[XOne] Dragon's Dogma

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Y You No Play Demo? 8)

Probeer eerst de demo maar eens, maar ik raad hem je af. Je hebt, na het lezen van meerdere van je posts, gewoon veel te weinig ervaring met dit type spel. No offence, maar wat anderen al zeggen: Je kunt hem beter links laten liggen denk ik.

Ik ga hem zelf wel halen, maar ik heb bijna elke denkbare westerse console RPG gespeeld sinds de release van Oblivion, dik 6 jaar geleden.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Is het dan puur de westerse stijl die je in Dragons Dogma aanspreekt?

Want het is los van de setting stiekem natuurlijk wel een Japanse RPG

En waarom wel DD en niet DS? Krijg de indruk uit sommige reviews dat de moeilijkheid van DD niet veel onder doet voor DS (al kan ik me dat bijna niet voorstellen)

3. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ik ben benieuwd wat voor online pawns je gaat vinden. Verder kan de game voor mij niet snel genoeg in m'n console liggen.

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Dark Souls heb ik niet gekocht omdat het me gewoon nog niet aantrok. DD trekt me meer aan, maar dat is echt niet omdat het misschien een beetje op DS lijkt. Ik ga hem denk ik halen omdat het open wereld gebeuren mij blijft aantrekken.

Misschien dat ik deze game ook nog wel ga vervloeken, maar dat is het risico van het vak als je een game koopt.

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    En anders koop je gewoon de gameguide :emo:

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Bij DS is dat echt geen overbodige luxe :+ En bij een aantal reviews van DD kreeg ik ook de indruk dat een guide om je een beetje bij quests van je eigen level te houden misschien wel nuttig is.

Steeds naar te sterke tegenstanders gestuurd worden lijkt me ook maar frustrerend

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    WTF is daar nou het probleem van man? |:-

Guides zijn er om je te helpen, of als hebbendingetje. Een van de reden waarom ik geen belachelijk dure collector's editions koop, dat vind ik zonde.

Als jij dan geen guide koopt, doe je het lekker zonder, maar laat de rest aub aan anderen over.

@ Delphiki: Precies, dat soort dingen dus. Met Two Worlds I heb ik voor het eerst met zo'n systeem kennis mogen maken. Beviel me toen wel, misschien met deze game wel weer.

8. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Haphap

9. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Guide heeft natuurlijk ook niks met de moeilijkheidsgraad te maken, meer een wegwijzer zodat je niet in een onhaalbaar gebied belandt. Zonder guide ben je hier ook snel genoeg achter natuurlijk, en dit hoort bij het avontuurgevoel. Guide is toch meer om wat duidelijkheid te krijgen mbt quests etc. Opmerking om een guide te kopen wanneer de game te moeilijk is snap ik dus niet echt en lijkt me ook niet de reden waarom Yellow guides koopt.

Nog steeds geen mailtje van gamedumper helaas, gelukkig vanaf vrijdag 5 dagen vrij. Hoop dat het niet te mooi weer wordt haha.

10. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    net aantal reviews bekeken en vind het een twijfelgame! de game lijkt in ieder geval wel minder dan eerst voorspeeld/lees ik aan jullie meningen lijkt het wel
    t lijkt een beetje op een ''ruwe'' parel die voor sommige wel en voorsommige niet leuk is als ik de reviews/jullie meningen hoor

K twijfel nog steeds want er zijn veel dingen in de game die me wel aanspreken maar miss moet ik em eerst ergens proberen te spelen maar....

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik denk dat je het moet laten afhangen van de volgende punten:

+ erg sterke/goede combat (net als Amalur, niet hetzelfde natuurlijk)
    + erg hardcore, geen handje vasthouden, erg moeilijk, geen levelscaling
    + Grote open wereld

Als je met name ook de het twee punt ok vind, dan zou ik er voor gaan. Als je in games als Oblivion en Skyrim al verdwaalt en moeite hebt met de moeilijkheidsgraad dan niet doen!

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763

13. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Famous XBW forum quote:

:p

Buiten dat zeer vette GT review. Dit is al de zoveelste review waar ik lees of hoor dat deze game ambitieus is en soms aan die ambitie ten onder gaat. I couldn't care less. Eindelijk weer eens een ambitieuze game. Graag meer van dit soort spellen (ondanks de schoonheidsfoutjes), dan steeds die cookie cutter meuk die perfect is afgestemd op de doelgroep maar geen risico's neemt. De release van deze game kan voor mij niet snel genoeg komen.

14. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Aah ik zit zo erg te twijfelen tussen classes...
    Ik heb zooooo veel ideeën in m'n hoofd.

- Ik dps mage, main pawn tank, healer mage pawn, strider pawn
    - Ik support mage, main pawn tank, dps strider, dps melee/dps mage
    - Ik magic archer, main pawn support mage/tank, support mage/tank, strider
    - Ik strider, main pawn support mage/tank, support mage/tank, melee dps

AAAH 8)

15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ga voor:
    - Zelf strider (dps/ranged/stealth?)
    - Mijn pawn mage dps
    - Healer pawn
    - tank pawn

Zoiets lijkt me wel werken :)

16. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik twijfel over:

- Strider
    - Main pawn Healer

of

- Mage
    - Main pawn Strider

2 overige pawns is afhankelijk van welke XBW pawns beschikbaar zijn ;)

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik zeg lijstje maken!

Weet nog totaal niet waarmee ik ga spelen. Geen mage in ieder geval, maar misschien dat ik deze wel als main pawn kies.

Dan wordt mijn character toch een strider of een knight (paladin). Of misschien speel ik wel met een knight en wordt de strider wel mijn main pawn. Dan ben ik afhankelijk van jullie als het om magic support gaat.

Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  18. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik zeg wel de hele tijd dat ik een mage word, maar ik weet zeker dat zodra ik het scherm met keuzes voor me heb toch weer in paniek wegren van de tv om nog een uur te twijfelen. :+
    Nog niet eens nagedacht over wat mijn Pawns worden, dus dat wordt nog leuk. ;)

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    DPS all the way here!
    De rest komt ook wel goed.

Topicstatus: