakel op zijn hoogst is (en wil gaan slaan) wegrollen. Als het goed is zit die tentakel dan vast in de yrden trap. Drie heavy hits en die tentakel is eraf. Loop zo snel mogelijk weer helemaal naar achteren, want het beest gaat ff spastisch lopen doen. Herhaal dan dit alles voor de tweede tentakel aan de linker kant. Dan ga je zoveel mogelijk naar rechts en daar moet je op dezelfde wijze een tentakel afhakken. Ook dan weer tegen de achterkant aanblijven. Vervolgens stort er aan de linkerkant een stuk brug op hem in. Ga daar naartoe en loop dat stuk omhoog. Ontwijk de aanvallen van de laatste tentakels. Als je helemaal boven bent begint er een cutscene met QTE's. Done!

Die keuze tussen Roche's of Iorveth is heel groot: Je kiest letterlijk een andere kant van het conflict en daardoor krijg je in act II en III totaal andere quests voor Roche of Iorveth!

14. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ben uiteindelijk voor rioche gegaan omdat hij me een coole missie gaf haha en omdat ik hem wat langer in het spel ''kende''
    waarvoor hebben jullie gekozen?

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    iorveth, vond die roche maar een engerd :+

16. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    is het eigenljk ook zo dat je achieves kan missen door die kueze ?

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar dat geld voor heel erg veel keuzes.

de achievements zijn zo ingedeeld dat je het spel echt minstens 2 keer moet spelen. Zijn meerdere belangrijke momenten waar voor elke keuze een aparte achievement is

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    @ Gakkie: Dat word dus 6x succesvol zo'n trap leggen. God wat loop ik me nu al te stressen. 8)

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Roche. Wilde eerst voor Iorveth gaan, maar vond dat zo'n randdebiel dat ik uiteindelijk maar voor roche ben gegaan. Uiteindelijk nog blij mee ook, want
    Iorveth moord Flotsam uit ...

Valt mee hoor. Ik heb 1 pt gedaan, Roche's path en heb uiteindelijk 850 (G) gehaald. Van die 150 die ik mis is er een voor de game op dark difficulty uitspelen (100 (G)), twee specifiek voor Iorveths path en 1 waarvoor je eventueel een tweede pt moet doen...

Je hoeft slechts 3 armen af te hakken, dus slechts 3x zo'n trap. Valt echt reuze mee, is erg goed te doen ... Ik was in het begin ook ff aan het pielen, je moet even het mechanisme door hebben ...

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ja, maar het idee dat ik dan 9 traps moet leggen en ondertussen van alles moet ontwijken flipt hem bij mij al bijna. 8)

Als ik nu even een treinkaartje voor je regel naar Sneek? :+

Deel Deze Pagina