Klopt, omdat ik te voorzichtig was om niet B Tender aan te rijden en hij ook voorzichtig wilde zijn verloren wij onnodig veel snelheid.
Was ook heel raar om dubbeldik door die bocht te gaan met Tender, op eitjes rijden.
Ik zag op de HUD mijn behoorlijke schadepercentage en dacht dat de schade mij veel meer zou hinderen dan naar later bleek. Vandaar de team-noodkreet. En afblokken was niet de bedoeling. Zo vatte B Tender de teamtactic ook niet op, en hem kennende zou hij dat ook niet doen. Eigenlijk gewoon als wat B Tender en ik op Suzuka tijdens hoofdrace deden in de laatste 2 of 3 ronden.
Ik denk dat wij allemaal steeds meer race-ervaring opdoen en onszelf voortdurend verbeteren. En ook beter omgaan met onverwachtse en onvoorziene racesituaties. De races worden alleen maar spannender en beter van kwaliteit. En met after race-talk begrijp je elkaar ook veel beter en respect naar elkaar blijft of wordt groter.
Ik merk bij mijzelf dat ik sommige herkenbare racesituaties nu beter oplos en andere nieuwe onbekende race-situaties wat minder of ronduit slecht. Ik vul mijn race-rugzakje met meer raceskillz gedurende de cupraces.
Laatst bewerkt: 11 mei 2012