[XOne] Tomb Raider

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 jul 2009.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Deze Lara >> Alle andere Lara's ooit.

    Kan niet wachten op de full trailer. :D
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Lara is Lara, ieder deel ziet ze er iets anders uit. Kan me voor de rest weinig schelen.

    Ik kijk ook ontzettend uit naar deze titel, maar ik betwijfel of ik hem beter ga vinden dan Tomb Raider Underworld. Ik houd gewoon het meest van klimmen en puzzelen. Niet te veel actie, dat deed Underworld perfect in mijn ogen.
     
  3. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Nice, Uncharted met een vrouwtje!


    =(
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoezo is dit Uncharted? :confused:

    edit: Omdat het in de teaser wat meer 'cinematic' is? Je weet toch ook dat de uiteindelijke gameplay flink zal verschillen van UC.
    UC = Actie Hollywood spektakel, waar dit meer survival is.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2012
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Niet weer deze discussie =(

    Tomb Raider bestaat al sinds 1996. Uncharted heeft ook veel elementen uit deze serie gebruikt. Echt zo zinloos dit. Is iedere shooter dan ook een rip-off van Wolfenstein?
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ^Hoezo discussie? Daar is niet eens discussie over mogelijk. Tomb Raider een Uncharted rip off noemen is gewoon hilarisch.
    Maar ik denk niet dat dat precies is wat hij bedoelde; de trailer ziet er qua stijl erg uit als UC (dat omhoog klimmen op dat hangende vliegtuig, de camera angles etc. Het is wat meer cinematic). Niet dat ik het ermee eens ben dat het dan gelijk UC met een vrouwtje is, maar als je alleen deze teaser bekijkt ziet het er wel wat UC-achtig uit.
     
  7. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik weet wel dat Tomb Raider oorspronkelijk veel meer survival dan Hollywood spektakel is. Maar als ik zo die trailer bekijk zie ik inderdaad een hoop gelijkenissen. Wat ik er meer mee wil zeggen is dat ik liever zie dat ze met TR bij de roots blijven en niet de UC kant opgaan. Ik zie dat namelijk nog wel gebeuren, gezien het succes van Uncharted. Daarnaast ben ik van mening dat TR altijd een beetje 'dull' overkwam en dat daarom een UC aanpak het wat spannender kan maken. Wat ik wil zeggen is dat ik het nog wel zie gebeuren, maar liever heb dat het niet gebeurd. Jullie zijn er blijkbaar heilig van overtuigd dat dit wel goed komt, dus da's mooi. Ik zeg trouwens nergens 'UC rip-off', dat maken jullie er van.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Sorry, maar dit is toch moeilijk anders te interpreteren.

    Ik hoop dat TR, buiten het gebruik van mooie camera angles, helemaal niet de UC kant op gaat en gewoon zijn eigen ding doet. Als we de details kunnen geloven gaat dat gelukkig ook zo zijn. (Deze TR > survival. UC > dingen opblazen)

    Die combo lijkt me heerlijk; fatsoenlijke gameplay + wat meer van dat UC 'spektakel' + meer keuze vrijheid in de levels + de setting + de nieuwe Lara = GOTY.

    Maar ik ben nergens heilig van overtuigd; ik hoop gewoon heel erg dat dit een goede game wordt. :p
     
  9. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Hm, dan hebben we een andere definitie van rip-off. Ik vind een rip-off namelijk een nieuwe franchise die schaamteloos teert op het succes van andere succesvolle franchises. Enige wat ik hiermee wilde zeggen is dat het - op basis van die teaser - wel onwijs veel gelijkenissen kent. Klimmen op een kapot vliegtuig, terwijl er stukken afvallen etc. etc.
    Maar goed, klaar hier mee. :thumbs:
     
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat is juist hetgeen wat ik haat aan Uncharted, vooral deel 3. Om de paar passen gebeurt er wel iets. Alles wat je doet is scripted. Vooral omdat je vaak maar 1 kant op kan. Het mooie van Tomb Raider vind ik juist de vrijheid die je hebt, het exploren (zoals Mexico in Underworld).

    Op diverse sites trekken ze de vergelijking met Uncharted en daar word ik een beetje moe van. Mocht de nieuwe Tomb Raider te veel Hollywood momenten hebben, wat ik overigens niet geloof, dan zakt mijn interesse in dit spel zeker. Maar deze nieuwe Tomb Raider draait meer om survival (waar ik ook niet kapot van ben) dan schietactie. UC3 vind ik gewoon een 3rd person shooter en dat gaat TR zeker niet zijn. Tomb Raider speelt zich juist af op een groot eiland waar je steeds nieuwe dingen ontdekt op basis van je vaardigheden. Uncharted is een rechttoe rechtaan schietfestijn met hier een daar een makkelijk puzzeltje.
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Heh, if anything, heeft Naughty Dog het volledig 'afgejat' van Tomb Raider, eeeeeecht niet andersom.
     
  12. Redfield NL

    Redfield NL Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    2
    hoop wel dat je een beetje vrijheid hebt niet dat je maar 1 route hebt beetje far cry zou leuk zijn
     
  13. martinibaby

    martinibaby aka Misty

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat het een beetje zoals Tomb Raider II wordt.. Veel klimmen, springen, gevaarlijke spikes, tijgers, puzzels, hoge afgronden, moeilijke AI.. Die game was echt heel pittig!
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt gelijk. Dat komt natuurlijk omdat Uncharted een rip off is van Tomb Raider.
    Uncharted is Tomb Raider met een mannetje.

    Gelukkig maar, want sinds uncharted kunnen ps3 spelers ook zo'n soort spel spelen.
    Man wat heb ik me destijds vermaakt met Tomb Raider 1, 2 en 3 op de ps1 :)
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2012
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    E3 kennende zal het wel exclusieve DLC zijn. :+
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Soul Reaver sequel reveal!

    Of het moet echt TR related zijn, dan gok ik... Vita/Wii U versie! :+
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat bedoelen ze met 'off the back of the trailer' ? Als het niet tijdens de trailer is, dan zou het een officiele bevestiging van nieuwe Soul Reaver kunnen zijn idd, ooh nice als dat zois.
     
  18. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Wat ik eruit begrijp is het Tomb Raider gerelateerd, dus een nieuwe Soul Reaver lijkt me sterk. En daar zit ik ook niet op te wachten. Misschien dat ze de officiële releasedatum bekend gaan maken.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat zou ook niet verkeerd zijn, aangezien we nu alleen maar 2013 als releasedatum hebben. En als we de maker van TR mogen geloven gaan ze ons wegblazen bij E3, hij beweert dat het echt te geweldig is, wat ze gaan tonen. Ook dat de reden van uitstel is, zodat ze het één van de beste games ooit kunnen maken ofzo. Ben benieuwd.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

Deel Deze Pagina