FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Opgelucht dat je het zo sportief opneemt B Tender:):

    Ik ga weer oefenen als een dolle. Is hard nodig voor mij op Camino Xtreme.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2012
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dit is hoe in heat 3 het moment mee maakte:

    Op het moment dat Team Koni hun tactiek speelde had ik echt zoiets van huh? Naar mijn gevoel liep ik niet in op Loyall. Op het moment dat B Tender afremde kwam ik in bocht 7 (de hairpin na de boog bocht en het lange rechte stuk) heel dicht bij. Ik dacht zo'n 30 meter. (Denvan zij toen iets van Go Flavour!!) Dus ik ging echt in de aanval.

    In bocht 13 (90 graden bocht naar rechts) reed Loyall links van Tender. Mijn rem lijn die ik aan had staan heel licht geel. Gas los is dan eigenlijk niet eens nodig. Toch liep ik wat in in de bocht zelf, waardoor het leek dat jullie remden. Of jullie gingen minder snel door de tactiek of zo. In mijn ogen leek het alsof ik geblocked werd. Niet opzettelijk natuurlijk, maar het was gewoon een rare tactiek waardoor jullie minder snel de bocht door leken te gaan.

    Toen, in bocht 15, kwam ik aan rijden met een snelheid waarmee ik de bocht wel door kon. Volgens mij reden jullie daar ook naast elkaar, of heel dicht bij elkaar. Ik focuste echt op een gaatje maar kwam sneller dichter bij dan verwacht en tikte je heel zacht. Vervolgens vloog je aardig rond.

    Zoals Denvan aan gaf haalde ik mijn voet van het gas. Maar een combinatie van het feit dat ik het gevoel had dat ik al afgeremd werd door de tactiek een paar bochten ervoor, het feit dat ik aardig wat schade had zelf en het feit dat heat 2 al teleurstellend genoeg was, zorgde ervoor dat ik toch door reed.

    Misschien achter af niet de juiste keuze, maar op dat moment zit je er toch anders in en baal je zelf ook.

    Ik hoop dat je mijn keuze die ik op dat moment maakte begrijpt.

    (Bovendien ben je als nog langs mij gekomen, dus dat is nog een troost)
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik begrijp het hoor, no hard feelings :)

    Zou het niet mooi zijn als ze bij Mclaren/Ferrari e.d. de 'teamorders' ook zo openbaar naar buiten brengen als Team Koni doet :) :)
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Klopt, omdat ik te voorzichtig was om niet B Tender aan te rijden en hij ook voorzichtig wilde zijn verloren wij onnodig veel snelheid.
    Was ook heel raar om dubbeldik door die bocht te gaan met Tender, op eitjes rijden.
    Ik zag op de HUD mijn behoorlijke schadepercentage en dacht dat de schade mij veel meer zou hinderen dan naar later bleek. Vandaar de team-noodkreet. En afblokken was niet de bedoeling. Zo vatte B Tender de teamtactic ook niet op, en hem kennende zou hij dat ook niet doen. Eigenlijk gewoon als wat B Tender en ik op Suzuka tijdens hoofdrace deden in de laatste 2 of 3 ronden.
    Ik denk dat wij allemaal steeds meer race-ervaring opdoen en onszelf voortdurend verbeteren. En ook beter omgaan met onverwachtse en onvoorziene racesituaties. De races worden alleen maar spannender en beter van kwaliteit. En met after race-talk begrijp je elkaar ook veel beter en respect naar elkaar blijft of wordt groter.
    Ik merk bij mijzelf dat ik sommige herkenbare racesituaties nu beter oplos en andere nieuwe onbekende race-situaties wat minder of ronduit slecht. Ik vul mijn race-rugzakje met meer raceskillz gedurende de cupraces.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2012
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Camino Viejo Extreme.

    Omdat ik vanavond niet kan deelnemen aan de AWD cup op Hockenheim kort, maar wat geoefend op Camino Xtreme.
    De pit kan je in ieder geval niet full speed inrijden. En de pit-exit is ook wat onhandig vlak voor de snelle 4th gear bocht naar rechts.
    Moeilijke technische baan die fouten zeker in het eerste gedeelte hard afstraft en smooth sturen en gasgeven beloond met tienden van seconden tijdwinst.
    Morgen maar weer wat verder oefenen, want ik vind het een moeilijke baan.
    Hopen dat er geen brand uitbreekt in de pitbox.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2012
  6. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Wat zijn de uitslagen?
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Volgens mij heeft die race-avond zero uitgemaakt in ons puntenverschil onderling LOL:+
     
  9. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Als we maar inlopen op die nummer 2. :+
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Z.O.Z. voor score
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2012
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zie jij wat ik zie?:+
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    FF op de nieuwe pagina.



    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2012
  13. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Flavour! :b:

    Één ding: Hoort Team BAMI (257) niet boven 2Unltd Motorsport (225) te staan? O-)
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wat gaat dat trouwens ongemerkt snel met deze cup.
    We zijn al dik over de helft met deze cup. Nog maar vier races incl. de klapper op Le Mans.
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja idd. Gaat giga hard. Hopelijk verdienen Nori en ik nu ff een paar echte punten. GoPro number one! :+

    @ Blauw Hok, fixed.
     
  16. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik zal toch echt even punten moeten gaan scoren voordat we bij Le Mans aankomen, daar verlies ik namelijk sowieso punten!
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja dat wordt lastig voor jouw TT. Voor mij wordt dat juist een hele belangrijke. Le Mans zou nog zomaar eens een grote verandering in het kampioenschap kunnen opleveren.
     
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Welke auto heeft trouwens de hoogste topsnelheid op het rechte stuk op Le Mans, Mercedes, Audi A4 of de OPEL?
    Is dat al een keer uitgezocht?
    Volgens mij verschilde dat in de praktijk toch niet veel op de INDY-track.

    Belangrijk is een snel clean rondje kunnen rijden voor de qualifying om bij de race vooraan te staan. Want volgens mij zijn er geen sprintraces. Dat vervelende driehoekje kan wel eens onverwachts roet in het eten gaan gooien in de qualifying! Wie geen schade rijdt in de eerste bochten en het daarna heel houdt heeft kans op erg veel punten!

    Vraagje aan de FlAA: hoofdrace Le Mans: zoals gebruikelijk, staande start? Of wordt er afgeweken, doordat er geen sprintraces zijn, en wordt het een rollende start?
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2012
  19. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Mercedes > A4 > Astra > TT als het goed is.

    Gaat niet zozeer om de topsnelheid, maar de snelheid naar de topsnelheid toe.
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ja, ik bekeek net de specs, en zag de acceleratie cijfers naar de snelheden 97 km/u en 161 km/u nu ook.
    Mercedes en A4 hebben goede specs voor Le Mans.
    Kan zijn dat door de 30% handicap, verhoudingsgewijs de specs niet meer kloppen door gewicht/vermogen verhouding. Ik weet de wiskundige berekening niet.
    Ik ben benieuwd. Ben wel in voor een try-out op Le Mans. Morgen na mijn nachtdienst ben ik in de middag online, dus wie nieuwsgierig is naar het resultaat kan mij joinen.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2012

Deel Deze Pagina