De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Is een Monitor met ingebouwde tv-tuner geen optie ?
    Samsung heeft nu zelfs monitoren met ingebouwde CI+ module.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    yup. Is toch eigenlijk exact hetzelfde?

tips?

edit: en dan ben ik waarschijnlijk wel het afspelen van mediabestanden kwijt toch?

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Misschien het rechstreeks afspelen wel maar maakt dat wat uit als er ook een PC aanhangt?

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    pc is op het moment nog redelijk matig (hij is aan het sparen voor een goede laptop). Maar goed een 2ehands mediaspeler kost geen drol meer :)

maar crisis wat een keuze en ik ben een zeikerd qua beeldkwaliteit.

5. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Wat versta je onder afspelen van mediabestanden? Films? Muziek? Foto's?

En bevatten de films ondertiteling? (dus losse .srt). Maar weinig tv's kunnen een losse .srt bestand lezen.

Een ingebouwde tv-tuner (analoog) en niet hetzelfde als een ingebouwde CI+ module. Ook moet de tv-provider die je hebt de tv goedgekeurd hebben.

Dit is ook een kanshebber voor onder de €300. Helaas zonder CI+ en USB

Of je gaat voor de Samsung T27A300 Met CI+ En USB

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tnx voor de tip

nog een vraag

hoe moet ik wled zien tov tn/mva/ips? wled is de soort belichting en daar kunnen vervolgens verschillende panels voor gebruikt worden?

7. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Voor het geld dat je te besteden hebt zou ik het laten bij LED of LCD op een TN paneel.

IPS is niet ideaal omdat veel beeldschermen boven de 24" een hogere resolutie hebben dan 1080P en buiten je budget passen.

Voor je vraag over LED/TN/IPS zou ik google even raadplegen.

Ik raad je aan om een paar monitoren/tv's te noteren en met dat lijstje even naar de MediaMarkt/Saturn/BCC te lopen om verschillende beeldschermen te vergelijken.

Ik raad je ook aan om niet naar het gelul van de medewerkers in de winkel te luisteren. Vaak beschikken ze over 0,0 verstand van de producten.

Laatst bewerkt: 24 mei 2012
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  9. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik ben van plan om een nieuwe 32 inch tv te kopen, voor maximaal 400 euro.
    Het liefst heb ik een Panasonic omdat m'n home cinema ook van panasonic is.
    Nu kwam ik zelf op deze tv uit, Panasonic Viera TX-L32ET5.
    Iemand ervaring of verstand van Panasonic LCD's? Is deze tv wat? Kan hem voor 380 kopen.

Edit/ nvm. Heb even gebeld naar de winkel en ze hadden hem verkeerd op de site staan. Gaat om het model zonder 3d ipv met.
    Nu is dat niet per se een must, maar als het er bij zit is het leuk.

Laatst bewerkt: 26 mei 2012
  10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben vandaag gaan kijken voor een nieuwe tv bij de Saturn in Tilburg vanwege de BTW actie en zit eigenlijk te kijken naar de volgende 3 modellen
    LG 47lk950 (LCD 47")
    LG 42lw570s (LED 42")
    Panasonic TX-L42ET5E (LED 42")

Alle 3 full HD en 3D maar zit nu te twijfelen welke ik moet nemen.
    De LCD is veruit de goedkoopste (schilt +/- 200 euro) maar ben bang dat het kwaliteit daar gewoon te slecht van is omdat die ook zo goedkoop is voor 3D en die grootte.

Ik heb nu een 32" Samsung LE32A552 en tja dat is gewoon niet alles en zeker de grootte ben ik niet tevreden mee vandaar dat ik dus naar een andere kijk.

Wat zouden jullie doen? 47 inch of toch voor het iets betere kwaliteit van 42 inch?
    Ik zit ongeveer 2,5 meter van mijn tv af als ik een filmpje kijk of als ik ga gamen.

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Het zijn alledrie lcd's ;)

Het beste wat je kunt doen is: ga de drie tv's testen en ga ze dus gebruiken op n manier waarop en waarmee je dat thuis ook gaat doen (xbox, ps3, blu-ray).
    Testen zonder de mogelijkheid om beeldinstellingen te kunnen wijzigen is zinloos.

47 inch is n mooie maat.

12. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    50'' plasma baby :cool:

You can do it luuk!

13. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Laatst bewerkt: 1 jun 2012
  14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Laat je niet gek maken door de term LED ;)

Beeldschermtype: LED-LCD.
    Type LCD panel : PVA.
    Beeldverlichting: LED.
    Type LEFD : Edge LED.

Wat bedoel je met onrustig kijken ?

15. gaizka

Leuk Bevonden:
    10
    Bji veel beweging, met name bij een voetbalwedstrijd, is het beeld niet scherp. (moeilijk uit te leggen)

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je bedoelt snelle horizontale bewegingen.
    Dat probleem is zowel bij onze 32R71B als Bravia D5500 aanwezig , hoewel de responsietijd van de D5500 veel sneller is is het probleem nog steeds aanwezig.

Het beeld bij de Panasonic plasma blijft heerlijk strak.

17. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Logisch, want een full he plasma heeft een motion resoluties van 1080. Bij bewegende beelden worden alle 1080 beeldlijnen correct weergegeven. Er is dus geen ghosting (wazig beeld door naijlen).

De conventionele lcd's haalden maar 300-600 beeldlijnen en ook de leds deden t niet veel beter. De full leds wel (daar hoor je trouwens ook niks meer van?).
    Dat is trouwens ook de reden waarom mn hdready plasma een scherper beeld geeft dan veel full hd lcd's. Mn plasma heeft n motion resolution van 720.

Gelukkig is die hele discussie verleden tijd, omdat er alleen nog full hd wordt verkocht :)

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag met mijn zusje op jacht geweest naar een nieuwe tv.
    Zij zocht een simpele tv zonder poespas.

De verkoper vertelde de ene naar de andere fabel en ik stond op een afstandje steeds met mijn hoofd te schudden.
    Die verkoper kende niet eens de CI+ module van @Smit :x

Natuurlijk weer van alles proberen aan te smeren want natuurlijk weer veelste duur was.
    1. 3 jaar extra garantie.
    2. CI+ module.
    3. Een vermogen vragen voor een simpele muurbeugel.

De CI+ module krijgt ze van mij , zo ook mijn oude Sony S350 BD-speler en 2m HDMI-kabel van de Action.
    Bij het onderdelenhuis op de hoek een muurbeugel van Konig gekocht voor € 29,99 en een haakse HDMI-adapter omdat ik niet weet hoeveel ruimte er tussen de muur en tv zit.

De tv die ze heeft gekocht is een Philips 42PFL3606 voor €386.

19. woosi

woosi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung is naar mijn mening de televisie met het mooiste beeld. Ik heb zelf de UE46D8000. In het begin vond ik gamen erg irritant (was Plasma gewend maar dan niet full-hd). Toen ontdekte ik de spelmodus. Geen last van vertragingen meer en superscherp. De 40es6100 behoort volgens mij tot de nieuwste serie. Denk dat je er een goede koop aan hebt. Zit nu toch ook 100 euro refund op geloof ik. Kijk gewoon even in de winkel en vraag of ze een xbox/ps3 willen aansluiten met een shooter. Zie je het snel genoeg. (verschil spelmodus en normaal echt bekijken!)

20. gaizka

Leuk Bevonden:
    10

Deel Deze Pagina