Eerlijk OniRyo, sinds OoT is alles precies hetzelfde gebleven. Het hele idee is echt onveranderd. Je weet altijd wat er komen gaat, je moet altijd eerst 3 dungeons halen.. en vervolgens moet je de rest halen.
Je krijgt altijd de wapens in zo'n beetje dezelfde volgorde.. en de nieuwe wapens voelen vaak ongeïnspireerd aan net zoals nieuwe characters. Sommige zijn wel leuk en is best overna gedacht maar.
Zo vind ik de characters op skyloft wel stuk voor stuk tof uitgewerkt, maar de "inwoners" van de gebieden komen niet in de buurt van Zora's en Goron's qua charme.
En als het vliegen nou echt vliegen was... en niet als een soort portal tussen verschillende onderdelen van de wereld. De wereld voelt niet als één geheel zoals in de vorige Zelda games.
Het is een sterke formule daar niet van, alleen heb ik al jaren het gevoel OoT in een ander jasje te spelen.. met Majora's Mask als uitzondering, want dat had imo wel een origineel systeem.
EDIT: Ik denk ook dat het te maken heeft met de kracht van de Wii.
Ik vind Fable II toffer dat Zelda: Skyward Sword.. alléén al om de magie. De hele architectuur van die wereld is zoveel mooier dan die van Zelda.
Laatst bewerkt: 22 mei 2012