[XOne] Halo 4

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.274
    Leuk Bevonden:
    4.761
    Zoveel? WTF. 8)

    Ik ga denk ik met Halo 4 wel weer eens wat aan de MP van die game doen. Ik heb Halo 3 iets te weinig gespeeld online, maar nog redelijk veel wel. De MP's erna vielen mij tegen, zelfs zo dat ik de SP van ODST nog gewoon gaver vond.
     
  2. Seh

    Seh Guest

    De multiplayer van Reach was imo geen Halo.
     
  3. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Mee eens.

    Reach was:

    1. Goede game.

    2. Slechte Halo. ;)
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik heb de Reach MP zelden gespeeld.
     
  5. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.484
    Leuk Bevonden:
    909
    Ben juist de mp van Reach weer een beetje aan het oppakken de laatste tijd. Miste toch wel een lekkere no nonsense mp shooter op de 360.

    Ik vind het toch wel weer erg gaaf. Vooral team doubles, dat is nu ook echt 2v2, niet zoals in H3 2v2v2v2.

    Verder ook maar in de aanbieding Anniversary mp gekocht. De sp ken ik al van 10 jaar geleden dus de game zelf had ik niet nodig. De mp is wel een toffe toevoeging aan Reach mp! En nu maar 600 puntjes!

    Ik ben nu qua rank pas bijna Major, dus heb nog wel even te gaan ;)

    Edit: Het zou trouwens wel tof zijn als ze je rank meenemen naar Halo 4 mp. Niet als actieve rank maar meer dat het zichtbaar is bij je player stats bijvoorbeeld! Ik hoop in Halo 4 weer een ranking systeem te hebben waarmee je ook naar beneden gaat als je verliest, zoals in Halo 3. Dat was echt top!! Nu is de rank alleen maar een weergave van hoeveel je hebt gespeeld en niet van hoe goed je bent. Wanneer je weer omhoog en omlaag kan gaan in rank kan je er ook toffe achievements aan koppelen.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2012
  6. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat is naar mijn mening Reach juist niet.

    Ga eerst maar eens Halo 3 een beetje spelen. Dan weet je pas waar Halo eerst om draaide: schieten, objectives en een heel hoop wazige custom games met vrienden :lol:.

    Niet de onzin als:
    - armor abilities
    - plotseling andere wapens
    - assasinations
    - wapen terugslag (rectule bloom)
    - vehicles kapot kunnen maken met infantry (non-explosive) wapens :emo:
    - saaie grijze blokwerelden als Forge world
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2012
  7. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.484
    Leuk Bevonden:
    909
    Misschien moet je beter lezen volgende keer ;)

    Ik heb Halo 3 heel veel gespeeld juist. En ik heb altijd gezegd dat ik Halo 3 mp toffer vind dan Reach. Neemt niet weg dat Reach nog steeds no nonsense is.

    - armor abilities ----> Speel je toch Anniversary? Neemt niet weg dat ik dit met je eens ben, ik hou ook niet van de AA...vooral AL :emo:
    - plotseling andere wapens ------> geen idee waar je het over hebt.
    - assasinations ------> zijn optioneel? Dan voer je ze toch niet uit?
    - wapen terugslag (rectule bloom) -----> oefening baart kunst..
    - vehicles kapot kunnen maken met infantry wapens :emo: -----> ze hebben wel erg veel nodig voordat ze stuk zijn he, in BTB heavies is dat juist een spannende toevoeging. Anders zijn de vehicles echt oppermachtig.
    - saaie grijze blokwerelden als Forge world ----> eens, de maps zijn over het algemeen een stuk minder inspirerend dan in Halo 3.


    Anyway, als je kijkt naar de shooters op de 360 is Reach wel een van de meest makkelijke om ff op te pakken. In dat kader noem ik het dus een no nonsense shooter.
     
  8. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ok, je hebt misschien gelijk over die assasinations. Dat is gewoon een gimmick.

    Maar de rectule bloom is gewoon niet nodig. Je zegt wel oefening baart kunst. En het is ook niet zo dat ik er moeite mee heb ofzo :p.

    Maar ik heb vaak genoeg gehad dat een enemy in het rond spamt met een pistol en de kogels zo random gaan dat een headshot meer luck dan skill wordt. Dit werkt misschien in een shooter waarbij je niet zoveel kogels nodig hebt om een enemy dood te krijgen, maar in Halo hebben we shields.

    Verder ben ik het niet eens over dat je wel erg veel moet schieten op een vehicle totdat ze kapot gaan. Ik vind dit juist vrij snel gaan. Dat je een hele warthog kunt opblazen met een DMR, wat overigens je spawn weapon is, vind ik belachelijk.

    Vehicles zou je juist moeten kunnen counteren met heavy weapons, explosives, of andere voertuigen, waar de maps overigens in heavies vol mee staat.

    Geen andere wapens?
    - DMR vervangt BR
    - Needler rifle vervangt Covenant Carbine
    - Focus rifle vervangt Beam rifle
    - Plasma rifle ligt bijna niet op maps, alleen de Plasma repeater

    Overigens, waar is dual wielding? :mad: Sommige mensen beweren omdat Halo 1 het nog niet had en omdat het een prequel daarvan is, dat het er niet hoort in te zitten. Maar het is toch gewoon een gameplay mechanism, heeft toch weinig met het verhaal te maken?

    We accepteren toch ook gewoon dat de look van de wapens anders zijn omdat we nou gewoon betere graphics hebben als tien jaar geleden. En dat is geen probleem? Dus ik vind dat geen excuus.

    EDIT:
    Over de armor abilities. Ik ga niet alleen anniversary spelen terwijl ik Reach gekocht heb.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2012
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is ook geen excuus. Volgens mij heeft Bungie uitgelegd dat ze achteraf dual-wielding geen goed idee vonden. Op deze manier is het makkelijker om alle wapens te balanceren.

    1 enkele smg had je bijvoorbeeld weinig tot niks aan. Dus waarom dat soort wapens toevoegen als ze alleen dual-wielded een beetje bruikbaar zijn.

    Kan me wel vinden in die keuze. Armor abilities was een leuk idee maar imho heeft halo dat niet nodig. Zelfde geld voor reticule bloom.

    die driehoek gun, nades, melee in combinatie met voertuigen en interessante mappen heeft altijd genoeg interessante gameplay opgeleverd. Soms voelen ze zich denk ik wat te verplicht om dingen toe te voegen die het spel niet perse beter te maken puur omdat de concurrentie ook allemaal perks, abilites, unlocks etc heeft.

    Dat moeten ze in Halo gewoon niet doen. Een echt pure skill game heeft genoeg aan alleen het schieten/bewegen om interessant te zijn
     
  10. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Dual wielding was gewoon zinloos, in ieder geval in Halo 3. En anders heb je het probleem dat bepaalde combinaties te sterk zijn, zoals plasma pistol + pistol.

    Ben het wel met je eens dat voertuigen te zwak zijn in Reach. BTB is compleet verneukt o.a. daardoor. Andere reden is dat de meeste maps gewoon waardeloos zijn, met name de maps voor Invasion zitten belachelijk slecht in elkaar. Enige leuke BTB maps waren die van DLC en die kan je amper spelen.

    Ik vond equipment trouwens wel een leuke toevoeging, puur omdat het pickup was. Dat werkte veel beter en die kon je ook maar eenmalig gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2012
  11. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    In moet zeggen dat ik H3 al verneukt vond als je ook H2 had gespeeld. Heb H3 en Reach dan ook niet heel veel gespeeld. Ben wel weer van plan live te kopen en H4 te spelen. Hopelijk lijkt het meer op H2 dan die andere waar ze zoveel rotzooi hebben toegevoegd.

    Om in te komen maar even de series op Legendary spelen (co-op). Bijna klaar met Halo 2. Toch nog wel een werkje.
     
  12. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Verneukt zou ik niet zeggen. Halo 2 was op sommige vlakken beter, en blijft naar mijn mening toch de beste van de serie.

    Maar Halo 3 bleef wel in grote lijnen hetzelfde. Sommige dingen waren wat minder tegenover H2, maar over het algemeen was het een prima game.

    Ik heb in H3 echter nooit zoveel tijd gestopt als in H2. Al die slapeloze nachten vol custom games. 8)
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2012
  13. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Halo Reach was voor mij de beste multiplayer ervaring op Halo gebied. En ik heb Halo 3 gespeeld. Ben ook zeer benieuwd naar Halo 4
     
  14. Seh

    Seh Guest

    Dit is het Halo 4 topic, niet Reach vs Halo 3. Kkthnxbye
     
  15. LeeSpacey

    LeeSpacey Active Member

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Wijsneus. :lol:
     
  16. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik ga hem hoe dan ook halen, maar dat er toch weer een vorm van bloom in de game zit samen met de AA's.. is toch niet iets waar ik heel erg enthousiast over ben.

    Aan de video's te zien zijn de kill times ongeveer rond H3, sneller dan Reach maar nog niet zo snel als H2. Als ze dan de AA's weten te balancen, vind ik het allemaal wel prima.
     
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Bloom zat ik ook al in H3 dacht ik hoor, alleen zag je dit niet. Wanneer je je gedosseerd schiet met een volautomatisch wapen of vol de trigger inhield, er was een verschil. AR bijvoorbeeld.

    Maar hoe bedoel je dat er weer bloom inzit, althans van de wapens de we kunnen zien uit de filmpjes bleef de reticule toch hetzelfde?
     
  18. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik had een write-up ergens gelezen van iemand die uitgenodigd was voor een H4 event.

    Alle wapens hadden bloom, op de BR na. Daarbij was de kleine spread in H3 van bijv. de BR niks vergeleken met de randomness van de DMR in Reach.
     
  19. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk komt Swat terug. Geweldige gamemode!
     
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Inderdaad!

    Speelde in Halo 2 en 3 voornamelijk big team battle, maar sinds reach ben ik verslaafd aan SWAT._O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina