[Nintendo] Wii U

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Juunanagou, 5 jun 2011.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nintendo fans blijven altijd wel kopen, denk dat Nintendo zich meer zorgen maakt om de groep die spellen zoals Just Dance 3 voor de Wii maandenlang in de top 10 best verkochte spellen houden :+

Gaan die na een Wii nu ook een WiiU kopen?

Dat jij hem toch wel haalt om voor de 14e keer Ocarina of Time te spelen twijfel ik niet over :+

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb echt een Nintendo-hart als het gaat om games maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet heel erg warm loop voor Nintendo (eigenlijk al sinds groot deel tijd van de gamecube niet..) weinig origineels en beetje been there done that. Zo vond ik Pikmin op de cube echt geweldig, maar met zulke franchises zijn ze naar mijn weten op de Wii niet echt gekomen, volgens mij hebben ze wel e.e.a. nieuws gebracht maar dat was allemaal middelmaat, niet Nintendo waardig.

Ook extreem groot nadeel is de belabberde online service. Eeuwig zonde dat Nintendo nog geen goed werkende online service heeft en dan te bedenken dat ik al heerlijk op de ps2 online (en anderen via xboxlive) speelde 10 jaar geleden. :eek: :eek:

En waarom heb ik geen zin om Zelda uit te spelen en loopt die game stof te happen :mad::mad:

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zelda-moeheid. Vroeg of laat krijgt iedereen er mee te maken (behalve Modder, die is immuum)

4. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Vertrouw mij maar, ik ga dat zeker niet krijgen, ik ben niet eens dichtbij ''Zelda moeheid'' :+

Ik speel Zelda games al zo'n 20 jaar lang bijna en ik heb dat probleem nooit gehad. Dus scrap dat ''iedereen'' maar. :+

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Iedereen behalve jij en Modder dan :+

6. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Pfft. :+

7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Eerlijk OniRyo, sinds OoT is alles precies hetzelfde gebleven. Het hele idee is echt onveranderd. Je weet altijd wat er komen gaat, je moet altijd eerst 3 dungeons halen.. en vervolgens moet je de rest halen.

Je krijgt altijd de wapens in zo'n beetje dezelfde volgorde.. en de nieuwe wapens voelen vaak ongeïnspireerd aan net zoals nieuwe characters. Sommige zijn wel leuk en is best overna gedacht maar.
    Zo vind ik de characters op skyloft wel stuk voor stuk tof uitgewerkt, maar de "inwoners" van de gebieden komen niet in de buurt van Zora's en Goron's qua charme.

En als het vliegen nou echt vliegen was... en niet als een soort portal tussen verschillende onderdelen van de wereld. De wereld voelt niet als één geheel zoals in de vorige Zelda games.

Het is een sterke formule daar niet van, alleen heb ik al jaren het gevoel OoT in een ander jasje te spelen.. met Majora's Mask als uitzondering, want dat had imo wel een origineel systeem.

EDIT: Ik denk ook dat het te maken heeft met de kracht van de Wii.
    Ik vind Fable II toffer dat Zelda: Skyward Sword.. alléén al om de magie. De hele architectuur van die wereld is zoveel mooier dan die van Zelda.

Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  8. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Alsof ik het zelf getyped had; he-le-maal mee eens!:thumbs:

Dit dan weer niet; denk niet dat het met de kracht van de Wii te maken heeft, maar gewoon puur de ouderwetsheid van de makers.
    Het gaat niet voor niets zo slecht met de Japanse game-industrie. Die staan teveel stil. Zelda heeft dezelfde kwaal.

Er zit nog zoveel potentie in deze franchise....maar er moet wel gedurft worden. Een levendigere wereld, gesproken texten, nieuwe gameplay.....vooruitgang.

9. soepkoe

soepkoe Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    volgens een ubisoft medewerker (gepost op marioscastle.it):

als het waar is: triggerknoppen horen voor een shooter/ race game analoog te zijn.., hopen dat nintendo het aanpast

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Aaaw shit! :eek:

Wat een bron :lol:

Maar als dat 2GB of ram waar is zal de console dus veel sterker zijn dan de 360/PS3.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Raar dat de dev kits die ze bijv voor Darksiders 2 gebruiken dat niet zijn dan :+

Zou mooi zijn als dit lijstje klopt maar het wijkt nogal af van wat we tot nu toe gehoord hebben.

450 dollar lijkt me ook een wat hoge prijs voor Nintendo's doen

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Er zijn een stuk of 4/5 verschillende devkits in omloop. Misschien omdat Ubi een grote partner is zij een nieuwere, volledigere devkit hebben?

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het is natuurlijk altijd mogelijk dat die nog niet de uiteindelijke dev kit/uiteindelijke specs hadden toen dat werd gezegd.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Kan, maar het lijkt me niet dat Nintendo THQ een game op underpowerde specs laat bouwen toch.

Dat zou ik in ieder geval vrij raar vinden. Hoeveelheid werk geheugen is toch wel een factor die je als dev redelijk snel vast gelegd wilt hebben :+

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Mogelijk dat Nintendo eerst de Wii U minder krachtig wou maken maar daarna op terug is gekomen in de voorbije maanden. Alhoewel keys specs zoals de GPU en CPU ver op voorhand vast liggen, lijken me de specs van de Wii U nog redelijk aanpasbaar op korte termijn omdat het allemaal op bestaande (en niet al te high-tech) tech is gebaseerd.

Tenminste, ik neem aan dat de productie van de retail versie nog niet begonnen is. Anders hadden de echte specs al wel gelekt :+.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Ik heb trouwens al meerdere keren gehoord dat het geheugen tegen de 2GB aan zou liggen, dus het zou me niks verbazen.

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    En die GPU is ook niets nieuw in geruchtenland.

Dus een andere optie is dat het gewoon een repost is van oude geruchten :+.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Volgens mij is dat het dan, want ik heb nog niks op GoNintendo zien staan.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    En dat was de Pre E3 show dan, wel grappig. Maar geen redenen om een Wii U te halen naar mijn mening. Dinsdag zal het allemaal duidelijk worden...'new game experiences like you've never had before' always Iwata. We zullen het zien. Het lijkt geen cross-chat te krijgen en ik vind dat zelf echt een grote fail als dat zo is.

20. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Het was een saaie presentatie zeg. Ik moest wel lachen om die controller die natuurlijk "lijkt" op die van de 360. Maar ja, volgens mij zal je het meeste met die gamepad spelen en die zag er goed uit. Hoeveel ze nog maar weinig hebben laten zien zijn de mogelijkheden van dit ding enorm. Vond het zelf bijvoorbeeld grappig dat je de gamepad als afstandsbediening kon gebruiken. Miiverse is wel geinig (Nintendo eindelijk echt online). Vind ik het nog steeds leuk klinken allemaal. Nu nog de aankondigingen van de games...

Deel Deze Pagina