[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja. Verbaasde me ook.
    Maar ja Doodslag is ook uit Januari dacht ik en Black Out ook. :)

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah yeah!

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    :eek: must-see!

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    The Damned United

Uitstekende voetbalfilm die eigenlijk om twee dingen draait: Brian Cloughs minderwaardigheidscomplex tegenover Don Revie en Brian Cloughs vriendschap met Peter Taylor. Beide thema's komen telkens mooi terug in het verhaal en het verhaal wordt op een originele wijze verteld. Met name Clough wordt prima geacteerd en de dialogen zijn ook uitstekend. Heb me hiermee goed vermaakt. Enige wat ik een beetje miste was waarom Clough zoveel succes had bij Derby County, zijn werkwijze werd niet heel duidelijk (op het kopen van een aantal spelers na). Dit terwijl Revies werkwijze wel duidelijk aan bod kwam en bekritiseerd werd door Clough. Maar misschien bekijk ik het dan teveel uit voetballiefhebbers-oogpunt.

5. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Je kan ook wel zien dat het v/d makers is van "Van God los", allemaal zo overdreven en te dramatisch.

Maar op dat na, best een aardige film hoor. Best een leuk verhaaltje, ik zou 'm een 6je geven. Weinig storende dingen verder. Ik schoot alleen elke keer in de lach toen Najib in het beeld kwam, hadden ze echt niet slechter kunnen casten. :+

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Manhattan (Woody Allen, 1979)

Woody Allen (speelt hier Isaac) is een irritant mannetje. Hij is lelijk, klein en in deze film praat ie te veel en bovendien op een manier die me in hoge mate irriteert. De film zelf heeft een flinterdun verhaaltje zonder humor (waarom noemt men dit een comedy?), emotie, spanning of wat dan ook. Ik snap werkelijk niet wat mensen hier in zien.

Gelukkig denkt Woody er zelf ook zo over. Van IMDB:

En:

7. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Vond Najib juist wel aardig acteren. Dat marrokaanse meisje vond ik echt tergend though! Enorm slecht acteerwerk. En dan heb je nog dat nederlandse joch bij dat groepje marrokanen. Gast ziet er uit als en verwend snot jong en probeert dan heel "straat" over te komen. Dat soort dingen dingen vind ik enorm jammer. Verhaal is ok, maar heb het gevoel dat het veel beter uitgewerkt had kunnen worden. Van god los vond ik stukken beter.

8. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Man on a Ledge

Film gaat over meer dan alleen een gast die van een gebouw af wil springen! Actie was best goed te doen, vond alleen het einde vrij cliché en tegenvallen. Kijkt wel lekker weg, leuke actiefilm maar geen topper.

6,5/10

9. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    A Good Old Fashioned Orgy

Hij viel me heel erg mee! Ik heb zelfs lang gewacht met het kijken van deze film, dacht dat het niets voor mij zou zijn. Toch is de humor erg goed. Sudeikis en Labine dragen de film enorm en dat is een pluspunt, vooral Labine

(HEEEEEEELD

[yt]Coa2TSIlCs8[/yt]

).

Het is niet de beste comedy, zelfs niet een van de betere comedy's, maar zeker boven gemiddeld en het kijken waard!

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    J. Edgar (Clint Eastwood, 2011)

Flinke tegenvaller. Erg oppervlakkig, matige karakterontwikkeling, ongeloofwaardig. Ik vond er weinig aan. Ook niet echt een heel boeiend verhaal. De manier waarop J. Edgar Hoover wordt neergezet komt ook niet erg sterk over (sterk naar buiten toe, maar voor intimi een zeer onzekere, bewogen man met issues).

Het gevaarlijke met dit soort films is dat als de persoon die vertolkt wordt niet heel erg serieus te nemen is als typetje, de hele film dan vaak al gedoemd is om te mislukken. Dat vind ik hier overduidelijk het geval. Dat kan je Di Canio deels aanrekenen, maar ik vind het eerder een fout van de casting director. Hij past niet.

Laatst bewerkt: 16 mei 2012
  11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Gisteren voor de tweede keer Drive gezien.

Ik vind het echt een topper. Snap trouwens niet dat er zoveel mensen zich stoorden aan de scènes waarin Irene en 'Driver' elkaar aanstaren. Dat gebeurt in totaal misschien 5 minuten. 8)

Het begin vind ik super. Daarna kakt het een beetje in en komen er wat overbodige verhaallijnen bij (dat ze proberen een raceteam te beginnen bijvoorbeeld). Maar vanaf het moment dat Standard Gabriel weer thuis komt, voel je de spanning al opbouwen. Dan die scène in die cafetaria/restaurant. Het gaat vervolgens helemaal los. Echt super.

Heerlijke sfeer, vette (soms schokkende) actie en Ryan Gosling komt helemaal uit de verf als soort-van psychopaat. Toppertje!

12. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

Kriegerin
    Verhaal gaat over een Duitse die bij een groepje fascistische mensen zit, rottigheid uithaalt en afgeeft op buitenlanders. Terwijl ze bij deze groep zit doet ze iets waardoor ze ook de andere kant van de mensen ziet waarop ze afgeeft. Erg mooi verhaal en erg goed gespeeld door vooral de hoofdrolspeelster. Een aanrader, al zal het veel mensen niks zeggen.
    7,9/10

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik ergerde me vooral aan het verhaal en hoe dun het script eigenlijk was. Het was gewoon een kort en saai verhaal.

En dat aanstaren, dat was gewoon een onnatuurlijke scene. Echt iedereen waarmee ik die film zat te kijken zat ook elke keer te zuchten van "wanneer zegt ie nou eens wat". Ik denk dat niemand 'm bij ons echt leuk vond, komt denk vooral omdat we er veel positiefs over hoorde, dus een beetje gehyped. Ik vond er in ieder geval weinig aan.

Maarja, deze discussie is hier voor mijn gevoel al veel te vaak geweest. :9 Maar ik snap wel heel goed waarom mensen dat het stomme scene vonden.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Kort verhaal wel, maar saai? Vind ik niet hoor. :eek:

Echt spannend. En hard/bruut.

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Inderdaad.
    En die lange, stille 20 minuten na de opening zijn essentieel voor de spanningsopbouw wanneer hij daarna ineens zo'n vicious killer blijkt te zijn.

Maar ik wil de discussie niet opnieuw oprakelen, hoor. :p

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zo denk ik er ook over!

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik niet!:+

18. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me aan bij deze club. Ook het mysterie om de hoofdpersoon heen vind ik geweldig!

19. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Drive is fantastisch! en de soundtrack ook helemaal!

The Chromatics hebben een lekkere sound :)

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb Drive volgens mij na een kwartier uitgezet, maar daarna gebeurt er dus wel wat? :+ Nog maar een poging wagen dan

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina