[Algemeen] Programmeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Modder-Eter, 5 apr 2007.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Het enige wat ik doe is het dynamisch maken. Jij hebt z nu standaard op 64 staan. Als je dan een 6 bij 6 array meegeeft aan de methode, dan klopt die 64 uiteraard niet, dan wil je aftellen vanaf 6*6 = 36. ;)

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee is ook logisch :)

De vraag blijft waarom ik een method zou schrijven als ik hem maar 1x aan roep...

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Omdat je hem dan kunt gebruiken voor allerlei soorten arrays,je hem in de toekomst misschien wel vaker wilt gebruiken en omdat dat soort code niet in main hoort.

In principe wil je in main alleen objects aanmaken en methodes aanroepen, met eventuele hulpvariabelen erbij.

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik snap wel waarom je een method gebruikt. Alleen niet in deze opgave. Verder hoef ik hier niks mee te doen. Kan dus korter zonder de method. Wat heb je trouwens in je 2e for loop staan? Kun je me de hele code laten zien?

5. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat je het maar beter gewoon nu kunt doen zodat je het gewoon altijd overal doet. Maakt code recyclen voor jezelf in latere projecten ook makkelijker.

6. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Op school doe je vaak dingen die niet nodig zijn, maar juist bedoeld zijn om het te leren. In principe is de hele opdracht zinloos, maar je leert er wel een hoop van.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat was ook mijn eerste idee. Alleen hadden ze er dan beter meer methods in kunnen stoppen of meerdere van dezelfde statements vragen. Nu is het hele idee om een method te gebruiken er niet imo.

Laatst bewerkt: 23 apr 2012
  8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Sowieso is die hele array overbodig, maar dat terzijde. :+

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Klopt, maar hier zie ik de opdracht nog wel in.

De 'method' hebben we vrijwel in de eerst les behandeld. Daar moest kareltje allerlei onzin doen en daarvoor moesten een een serie van statements in een method zetten en die meerdere malen uitvoeren. Die boodschap was dus duidelijk. Waarom ik hem hier zou maken voor 1 statement is me een raadsel, zeker omdat het al een tijd geleden behandeld is.

Modder, kun je me die dynamische code sturen (of hier neer zetten)?

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Code:
    import javax.swing.JOptionPane;

public class ArrayTest {

public static void main(String[] args) {

printInOptionPane(new int[8][100]);
    	}

public static void printInOptionPane(int[][] mijnArray) {
    		int lengte_1 = mijnArray.length;
    		int lengte_2 = mijnArray[0].length;

int z = lengte_1 * lengte_2;
    		String output = "";

for (int x = 0; x < lengte_1; x++){
    			for (int y = 0; y < lengte_2; y++){
    				output = output + z-- + " ";
    			}
    			output = output + "\n";
    		}

JOptionPane.showMessageDialog(null,  output, "mijnArray", JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);

}
    }

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Op de vorige pagina heb je toch 2 geneste for loops?

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ja, maar die had ik niet aangepast. Daar had ik in 1 geneste for-loop het invullen van de array en de andere deze. Maar het invullen van de array is in mijn versie overbodig, aangezien het nutteloos is. :p

Ik bedoel, de code loopt nu zelfs nog in O(n^2).

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Modder heb nog een 'onduidelijke' vraag voor je:

"Met welk commando wordt de lengte van de derde dimensie van een arrayvoorbeeld opgevraagd?"

Er staat geen voorbeeld bij en bedoel ze met 3e dimensie: [][][?] waar het vraagteken staat?

Of bedoelen ze dit: arrayVoorbeeld[][].length ?

Laatst bewerkt: 30 apr 2012
  14. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    arrayvoorbeeld[][][] is een driedimensionale array. Een array die arrays van arrays bevat ;)
    arrayvoorbeeld[x][y][].length() returned de lengte van de array van de y'de van de x'de array :p

15. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Zijn hier mensen met verstand van Visual Basic?

Ik probeer een textcode te verandere in een textbox, maar deze kan telkens anders zijn. Het is namelijk de bedoeling dat mensen hun text in de textbox plakken en dat ze dan de kleurcode kunnen veranderen.

De code tot dus ver:

TextBox1.Text = TextBox1.Text.Replace("colorcode: 1", "colorcode: 2")

Niet moeilijk, maar het getal "1" kan van alles zijn zeg maar.

Hoe kan ik dit aanpassen?

Thanks.

16. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik snap nog niet helemaal wat je wilt.
    De code die je nu hebt vervangt de letterlijke tekst "colorcode: 1" naar "colorcode: 2".
    Je kunt ook het volgende doen:
    TextBox1.Text = "colorcode: 2";

Volgens mij wil je het getal veranderen?
    Je kunt dan dit doen:
    TextBox1.Text = "colorcode: " + stringkleurcode;
    kleurcode is dat een string met de kleurcode (1, 2 of wat dan ook).

17. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik zal het proberen beter te verwoorden.

In Wordpress kun je moeilijk kleuren veranderen, alleen via de .css pagina. Ik probeer dit voor andere mensen wat makkelijker te maken door middel van een programmaatje. Hierin kun je de .css pagina plakken. Hierna kun je een colorcode invoeren en als je op de button drukt verandert de code.

Stel, de regel in .css is "background-color: #FFFFFF". Ik wil via dus een programmaatje maken die dit verandert in "background-color: [textbox2.text]" (textbox2 is de textbox waar je de colorcode in kan vullen.)

Het probleem is echter, de colorcode die er al staat kan van alles zijn (bijvoorbeeld #123456 of #ABC123.) Daarom moet het zoiets zijn als:

textbox1.text.replace("background-color: ??????","background-color: [textbox2.text]"

18. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ah ik snap je :)

Je zou dit met een Reguliere Expressie kunnen doen. Hiermee kun je tekst zoeken met bepaalde patronen.
    Zie hier een voorbeeld (C#):
    Code:
    Regex.Replace(css, @"background-color: #(\w|\d)+;", "background-color: #999999");
    \w = dat er een letter staat
    \d = dat er een getal staat
    | = of
    + = 1 of meer van het voorgaande.

Wat er dus staat is vervang "background-color: #(een letter of een cijfer)1 of meer keer. Stop als er een ; staat"
    De laatste parameter is waarin het vervangen wordt. hier kun je dus bijv. doen: "background-color: " + nieuwekleur

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik moet nog 1x een beroep op je doen modder. Ik kreeg de volgende reactie van mijn docent (plus nog een hoop bla bla waarom ik dingen deed die niet nodig waren, had de tabel grote in een question optionpane gezet en zo het dynamischer gemaakt maar dat was niet de bedoeling...)

Enig idee waar ik hem dan neer zet. Als ik hem er nu buiten haal is 'output' in de print natuurlijk niet meer gedefinieerd.

20. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik wil me bezig gaan houden met script talen leren maar heb geen idee waar ik mee moet beginnen, kan iemand me helpen?

Deel Deze Pagina