Ja, zou kunnen een dunner forum, dat gebeurt denk ik in een eventueel nieuw ontwerp wel voor meer continuiteit tussen main en forum, maar denk dat er veel verzet tegen is van mensen die het allemaal zo gewend zijn hier... Dus moet even over nadenken nog!
@MetalMark: Over kosten van XBW, zou best in principe met ledendonaties gedaan kunnen worden afhankelijk van waar je om geeft? Als je de site als geheel neemt, dan is er een manager nodig, wat ik dan ben, dus als we dan stellen dat ik in totaal zo'n 20.000 euro om moet zetten om van te leven en alle rekeningen van te betalen (laten we voor gemak dat cijfer nemen als dat wat ik >zou moeten< verdienen als ik een normaal persoon was met een leven. Ik leef van veel minder in praktische zin omdat ik abnormaal zuinig en anti-sociale mutant ben), dan zijn we met duizend leden die 2 euro per maand betalen, klaar! Maar ik ga nooit en te never 1000 leden vinden die dat willen doen natuurlijk... Plus dat ik het absurd vind dat bezoekers die bloot gesteld worden aan marketing (screens, trailer) op moeten draaien voor hun blootstelling aan die marketing! Dat moeten die bedrijven doen die die marketing onder de mensen willen krijgen. Simpel als dat.
Ik snap dat het in onze huidige cultuur HIP is om een mega duur t-shirt te kopen met een gigantisch merk er op van een kledingbedrijf van een of andere miljardair, maar ik vind het feit dat mensen BETALEN om een lopende reclame te zijn, abject en immoreel. Marketing aan mensen is een service die wij voor hun verichten in het verspreiden van hun media/ads/video's aan jullie, daar moet het bedrijf voor betalen, niet de mensen zelf. Erg knap van bedrijven hoe ze die logica hebben kunnen omdraaien door gebruik te maken van groepsdruk en "er-bij-willen-horen" psychologie, maar ik werk daar het liefste niet aan mee zolang ik deze site run, anyways. Dat is mijn hoofdprobleem met donaties...
Verder even doorgaand op het argument;
Als je zegt, laat die hele mainpage en het feit dat het over Xbox gaat, nieuws, reviews, etc. etc. sterven, dan is een forum an sich gratis te hosten op iemand's Ziggo homepage ofzo en dan kost de software bijna niets...
Maarja, wat let je dan om een nieuw forum te starten, met gratis software, op zo'n gratis webspace...?
Point is dat ons werk als Xbox website, het nieuws, de reviews, de prijsvragen, etc de community aangetrokken heeft to begin with. Ik snap dat het dan na TIG jaar als je niet meer gamed maar wel hier blijft, makkelijk te vergeten is waarom je hier ooit kwam en wellicht is het ooit tijd om de hele zaak op te doeken en alleen een forum open te houden op zo'n gratis webspace, maar wat mij aan gaat is die tijd niet vandaag...
Kortom, in dat geval zijn donaties lang niet genoeg in een realistische zin (puur een karig overlevings-omzet) en al helemaal niet in een "normale zin" als ik site-manager een compleet minimumloon omzet moest verdienen om de site en mijzelf als normale persoon die bij wijze van normale dingen doet en een pensioen opbouwt, spaargeld heeft, etc. van de betalen ofzo.
Laatst bewerkt: 10 mei 2012