Het gaat zeker niet terug naar de roots.
De SP doet wel alsof het een tactische shooter is maar het is allemaal erg dumbed down (of om het vriendelijker te zeggen , het is nogal gestroomlijnd)
Ik tag wat vijanden, AI neemt automatisch positie in op de targets die ik zelf niet onder schot heb.
Als ik mijn target wissel herpositioneren ze automatisch.
Dus waar is de tactiek?
Het is recon > stealth kill > recon > stealth kill
en het recon deel is ook niet uitdagend want je kunt letterlijk door muren heen kijken met je Mag vision en hebt ook nog drones en sensors en noem maar op.
Dus tactisch is het zeker niet.
edit:// was ik bijna de active camo en de armor piercing ammo vergeten. Dus ik ben half onzichtbaar, kan door muren kijken (en schieten) en heb 3 perfecte sluipmoordenaars bij me die (tot nu toe) niet gespot worden en indien een target getagged is niet missen.
De enige tactiek waar ik rekening mee moet houden is dat ik achter het objective pijltje aan moet lopen
Er had sowieso een beperking moeten zitten op de 'wall-hack' vision om het uitdagend te maken
Wat het wel is is een leuke vlotte stealth shooter. Maar met de oude GR heeft het niks te maken, daar is het veel en veel te toegangkelijk voor
gemaakt
Als ik het ergens mee moet vergelijken zou ik zeggen een 50:50 mix tussen Gears of War en Splinter cell: conviction
(Dit is op basis van de eerste 3 missies in de SP, ik speel op veteran maar ben nog niet eens in de buurt van doodgaan geweest)
edit2://
eerste AI bug te pakken, missie opnieuw moeten starten omdat 1 van mn squadmates kortsluiting in zn hoofd had en alleen nog een muur in wou kruipen (en ik dus niet verder kon omdat we positie in moesten nemen voor een breach)
edit3:// de nederlandse vertaling is weer tergens slecht btw. De menu's en objectives worden er bijna lachwekkend van.
En Ubisoft heeft nog iets anders irritants bedacht. Om het uur komt er serieus een notification met de vraag of ik niet even een pauze wil nemen
WTF Ubisoft, bemoei je met je eigen vrije tijd..
Laatst bewerkt: 23 mei 2012