[XOne] Hitman Absolution

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matthijs007

matthijs007 Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Jullie zijn hitman fans maar weten niet wat sociale stealth betekend?

http://www.youtube.com/watch?v=_IrFbRFr280

Ik denk dat deze missie het nog het beste laat zien, je hoeft je helemaal nergens te verbergen. Je kan verschillende outfits & routes nemen om op veel verschillende manieren je target te killen zonder dat je uberhaupt aandacht trekt tot jezelf. Aangezien je gewoon het hele level door kan huppelen en weer weg kunt komen zonder dat iemand je uberhaupt ooit doorheeft.

In Absolution hebben ze tot nu toe alleen maar levels laten zien en ook in previews is het beschreven dat de vijanden nu bijna altijd weten dat 47 in de buurt of in de omgeving is waardoor ze naar je op zoek zijn. In deze nieuwe game wordt er een klopjacht over 47 heengeroepen, er zullen dus constant mensen achter JOU aanzitten.

En sorry, maar dat is niet wat ik zoek in een hitman game. Ik wil niet een helikopter sequence waarbij ik hem moet ontlopen of wat dan ook.

Er moeten sandbox levels inzitten, waar je gewoon je target moet killen, je misschien 1 of 2 secondary objectives hebt waar je voor kunt gaan en dat je vervolgens het level door kan lopen met een goede disguise en op een aantal zeer diverse manieren je target kunt killen.

Het is al erg genoeg dat er dus checkpoints in de game zitten, dit zegt al genoeg over de manier waarop het spel wordt gespeeld. Als je voorbij een bepaald punt komt is er een checkpoint en bepaald IO dus voor jou dat je hier gaat saven, want nee er zit geen manual save meer in.

Eigenlijk deze gast vat het allemaal perfect samen. En de "Stealth" gameplay in deze video zegt ook al genoeg imo.

http://www.youtube.com/watch?v=cHhxcu5n28A

Kan iemand me vertellen hoe ik deze videos kan embedden?

Maar serieus, als deze game gewoon geweldig is dan ben ik blij als een gek, want ik wacht al jaren op een waardige sequel op Blood Money. Dat wordt het sowieso niet ( geen Jesper Kyd, geen bateson etc ) maar als het een game wordt die in de buurt komt van de oude klassiekers ben ik blij. Ik zie het gewoon niet gebeuren aangezien IO mij nog NIKS heeft laten zien van al het goede van de oudere games.

Laatst bewerkt: 30 mei 2012
  2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Wat een bazen trailer, zelfde studio als die van de Tomb Raider en Deus Ex trailers. _O_
    Alleen jammer van de muziek, trailer was perfect voor ave maria. :cool:

Laatst bewerkt: 30 mei 2012
  3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ik speel Hitman games al sinds Codename 47, heb echt alle delen uitgespeeld en zie mijzelf absoluut als een hardcore fan. Ik had echter nog nooit van social stealth gehoord. Wel gewoon stealth, maar social? Nope...dus die opmerking dat we wel allemaal fans zijn maar dat woord niet kennen....zegt weinig/niks :).

Die dude in die video heeft wel gelijk over een heleboel dingen, maar niet alles. Ik heb begrepen dat het niet IO's keuze was om Jesper Kyd niet de soundtrack te laten doen, over David Bateson is weinig bekend. Hij klaagt later in de video over dat je niet meer gestraft zal worden als je onschuldige mensen omlegt....is dit echt zo? Want dit is voor het eerst dat ik dit hoor. Dan klaagt ie over 'conveniently placed objects' en dat je die dan kan gebruiken om de schedel in te slaan van een 'onschuldige' agent, maareh.....dit hoef je niet te doen, kweenie hoor...maar al dit soort dingen konden ook in Blood Money, het is maar net wat je zelf kiest in de game. Ook heeft IO meerdere malen laten weten nu dat Instinct mode uitgezet kan worden voor de mensen die graag een uitdaging willen hebben. Dan kan je zeggen..."ja tuurlijk zeggen ze dat, om de hardcore fans gerust te stellen, maar ondertussen....." maar dan komt er nog bij dat ze later nog in detail zijn getreden over dat het op de 'hard' moeilijkheidsgraad ook echt pittig zal zijn, geen instinct, zoals de hardcore fans het graag willen. Sounds good to me!!!!

Hij berust zijn mening volgens mij alleen maar op dat library level, en daarvan is allang gezegd door IO dat het een soort tutorial level is, en dat er gewoon normale sand-box achtige levels in zullen zitten, zoals we ze kennen uit de voorgaande delen. Verder vind ik echt dat hij te negatief is en behoorlijk vooroordelen heeft. Ik zou hem willen vragen....hey, is de game al klaar dan? Heb je de rest van de game gezien? Heb je genoeg gezien om gewoon alles met zoveel zekerheid te zeggen? No way dus!

Het zou heel erg jammer zijn als de game straks niet meer echt als een Hitman aanvoelt, worst case scenario is dat de game zelf nog wel gewoon in orde is, en daar is ook wel mee te leven.

Laatst bewerkt: 31 mei 2012
  4. matthijs007

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben ook een Hitman fan vanaf het eerste uur en misschien ken je de term social stealth niet maar je snapt heel goed wat ik bedoel, dat je gewoon met een goede disguise het level kan verkennen zonder dat iemand je uberhaupt doorheeft.

Het vetste is toch gewoon als je alleen je target vermoord, en dat het hele security team zoiets heeft van WTF JUST HAPPENED? Dat jij je vervolgens rustig naar de exit toebeweegd?

Ze hebben eerlijk gezegd nog niks van alle klassieke Hitman dingen laten zien. Tja 1x een fiberwire kill, en hij trek een kostuum van een politie agent aan. Maargoed dit zegt niks, waar zijn de VERBETERINGEN ten overzichte van Blood Money in het stealth gedeelte? Ik hoef helemaal niet om een hoekje te kijken ala splinter cell, want ik loop gewoon een kamer binnen in een disguise en niemand die me wat maakt.

Leuk dat ze zoveel aandacht besteden om de casual crowd binnen te halen, maar ze hebben eigenlijk FANS nog weinig laten zien om blij van te worden. Wat ook erg belangrijk is bij Hitman zijn de level designs, en goed we hebben nu alleen het intro level gezien maar echt ik ga er niet vanuit dat het zo briljant zal zijn als Blood Money. Zeker niet omdat er dit keer dus checkpoints in de missies zitten.

Kun je mij vertellen waar en wanneer IO heeft gezegd dat er sandbox levels inzitten ala Blood Money? Want ik heb Tony Blystad dus een x getweet of dat soort gameplay/maps er nog inzaten en kreeg geen reactie. Ik heb ook de "pers" niet veel zien vragen hiernaar. Ze kunnen trouwens wel meer zeggen, totdat ze het laten zien hebben ze alleen nog maar extreem actievolle trailers laten zien, en die nonnentrailer was helemaal belachelijk en behoorlijk kinderachtig ( voor de 15 jarige pubers die geilen op dat soort nonnen met uitgelopen bloed mascara in latex.. rofl kom op man ).

En over Instinct mode.. tja het is gewoon onzin. Waarom kan ik het niet gewoon uitzetten op een normale moeilijkheidsgraad? Waarom kan ik niet gewoon de map krijgen waar ik gewoon kan zien waar in de map een punt van interesse is zodat ik weet dat ik een vloer boven mijn target iets kan doen zodat ik hem met een ongeluk kan killen? En er zitten ook geen newspaper mission reports in zoals in de vorige games, die uitgebreid je zojuist gespeelde missie beschrijft precies met hoeveel kogels en met wat voor guns je je target etc hebt gekilled. Dat zijn gewoon zaken die het voor mij een Hitman game maken snap je, en vooral zonder Jesper Kyd en nu bijna 99% van de oudere teams er gewoon niet meer tussen zitten in het huidige development team is voor mij echt reden om zware wantrouw te hebben voor de developers van Kane & Lynch 2.

Laatst bewerkt: 31 mei 2012
  5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Gozer ik begrijp je angst dat het gaat tegenvallen, en ik denk ook wel dat we dit in het achterhoofd moeten houden. Ik denk dat ik gewoon een beetje gewend begin te raken aan hoe mijn favoriete games echt behoorlijk veranderd worden, het is heel shit, dat absoluut maar er is zeer weinig aan te doen. Zelf vind ik dat cover systeem wel heel erg tof, ik denk dat je in het echt ook zoiets zou doen, inplaats van met je gezicht naar de muur staan en de camera zo draaien dat je net om de hoek kan kijken. Tegen muren staan ala snake/gears/sc stijl vind ik uitstekend. Als we nog gewoon goed kunnen sneaken en het werkt allemaal lekker, ben ik al tevreden. Wat voor echte verbeteringen in de stealth hoop jij op precies?

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Beetje raar om ons geen fans te noemen omdat we de term Social stealth niet kennen en dan nu zeggen dat het helemaal geen vaste term in de game is..

Maar zoals BK zegt. Games veranderen gewoon.
    Al kunnen we dat nog steeds niet zeggen van deze game op dit moment, we hebben nog steeds te weinig gezien.

7. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    He..he...eindelijk de code ontvangen, na 16 dagen...

Nou snel richting huis (heb het na 11 uur werken wel beetje gehad) ;)!

8. matthijs007

Leuk Bevonden:
    4
    Games veranderen gewoon.. tja deze generatie vaak voor het slechte. Lekker de casuals blij maken met easy kills, multiplayer en een cover systeem en een wallhack.

Mgoed.. deze game kan top worden, en als het de oude Hitman sfeer en gameplay kan behouden dan zal ik de eerste zijn die hem koopt. Het feit is alleen dat ze ons nog bijzonder weinig van de originele gameplay wat de oude games zo geweldig maakt laten zien. Niet eens een paar kleine ongelukken ofzo, nee ik zie 47 in het rond hakken met een bijl. Tja wel cool maar niet waar ik me op verheug om te gaan doen ofzo. Wil graag een trailer zien van een sandbox level zoals A New Life of dat kerstfeest uit BM, laat me nieuwe mogelijkheden zien qua ongelukken, crowds, disguises en niet lethale aanvallen! Dat zijn dingen die ik wil zien, als iemand die Hitman eigenlijk nooit Rambo style speelt.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    De vele mogelijkheden voor ongelukken waren inderdaad geweldig in BM. Ook die opera missie, daar had je echt verschillende manieren om het op een ongeluk te laten lijken, geniale dingen hadden ze bedacht. Daar ben ik het wel met je over eens, we hebben nog echt niets daarvan gezien. En als ze de game bij E3 tonen, en ze blijven het op een action-packed manier spelen...dan begin ik ook wel een beetje te huiveren.

Ze lieten tijdens de GDC van dit jaar wel een stukje zien van 47 die in een grote menigte rondliep en op die manier niet opviel. Ook lieten ze dat een beetje zien op het eind van die tutorial missie, dat ie als agent gekleed naar buiten gaat en die grote menigte inloopt, echter stopte de demo daar.

Laatst bewerkt: 1 jun 2012
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou genoeg keuze dus weer. :)
    Hoop dat mensen nu gerust zijn. ;)

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ziet er goed uit zeg :D

13. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856

Animaties kunnen wel wat beter, ziet er niet uit hoe 47 die mes gooit. In Blood Money was dat echt fucking moeilijk, lol. Daarnaast mag 47 wel zijn handen bewegen bij het openen van deuren, destijds was dat geen probleem maar tegenwoordig is dat wel lame. Voor de rest classic awesomeness! _O_

14. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Must buy!

15. AgentSmith

AgentSmith Guest

15 oktober voor de PS3. Nog niet bevestigd voor de 360.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Edit: Laat maar dacht dat het over Absolution ging.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Die gameplay video is niiiiiiiiice zeg en wat is die game mooi, wow. Heel erg tof dat het mes bleef zitten in de kop van die dude. En dat stukje dat hij de coppers afknalt...ze laten daar dus zien dat je het rambo stijl kan aanpakken, of dus op andere manieren. Kijk dat is echt vet en dat is Hitman.

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ziet er goed uit! Hij mag z'n handen of schouders wel gebruiken bij een deur imo en de geluiden van items op pikken of schakelen tussen items vind ik niet echt lekker klinken.

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Gaaf hoor, ook dat je een moord op een ongeluk kan laten lijken is weer terug. Net als in Blood Money. Dat was de kracht van Blood Money onder andere, de verschillende manieren van hoe je shit kon aanpakken. Lijkt toch echt de goede kant op te gaan met deze. En man, wat hebben ze van 47 een fucking baas gemaakt zeg!!!!

20. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Héérlijke belichting ook, hier heeft 47 weer geen pleister op zijn barcode.

"Good news: this is a Hitman game. A proper Hitman game. From Agent 47's opportune costume changes, to the large and complex levels he can freely stalk, to his deadly talent at murdering bad men in the most inventive way possible - everything you love about Hitman is back."
    _O_

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina