[XOne] Dragon's Dogma

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Interessante review. Jammer van de onhandige menu's (niet de eerste JRPG die daar last van heeft), maar met de kaart kan ik denk ik wel leven. Ik vraag mij wel af of de NPC chatter kan worden gemute. Verder lijkt mij dit steeds meer een niche game. DD gaat ongetwijfeld veel gamers teleurstellen. Een situatie die ietswat op Dark Souls lijkt. Er wordt veel reclame gemaakt, maar met die populariteit gaat DD ook gamers aantrekken waarvoor de game totaal niet is bedoeld.

Ik zie in ieder geval een combinatie van DS, SotC en Monster Hunter in deze game en dat trekt mij persoonlijk erg aan. IGN spreekt over de technische mankementen van de 360 versie, maar vergeet erbij te melden dat de geteste versie niet op de HD was geinstalleerd. Buiten dat wordt er wel uitgebreid gesproken over het gevoel van avontuur en spanning dat DD de speler geeft, mede door de hoge moeilijkhiedsgraad. Me likes! En of het daadwerkelijk ook een vette game is ga ik snel merken wanneer DD op de mat valt. ^^

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mij spreekt de game ook nog steeds aan. Ik ben ook wel een gamer die bij RPG's door mindere dingetjes heen kan bijten, als het in de core maar leuk is, Heb ook games als TW1, Risen, Gothic 3, etc gespeeld en met veel plezier, terwijl die game afgekraakt werden.

Met name het gevaar, het avontuurlijke spreekt me erg aan. Of de minpunten TE zijn ga ik merken als ik de game speel ...

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Welke class gaan jullie trouwens spelen? Ik denk dat ik een Strider aan ga maken. Die move met die draden is echt te bruut. _O_

4. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    IGN bakt er iig niet veel van, net even live feed zitten kijken. Ziet er wel erg tof uit moet ik zeggen dus hoop dat gamedumper hem ook snel mijn kant opstuurt. Minpunten kan ik waarschijnlijk ook wel mee leven, denk dat het plezier wat ik hieraan ga beleven vele malen hoger is dan de ergernis van de minpunten.

Twijfel tussen mage en strider, normaal ga ik altijd voor mage maar vond met amalur finesse class ook erg tof. Waarschijnlijk ga ik deze game toch meerdere malen spelen tussen denk dat ik elke klasse wel even probeer.

Laatst bewerkt: 21 mei 2012
  5. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    In de Review van OXM UK staat wel dat dit kan, ik vind het ook gek dat die kerel daar niks over zegt.

Over die classes, ik zit erg te twijfelen tussen mage, magic archer en strider.... grrrr :+

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Mage. Maar heb je een link naar die move? Misschien ga ik dan ook voor een Stridertje. :+

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.706
    [yt]cuHd6S2okEA[/yt]

@ 0:25.

8. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Vette move indeed. Maar ja sommige spreuken zijn ook erg nice. Gast in film had het ook over 1 savegame, weet iemand of dit 1 save per character is of echt maar 1 save. Maak het liefst meerdere characters tegelijk bij dit soort games, beetje klooien met de klasses is altijd wel leuk.

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nice. Tja, als ik ook al met een DH in Diablo 3 speel kan ik net zo goed ook met een Strider in DD spelen. Het boogschieten in de demo ging me ook wel goed af, al speelde die knight in de eerste missie ook wel lekker.

Kun je ook een soort paladin maken? Dan maak ik van mijn main pawn een strider. Is ook wel "in character" als ik hem vaak uitleen, wanneer hij veel dungeon en wilderness kennis met zich mee brengt.

EDIT: IGN is altijd al een beetje bleh geweest en de laatste tijd alleen maar erger. Af en toe lijkt het wel of die gasten het er expres om doen. Als nu meerdere sites over de slechte performance zouden spreken, maar ik hoor alleen IGN over dit onderwerp iets zeggen. Ik weet wel dat ze de game niet hebben geinstalleerd op de 360, maar dat dit wel (automatisch) gebeurd op de PS3. Lijkt mij geen eerlijke vergelijking, maar toch wordt het performance verschil opgemerkt in de review. Curieus...

Laatst bewerkt: 21 mei 2012
  10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Strider it is for me! En performance, ach, slechter dan DS lijkt me onmogelijk....

EDIT
    verschillende reviews gezien en die van machinima lijkt me het beste en sluit aan bij hoe ik de game verwacht te zijn...

Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.706
    Grootste minpunt lijkt me dat je maar 1 save slot hebt. Voor de rest een topper. _O_

12. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    [GT]730328[/GT]

edit: Ik zie op Metacritic dat Joystiq de game een 40 heeft gegeven. 8) Gelukkig ben ik het maar heeel zelden eens met hun reviews. En is de site in de loop der jaren imo er ook steeds slechter op geworden. Een review die ik zal negeren dus. :p (ga het niet eens lezen; en nee dat is niet omdat het negatief is; de positieve lees en kijk ik ook niet)

Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.930
    Is dit gewoon een hack 'n slash RPG ala Fable? Ziet er best wel tof uit allemaal.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nee, veel groter, veel dieper, veel complexer en veel en veel moeilijker

Fable is imho ook meer een adventure game dan echte RPG.

Dragon's Dogma lijkt nog het meest op Dark Souls en misschien een beetje Sacred 2?

15. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  16. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    iemand??

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Lijkt me niks voor jou, het is een hele hele grote open wereld met een matig werkende kaart en minimap

makkelijk om te verdwalen en nog makkelijker om dood te gaan wanneer je verdwaalt of een quest oppikt die eigenlijk boven je level is.

Lang niet zo'n geleide ervaring als the Witcher dus en zeker niet zo simpel als Alamur

18. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Als je in Oblivion de weg niet vond dan ga je in DD al helemaal de weg niet vinden ben ik bang.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.706
    Gewoon niet kopen, Casper. Het gaat niet werken.

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mooie review van GT!

@Casper: Kijk de vele videoreviews die hier zijn gepost en make up your own mind! Maar ik denk ook dat je deze beter kunt laten schieten, zeker voor full price...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina